Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

011430121

Medlem
Den finns inte med på Dr.Miles fantastiska lista om *A First Class. Dock fantastiska nyheter för mig. :)
Har åkt den, och har en ny bokning med den i början av juni.

IMG_1485.JPG
 

famhanssons

Medlem
Det finns en flight 19:05 som på ITA Matrix ger mig First(P) men flygs med A330 och när jag tittar på Thais sida så visar A330 endast business. Hur hänger det ihop?
 

palmen

Moderator
Jag har en omöjligfråga att svara på men ni brukar komma med kvalificerade gissniningar som är så nära sanningen det går.

Jag har bokat Thai first ToR CDG - BKK. Nu tänkte jag att jag på ditvägen skulle åka FRA-HKG med Lufthansa First och HKG-BKK Business (finns inte first). Min fråga blir: hur vanligt att hiitta 1 award LH First FRA-HKG? Alternativet skulle kunna vara MUC-HKG. Vad säger expertisen? Gäller mitten april.
Som sagt omöjligt att svara på men det är rätt vanligt med Lufthansa First flighter dit. Titta Expertflyer på bokningsläget så kan du göra bra gissningar. Finns 5 first till försäljning eller fler brukar 1 plats släppas åtminstone.
 

Senator

Moderator
Jag har en omöjligfråga att svara på men ni brukar komma med kvalificerade gissniningar som är så nära sanningen det går.

Jag har bokat Thai first ToR CDG - BKK. Nu tänkte jag att jag på ditvägen skulle åka FRA-HKG med Lufthansa First och HKG-BKK Business (finns inte first). Min fråga blir: hur vanligt att hiitta 1 award LH First FRA-HKG? Alternativet skulle kunna vara MUC-HKG. Vad säger expertisen? Gäller mitten april.

Notera att MUC-HKG numera är A350-900 som inte har First, så FRA-HKG är ensamma om First. Gällande tillgänglighet så beskriver @palmen en teori som låter vettig, jag skulle nog titta på hela inventory för att se hur fullt det är. Jag bokade min bror på Miles & More för att vara säker på att få plats, bevakade flitigt rutten för EuroBonus. Dagen innan var det F3 A1, med andra ord 3 platser till försäljning men fullt ombord så jag antar den familjen som satt tillsammans hade uppgraderat eller liknande.
 
Toppen