Diverse frågor kring Lufthansa First

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Yekermo, 14 Juli 2013.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på att det inte existerar någon B747-800 så bör du kanske känna viss oro om du tänkt flyga med en sådan.

karho, chazzie, Von Wiffen och 1 annan gillar detta.
  2. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte vad du pratar om, läs mitt inlägg igen.

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Orolig kan man alltid vara, men finns inget du kan påverka i vilket fall som helst. Byte av flygplan kan ju alltid ske och du skulle säkert i så fall få erbjudande om ersättning eller något annat alternativ på resväg i First.

dino_81 och Vaniljvodka gillar detta.
  4. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OK, jag förstår. Erbjudande om alternativ resväg i First hade ju varit trevligt i så fall.

5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Finns väl möjlighet att åka via Shanghai/Peking i First och sen en extra conenction.
    Eventuellt via Seoul också men har för mig det är från Munchen då.

Inget jag skulle ligga sömnlös över i alla fall, händer det så händer det och man får ta det då. Det är ytterst ovanligt att Lufthansa sätter in ett plan utan First på en flight som ska ha First och har passagerare bokade i First.

Vaniljvodka gillar detta.
  6. Jonas Larsson

Jonas Larsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ankommer München den 6 januari med Lufthansa First kl 16,20. Inga vettiga anslutningsflyg så jag kommer att övernatta i München och åka den 7 jan kl 14:10 dagen efter. Har jag flyt och har tillgång till FCL den 7 januari?

7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej.

agehall gillar detta.
  8. Hade detta varit i Frankfurt hade jag sagt: "das geht überhaupt nicht" :eek: men nu är du i Munchen.

Om det är på samma bokning, och om du förklarar läget är det ingenting som säger att du inte kan fråga. Regeln är samma dag ankomst. Men det billigaste som finns är en fråga i ditt fall, men blir det nej så blir det nej. Spara ditt F-boardingkort.

9. Jonas Larsson

Jonas Larsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kostar ju inget att fråga. Jag återkopplar hur det gick!

karho, MrDollar, martin.agren och 4 andra gillar detta.
  10. Martin Johansson

Martin Johansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick rapport om att Rimowa-necessären delas ut igen i First, någon som har info om det är tillfälligt eller om man dumpat Jil Sander för evigt?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!