Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

fcx

Medlem
Hur ofta ser man kampanjer på Lufthansa F (eller/och Swiss F)?

Jag har fått det ädla uppdraget att fixa en revenue F-resa till mina föräldrar - då de vill testa F, men tycker det är onödigt att spendera poängen på det....
Minns att det var en helt okej kampanj med LH-gruppen från Aten förra året. Är liknande kampanjer ofta återkommande, eller är det dagens priser jag bör räkna med? Ska för övrigt sägas att mina föräldrar är superflexibla och kan i princip boka och åka närsomhelst.

Tycker det verkar komma 2-4-1 typ en till två gånger om året.
 

Treo

Medlem
Hur ofta ser man kampanjer på Lufthansa F (eller/och Swiss F)?

Jag har fått det ädla uppdraget att fixa en revenue F-resa till mina föräldrar - då de vill testa F, men tycker det är onödigt att spendera poängen på det....
Minns att det var en helt okej kampanj med LH-gruppen från Aten förra året. Är liknande kampanjer ofta återkommande, eller är det dagens priser jag bör räkna med? Ska för övrigt sägas att mina föräldrar är superflexibla och kan i princip boka och åka närsomhelst.

Kan tipsa om vornesitzen.de som har ett nyhetsbrev med info om olika erbjudanden med germanskt fokus.
F.n. har exv Lufthansa partnererbjudande (dvs man ska åka två) i First från Frankfurt till Bogota och Swiss erbjudanden i First från Amsterdam och Wien. Vad som är prisvärt när man räknar med positioneringsflyg osv är upp till var och en förstås :cool:
 

Tockstew

Medlem
I brist på bättre så slänger jag in min fråga här. Har en bokning med Lufthansa i first 2 personer, men när jag kollar upp flighten på Expertflyer vill syns 7 F (och 4 A) som öppna i First kabinen. Planet har ju dock bara 8 platser i first så det verkar som att Lufthansa vill sälja en av våra platser?? Bokningen skedde för länge sedan så att Expertflyer inte skulle vara uppdaterad kan väl inte vara fallet....

Hälsningar
 
Last edited:

Canadien

Medlem
I brist på bättre så slänger jag in min fråga här. Har en bokning med Lufthansa i first 2 personer, men när jag kollar upp flighten på Expertflyer vill syns 7 F (och 4 A) som öppna i First kabinen. Planet har ju dock bara 8 platser i first så det verkar som att Lufthansa vill sälja en av våra platser?? Bokningen skedde för länge sedan så att Expertflyer inte skulle vara uppdaterad kan väl inte vara fallet....

Hälsningar

Henrik

Många bolag överbokar sina flighter.
 

Vixit

Medlem
Har en bokning med Lufthansa i first 2 personer, men när jag kollar upp flighten på Expertflyer vill syns 7 F (och 4 A) som öppna i First kabinen. Planet har ju dock bara 8 platser i first

Snarare än att kolla Expertflyer skulle jag gå på LHs hemsida och se hur många biljetter de fortfarande säljer samt vilka säten du då kan boka. Jag antar att du har allokerade säten på din bonusbiljett, de sätena borde då vara blockerade på den seatmap som visas när du låtsas vilja köpa biljetter.
 

Tockstew

Medlem
Snarare än att kolla Expertflyer skulle jag gå på LHs hemsida och se hur många biljetter de fortfarande säljer samt vilka säten du då kan boka. Jag antar att du har allokerade säten på din bonusbiljett, de sätena borde då vara blockerade på den seatmap som visas när du låtsas vilja köpa biljetter.
Vem sa att det var bonusbiljetter:) Bra input att kolla via LH.com
 

Tockstew

Medlem
Man kan bara dummy boka 6 biljetter men när man hovrar över priset anges att det finns 7 biljetter att köpa till aktuellt pris vilket skulle innebära en överbokning som @Canadien påpekade. Ska följa utvecklingen.
 
Toppen