Diverse frågor kring Lufthansa First

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Yekermo, 14 Juli 2013.

1. Yes. Jag har åkt Avro mellan ZRH-FRA med vidareresa i First och då hämtas man. Var man kommer ifrån spelar ingen roll. Dock tror jag inte flygplanstypen C100/C300 kommer nödvändigtvis innebära Apron då dessa ersätter A319 lika mycket som Avro.
    Swiss A319 - 138 pax
    Swiss C100 - 125 pax
    Swiss C300 - 145 pax

Zniper och Vaniljvodka gillar detta.
  2. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härligt, tack för uttömmande svar!

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är bagage-reglerna för en Lufthansa First resa (award om det spelar roll)?
    Om Lufthansa First är sista flighten i en bokning, gäller ändå Lufthansas regler då för bagage?

Som det är nu har jag Thai som första flight och det står 50kg bagage tillåtet på utresan. Hemresan där SAS Business är första flight står 4x32kg (2 extra väskor som EBD).

4. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Två frågor till gällande min resa FRA-HND i en B747-8:

- Finns det wifi på det planet och ingår det i så fall?

- Om jag anländer till FRA med Lufthansa F och reser vidare till ARN med Lufthansa C, kan jag då ta mig till FCT igen och får jag i så fall bil till Stockholmskärran? Har två timmar på FRA så kanske smidigare att bara gå till FCL?

5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns betal-WiFi av bra kvalitet ombord.

Du kan absolut gå till FCT när du ska vidare till ARN, och alla avgångar från FCT ger alltid bil (finns inget annat sätt att komma ut ur terminalen). Har du bara två timmar skulle jag dock hellre satsa på FCL (Schengen).

nollbit och Vaniljvodka gillar detta.
  6. mischadee

mischadee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är du absolut 100% säker på det? Kollade lufthansas hemsida igår av just den anledningen och de säger specifikt att man INTE har tillgång till FCT vid ankommande First class flyg och connection. Jag kanske också kommer i den situationen och vill inte slösa tid på att traska och sedan få vända i dörren.

Källa: https://www.lufthansa.com/us/en/Lounge-types-and-access

7. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är av god kvalité och när det inte fungerade på min First till Mexico City skickade kaptenen en felanmälan via ACARS till Lufthansa som löste problemet så jag hann skicka bilder på kaviarserveringen :)

h9kh9k, Vaniljvodka och MrDollar gillar detta.
  8. Wifi kostar €19 per flight, rätt snålt men bra uppkoppling i alla fall till Nordamerika.

Ja, du kan gå till FCT på hemvägen. Du blir inte skickat tillbaka om du redan är där.

nollbit och Vaniljvodka gillar detta.
  9. Veteranobuff

Veteranobuff Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kom från Haneda förra veckan i Lufthansa first, gick grymt snabbt och smidigt att ta sig till FCT, inga problem alls och klart värt det!

chazzie, Von Wiffen, Lounge Lizard och 1 annan gillar detta.
  10. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LH716 mellan FRA och HND lyfte idag med en B747-400. Vilket jag antar är utan First. Min avgång den 25:e är listad som B747-8i på ExpertFlyer, men borde jag vara orolig?

Last edited: 23 December 2017

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!