Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Senator

Moderator
I brist på bättre så slänger jag in min fråga här. Har en bokning med Lufthansa i first 2 personer, men när jag kollar upp flighten på Expertflyer vill syns 7 F (och 4 A) som öppna i First kabinen. Planet har ju dock bara 8 platser i first så det verkar som att Lufthansa vill sälja en av våra platser?? Bokningen skedde för länge sedan så att Expertflyer inte skulle vara uppdaterad kan väl inte vara fallet....

Hälsningar

Många bolag överbokar sina flighter.

Man kan bara dummy boka 6 biljetter men när man hovrar över priset anges att det finns 7 biljetter att köpa till aktuellt pris vilket skulle innebära en överbokning som @Canadien påpekade. Ska följa utvecklingen.

Lufthansa valde under stor tveksam testa detta 2013 och verkar ha kvar detta:
Lufthansa trials first class overbooking – Business Traveller
 

Tockstew

Medlem
Intressant move, men eftersom de fortfarande har det kvar så måste det ju finnas en rationalitet i det förhållningssättet. Om man tänker lite längre så gör ju detta också att risken minskar för att att de drar ner på awardtillgången eller tom drar ner på first överhuvudtaget eftersom alla bean counters får bättre siffror...
 
Ställer en fråga som jag hoppas någon har svar på. Tror Senator har gått och lagt sig. :)

Hur som helst, om jag flyger ARN-FRA-MUC-XXX (XXX = Destination i USA).
Connection i MUC är bara 40 minuter. Kommer det någon och möter upp mig vid gaten och eskorterar mig till MUC-XXX flygningen?

Alt om vi stannar på plattan, kommer det en bil och hämtar mig?

Sen en annan fråga.
Om vi stannar på plattan i FRA, kommer det en bil och hämtar mig trots att jag först flyger till MUC?
(Har ju F biljett senare samma dag)
 
Last edited:

Bamse35

Medlem
Ställer en fråga som jag hoppas någon har svar på. Tror Senator har gått och lagt sig. :)

Hur som helst, om jag flyger ARN-FRA-MUC-XXX (XXX = Destination i USA).
Connection i MUC är bara 40 minuter. Kommer det någon och möter upp mig vid gaten och eskorterar mig till MUC-XXX flygningen?

Alt om vi stannar på plattan, kommer det en bil och hämtar mig?

Sen en annan fråga.
Om vi stannar på plattan i FRA, kommer det en bil och hämtar mig trots att jag först flyger till MUC?
(Har ju F biljett senare samma dag)

Bara om ditt inkommande flyg är med LH group, alltså Austrian, Lufthansa eller Swiss.
 

Senator

Moderator
Ställer en fråga som jag hoppas någon har svar på. Tror Senator har gått och lagt sig. :)

Hur som helst, om jag flyger ARN-FRA-MUC-XXX (XXX = Destination i USA).
Connection i MUC är bara 40 minuter. Kommer det någon och möter upp mig vid gaten och eskorterar mig till MUC-XXX flygningen?

Alt om vi stannar på plattan, kommer det en bil och hämtar mig?

Sen en annan fråga.
Om vi stannar på plattan i FRA, kommer det en bil och hämtar mig trots att jag först flyger till MUC?
(Har ju F biljett senare samma dag)

Ingen eskort i transit från gate till gate skulle jag tro eftersom du är innanför MCT. Skulle ni bli väldigt sena är det en annan fråga.

Om ni landar vid apron blir du hämtat i MUC.

Ja, om du landar med apron position i FRA hämtas du.
 
Toppen