Senaste nytt

Ditt största fynd inom flygbiljetter?

Alx

Medlem
Mitt bästa fynd var:

CPH-SIN-DPS-SIN-CPH med Singapore Airlines 2002 för 2.700:- fria stopover på både ut- och hemresan. Som grädde på moset fick vi boka kanonbilliga hotell på SIA:s avtalspriser, ex Conrad för 400:- /natt! :)
 
ARN - JFK med MH 2800 SEK t/r direkt med deras 747a innan dom la ner den där KUL-ARN-JFK linan. (2009)

GOT-MUC-SIN med LH 4445 SEK t/r (2011)

2 pax GOT - TXL med AB, 750 SEK för båda t/r inkl en infant! (2011)

GOT - ARN med DY t/r, 100 SEK, (2011)
 

Alx

Medlem
Kom just på att jag missade årets deals so far... FCO-PHL-LAX ToR för 3.100:- med US airways 100% intjäning av miles.

Uppgraderade till Business för 500USD mellan FCO-PHL. Till min stora förtjusning hade US inte tagit bort deras First Class seats på A330-300 trots att klassen som sådan var borttagen rent servicemässigt. Personalen behandlade denna rad som first class så gott de kunde. "it's more fun that way" som flygvärdinnan sa! :) Trodde inte det skulle gå att knipa någon av dessa 6 platser dagen innan avresa. Men det var inga bekymmer eftersom de tydligen tar extra betalt för dessa men missade det på oss. Mycket behaglig resa!

FCO-EWR-ARN med CO för 2.300:- även denna resa gav 100% intjäning av miles. Denna resa var osedvanligt behaglig på utresan. Vi var endast 40 passagerare ombord på en 767:a från Rom, personalen var lika förundrade som vi över att så få reste ut från Rom denna dag...

Dessa två resor, två flighter i billig ekonomi med LH MLA-FRA-ARN-FRA-MLA samt ev någon mer inrikesflight i USA gav mig 3.5 år guldstatus på A3! :)
 

Fredrik

Medlem
Ja, det får man så det var en rejält lyckad biljett. Tyvärr kommer nog aldrig den typen av priser tillbaka. Star Alliance jorden runt-biljetter har gått upp ordentligt i pris de senaste åren och det Björnström hittade var en anomali beroende på den finansiella krisen häromåret.
 
Ja, det får man så det var en rejält lyckad biljett. Tyvärr kommer nog aldrig den typen av priser tillbaka. Star Alliance jorden runt-biljetter har gått upp ordentligt i pris de senaste åren och det Björnström hittade var en anomali beroende på den finansiella krisen häromåret.

Exakt - vi följde Isländska kronans fall (ISK) ner och ner och ner...sen slog jag till. Min polare bokade samma dag men glömde lägga in sitt kreditkort i bokningen. Och när han ringde nästa dag hade priset gått upp med 6000kr! :D
 
Toppen