Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Pratade med en i kabinpersonalen som var förvånad att det var så mycket folk i F.
Verkar som nästan alla har blivit uppgraderade pga fullt i C. :)
 

Senator

Moderator
Pratade med en i kabinpersonalen som var förvånad att det var så mycket folk i F.
Verkar som nästan alla har blivit uppgraderade pga fullt i C. :)

Röd dag i Tyskland så man hade nog förväntat en lugn dag. Plats 1A och 1K ombord B747-8i är bästa platserna på någon Lufthansakärra i mitt tycke (då har jag åkt alla dock ej A380).
 

Mikeswe

Medlem
Pratade med en i kabinpersonalen som var förvånad att det var så mycket folk i F.
Verkar som nästan alla har blivit uppgraderade pga fullt i C. :)

Kanske lite OT, men har åkt ifrån BOG-FRA två gånger inom de närmsta halvåret, där det funnits bra tillgänglighet både i Ekonomi och Business, och dessutom varit ensam i F enligt Expertflyer, men sedan har kabinen i slutändan varit helt full.

Ground crew sade vid incheckning (ca 2h innan avgång) vid ena tillfället att F kabinen var helt tom.

Vid samma tillfälle (i April/Maj) hörde jag två passagerare pratade med flygvärdinnan hur fantastiskt det var att bli uppgraderad gratis till First. Planet var vid detta tillfälle visserligen försenat 1 1/2 timme, så tänkte att det kunde ha med det att göra.

Hur vanligt är det att LH uppgraderar till F när det är försening osv även om det finns plats i C som någon typ av goodwill? Det har jag alltid trott var lite tabu, men har ju talats om tidigare att LHs F har vattnats ur? Fanns vid båda tillfällena business-säten och det kändes inte som någon M&M uppgradering (Såg ingen av dem i FCT, samt verkade inte finnas något ankommande HON-taggat baggage från den flighten).

Har ju sett att det nästan alltid finns mycket lediga awardplatser BOG-FRA, så har man några andra uppgraderingskoncept utanför poänguppgradering?
 

Kelgris

Medlem
Själv har jag en flygning BOG–FRA om ett par veckor. Det gick inte att välja något annat än ur parsätena då 1A, 1K, 2A och 2K är upptagna. Det går dock bra att köpa 6 platser i F från LH:s webbplats. Kan det vara så att vissa platser är blockerade för Sen och HON? I så fall när släpper man dessa platser? Eller har LH någon hemlig plan att fylla ut F-platserna?
2b886fe0126291c6d2198a2326c97d1f.jpg
 

danielhog

Medlem
Själv har jag en flygning BOG–FRA om ett par veckor. Det gick inte att välja något annat än ur parsätena då 1A, 1K, 2A och 2K är upptagna. Det går dock bra att köpa 6 platser i F från LH:s webbplats. Kan det vara så att vissa platser är blockerade för Sen och HON? I så fall när släpper man dessa platser? Eller har LH någon hemlig plan att fylla ut F-platserna?
2b886fe0126291c6d2198a2326c97d1f.jpg
Lufthansa överbokar även first, så det betyder inte så mycket egentligen.
 
Toppen