Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Johan Gott

Medlem
Jag har följande resa bokad:

CPT-MUC LH First 09:20-20:00
55 min layover
MUC-ARN LH Business 20:55-23:10

Fråga:
Förutsatt att det inte blir några förseningar, vad tror ni om chanserna att hinna springa förbi en av First Class-loungerna och hämta en anka? :rolleyes:
 

Vixit

Medlem
Jag har följande resa bokad:

CPT-MUC LH First 09:20-20:00
55 min layover
MUC-ARN LH Business 20:55-23:10

Fråga:
Förutsatt att det inte blir några förseningar, vad tror ni om chanserna att hinna springa förbi en av First Class-loungerna och hämta en anka? :rolleyes:

Inget vidare, eftersom du måste gå genom både pass- och säkerhetskontroll... ta på dig löpardojorna!
 
Ställer en nybörjarfråga: Flyger LH first från JNB till FRA på en Fly with me biljett och landar 05.30 enligt tidtabell. Sedan vidare med LH till GOT 8.05.
Det senare är i business men biljetten är en First genomgående(startar i CPT med SA som då är business).
Min fråga är blir man hämtad i FRA och hinner vi till FCT(skulle gärna vilja testa för första gången) i FRA för frukost och får man då bil därifrån till GOT flighten.
Eller är det bättre med FCL i FRA.
Tar gärna emot råd och tips från alla kunniga här.
 

Tonton

Medlem
Ställer en nybörjarfråga: Flyger LH first från JNB till FRA på en Fly with me biljett och landar 05.30 enligt tidtabell. Sedan vidare med LH till GOT 8.05.
Det senare är i business men biljetten är en First genomgående(startar i CPT med SA som då är business).
Min fråga är blir man hämtad i FRA och hinner vi till FCT(skulle gärna vilja testa för första gången) i FRA för frukost och får man då bil därifrån till GOT flighten.
Eller är det bättre med FCL i FRA.
Tar gärna emot råd och tips från alla kunniga här.

Nej, du blir troligtvis inte hämtad.
Ja, du hinner rent tekniskt sett till FCT - men jag ser egentligen ingen anledning till att du ska ta dig dit. Gå till FCL och njut istället. De är ju i princip likadana.
 

Senator

Moderator
En kampanj LH hade där man kunde boka C eller F för två till riktigt bra priser

Ofta benämner medlemmarna och till viss del marknaden och flygbolagen detta själva som ”2-for-1”.

Men i verkligheten stämmer inte det hellre eftersom det är minimum två som gäller. Jag bokade tre personer på min senaste sådan.

Frågan om tid till besök och transport till FCT blir det svårt. Ibland har man tur. Vid kombinationen tidig ankomst och apron positionen kan det bli en buss, eller i ditt fall hämtning med bil. Då skulle det kanske funka.
 
Toppen