Senaste nytt

Ditt största fynd inom flygbiljetter?

Sen när började man kalla poängbokningar för MR:s i din värld? :rolleyes:
Ursprungligen skulle jag åkt till Peking i Söndags. Tycker du att vädret var lämpligt där då? :)

Jag har i andra trådar skrivit att jag p.p vissa resor en månad och framåt.
Det strulade till sig lite eftersom jag hade tänkt göra en CMB run i samma veva men dealen försvann ca 1 vecka innan jag hade tänkt boka.

Sen kunde jag ju inte förutse att American Airlines skulle "skänka" bort EXP vid ett senare tillfälle när jag planerade höstresan. Tänk på att jag måste lösa 30.000 miles där för att få Executive Platinum och det innan December tar slut.

Det är inte heller speciellt troligt att jag lär posta någon reserapport här utan det blir nog på flyertalk och min hemsida så jag kan utveckla mitt språkbruk på engelska i samma veva.

Några mer frågor?

Ta inte illa upp, jag bara undrar (som säkerligen många andra här) att du verkar planera väldigt mycket olika saker samtidigt men sen av olika anledningar så blir det inget av dom. Skulle vara kul att se något förverkligas någon gång och sedan läsa en reserapport oavsett språk och webbsajt. Uppskattar dina fare tips :)
 

Jonas C

Medlem
Hmm, mitt bästa resefynd var nog ARN-GDN t/r med SAS för 580kr. Hade dessutom en voucher på €50, så i slutandan gick biljetten på 130kr. Blev sedan ombokad via CPH och OSL p.g.a schema ändring, så 130kr för 4 legs är inte helt fel. Boendet på Radisson Blu bokades med Carlson poäng till halva priset, poäng som tjänats in tack vare 50K kampanjen. Resan var med andra ord näst intill gratis :)

Kanske dags att uppdatera min lista.

Bästa hotellfynd: Ramada Jumeirah Dubai 260kr per natt över nyårshelgen.

Bästa flygfynd: Europa – Japan t/r Japan Airlines Economy på Dreamliner 1140kr
 

ZZZebra

Medlem
Sen när började man kalla poängbokningar för MR:s i din värld? :rolleyes:
Ursprungligen skulle jag åkt till Peking i Söndags. Tycker du att vädret var lämpligt där då? :)

Vädret i Peking i söndags var alldeles utmärkt, gick själv runt i shorts och T-shirt större delen av dagen. Soligt (nåja med Peking-dis) och ca 25 grader. I måndags regnade det dock.

Det är väldigt långt från Peking till Usagi som drar fram över södra Kina
 
Mitt största fynd är nog Stockholm-New York för 3100 kronor (Lufthansa, med supersmidig connection i Dusseldorf) 2011. Flög även ARN-PEK med insomnade Aerosvit 2009 vilket kostade 4600 kronor. Stockholm - Kairo (Lufthansa, tidigare i år) kostade 1900 kronor. Och allra senast för några dagar sedan ARN-SFO med SAS för 5800 spänn vilket jag anser mycket prisvärt med tanke på avståndet.
 

jannewa

Medlem
ARN-LHR-JFK-GRU i C Tur&Retur. 16 500sek. 2 interkontinentala flyg i 777-300er per vända.
(Innan har jag alltid flugit med TAP eller LH, deras biljetter i E har legat på 9 500-11 000sek)
 

Dr. Miles

Expert
så, har ni flera haft flera fynd senaste tiden?
Jag köpte inte själv men Qatar Airways Business class kampanj från Stockholm till Phuket T/R för ca 10.000 SEK inkl. skatter var nog ett av bästa fynd man kunde hitta senaste tiden.
 
Toppen