Senaste nytt

Ditt reseår 2021

bnr

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 6
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 3621
  3. Vilka flygbolag har du flugit? LH, SK
  4. Nya flygplatser besökta under året? Inga
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? Kroatien, Tjeckien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 26
  8. Bästa hotellvistelse? Hilton Rijeka Costabella Beach Resort & Spa
  9. Sämsta hotellvistelse? Scandic CH i Gävle som skurit ned på servicen totalt, ingen vettig mat på hotellet (frukosten är fortfarande OK), blir placerad längst bort från hissen fastän min profil indikerar nära hiss + att jag har status (det minsta man kan begära är att de placerar mig nära hissfan).
  10. Bästa reseminnet? "Lost in Balkan" road trip med @Tonton (i hans nya Tesla) och @Gustav Jonsson (Sverige -> Danmark -> Tyskland -> Österrike -> Slovenien -> Kroatien -> Serbien -> Kroatien -> Ungern -> Slovakien -> Tjeckien -> Tyskland -> Danmark -> Sverige)
  11. Sämsta reseminnet? Inget
  12. Största överraskningen? Inget
  13. Annat "första gången" under året? Road trip (se punkt 10)
  14. Mål för 2022? Flyga mer...
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Road trip (se punkt 10)
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Resan till BCN
  2. Bästa loungen? N/A
  3. Sämsta loungen? N/A
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Japan, förhoppningsvis med @flum
  2. Bokade resor som fått ställas in? N/A
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Road trip (se punkt 10 ovan)
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? N/A
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? #ätakrökaflyga har numera blivit #ätakröka
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Flyga var man vill, i princip när man vill och utan att behöva tänka på alla möjliga restriktioner/krav på munskydd/olika regulations i olika delar av världen.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Sydafrika.
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 10
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? -
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS
  4. Nya flygplatser besökta under året? PMI & NCE
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 14
  8. Bästa hotellvistelse? Le Negresco - Nice
  9. Sämsta hotellvistelse? Inget som utmärker sig.
  10. Bästa reseminnet? Att äntligen efter 2 år få tillbringa några dagar i mitt älskade Amsterdam.
  11. Sämsta reseminnet? -
  12. Största överraskningen? Att jag kvalade upp till Diamant.
  13. Annat "första gången" under året?
  14. Mål för 2022? Att resa en ren SAS business till *gud vet vad*
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Min resa mot EBD
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alla reseskildringar.
  2. Bästa loungen? Snarare bristen på...
  3. Sämsta loungen?
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället?
  2. Bokade resor som fått ställas in? Ho Chi minh - Phu Quoc Vietnamn
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Sommartid mer eller mindre som vanligt, hemma i Sverige mestadels. Men konstigt nog har det blivit flera resor inom Eu under sommaren/hösten. Brukar mest åka mot Asien vintertid.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Hur jag vart så jätte förtjust över Luleå/Norrbotten.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Jobbat hela vintrarna.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Vinterns långresor till sol & värme.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Till en solstol där solen skiner och temperaturen ej understiger 30 grader.
 

Per N

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 14 (samtliga from augusti)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? -
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, BA, Swiss
  4. Nya flygplatser besökta under året? ATH, BIO, NCE
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? Monaco
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Ca 30
  8. Bästa hotellvistelse? Familjerum Clarion Amaranten för träff med barndomsvänner när Corona-situationen var som tyngst samt Ystad Saltsjöbad.
  9. Sämsta hotellvistelse? Hampton Inn Manhattan-Times Square North
  10. Bästa reseminnet? New York-resan med brorsan.
  11. Sämsta reseminnet? Inget faktiskt, uppskattar när man väl kommer iväg som planerat.
  12. Största överraskningen? Bilbao (inkl Michelin-restaurang), vilket guldkorn.
  13. Annat "första gången" under året? Swiss business (long och medium haul), SAS A350, BA business (medium haul), middag på Michelin-krog (bästa matupplevelsen i mitt liv!)
  14. Mål för 2022? Att komma iväg på de resor som bokas. Siktar på road trip Denver-Houston i höst.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Hade sannolikt inte varit lika förberedd med krav/dokument vid resandet.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alla tips och tricks, både underlättar och förhöjer resandet, samt alla reserapporter.
  2. Bästa loungen? Får nog bli SAS ARN T5 (känns lyxigt att få tillgång till ”Guld-utbudet”) :D
  3. Sämsta loungen? Ingen direkt dålig men SAS EWR var en trött historia (god öl dock).
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Tiblisi, Saigon, St Petersburg….listan kan göras lång.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Boston samt Tibilisi som bokades om till Nice.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Blev bilsemester i Västergötland och Skåne.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Restaurang Verovin Gävle.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Bokat om ändrade/inställda flighter….
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Inte i år.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Det bekymmersfria resandet.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Har en Costa Rica-resa bokad i januari och går den att genomföra är jag mer än nöjd.
Kul att du nämner Verovin som är min hemmaplan och besöks ofta, inte minst för vinlistan
 

Glenn E

Medlem
Så här lite har jag inte flugit på mycket länge.
Det blev bara en resa hem till Göteborg i juli.
Jag var där i nästan 6 veckor och åkte tillbaks den tredje september till Peking för 22 dagars karantän och sedan till Shanghai.
Hotellnätter har det blivit många eftersom jag bor på hotell i Shanghai och Covid har gjort det väldigt lätt att få och behålla status. När jag tittar i mina appar ser det ut som jag bott 591 nätter på hotell i år eller kommer se ut för idag checkar jag ut från Hilton Hongqiao efter 42 nätter för att bo på Swissotel (Accor) i två nätter.
Så apparna säger ( verkligt inom parantes)

Accor. 193 (30)
Hilton. 252 (196)
Hyatt. 91 (54)
Bonvoy. 55. (15)
IHG. 0. (22) Karantän på Holiday Inn

  1. Hur många flygningar har du gjort? 5
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 11147
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS Lufthansa Air China
  4. Nya flygplatser besökta under året? Inga
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 317
  8. Bästa hotellvistelse? Hyatt on the Bund. Shanghai. Svit med spektakulär utsikt
  9. Sämsta hotellvistelse? Karantän på Holiday Inn vid flygplatsen i Peking.
  10. Bästa reseminnet? Lufthansa första klass Shanghai till Frankfurt (lätt val)
  11. Sämsta reseminnet? Air China business från Stockholm till Peking utan varm mat och bara vatten att dricka
  12. Största överraskningen? Att jag har 2 Amex vouchrar som kommer gå ut obokade troligtvis
  13. Annat "första gången" under året? Flyg med besättning i ”rymddräkter” Status i 4 hotellkedjor på samma gång:D
  14. Mål för 2022? Att kunna resa normalt igen. Besöka Malaysia och Indonesien igen
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Målmedvetet strävande mot Hilton Diamond for life
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Den flygande holländaren av @Berglund
  2. Bästa loungen? Lätt val FCL Frankfurt A piren
  3. Sämsta loungen? Air China första klass loungen i Shanghai
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Bali igen
  2. Bokade resor som fått ställas in? Senast var det en ANA första klass som fick ställas in
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? Hemma i Göteborg i somras. Helt ok
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Hur jag vart så jätte förtjust över Luleå/Norrbotten.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? `Stannat i Shanghai
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej. Men borde kanske betala mindre med Amex
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Krug och rysk kaviar:)
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Hem

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Så här lite har jag inte flugit på mycket länge.
Det blev bara en resa hem till Göteborg i juli.
Jag var där i nästan 6 veckor och åkte tillbaks den tredje september till Peking för 22 dagars karantän och sedan till Shanghai.
Hotellnätter har det blivit många eftersom jag bor på hotell i Shanghai och Covid har gjort det väldigt lätt att få och behålla status. När jag tittar i mina appar ser det ut som jag bott 591 nätter på hotell i år eller kommer se ut för idag checkar jag ut från Hilton Hongqiao efter 42 nätter för att bo på Swissotel (Accor) i två nätter.
Så apparna säger ( verkligt inom parantes)

Accor. 193 (30)
Hilton. 252 (196)
Hyatt. 91 (54)
Bonvoy. 55. (15)
IHG. 0. (22) Karantän på Holiday Inn

  1. Hur många flygningar har du gjort? 5
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 11147
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS Lufthansa Air China
  4. Nya flygplatser besökta under året? Inga
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 317
  8. Bästa hotellvistelse? Hyatt on the Bund. Shanghai. Svit med spektakulär utsikt
  9. Sämsta hotellvistelse? Karantän på Holiday Inn vid flygplatsen i Peking.
  10. Bästa reseminnet? Lufthansa första klass Shanghai till Frankfurt (lätt val)
  11. Sämsta reseminnet? Air China business från Stockholm till Peking utan varm mat och bara vatten att dricka
  12. Största överraskningen? Att jag har 2 Amex vouchrar som kommer gå ut obokade troligtvis
  13. Annat "första gången" under året? Flyg med besättning i ”rymddräkter” Status i 4 hotellkedjor på samma gång:D
  14. Mål för 2022? Att kunna resa normalt igen. Besöka Malaysia och Indonesien igen
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Målmedvetet strävande mot Hilton Diamond for life
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Den flygande holländaren av @Berglund
  2. Bästa loungen? Lätt val FCL Frankfurt A piren
  3. Sämsta loungen? Air China första klass loungen i Shanghai
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Bali igen
  2. Bokade resor som fått ställas in? Senast var det en ANA första klass som fick ställas in
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? Hemma i Göteborg i somras. Helt ok
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Hur jag vart så jätte förtjust över Luleå/Norrbotten.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? `Stannat i Shanghai
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej. Men borde kanske betala mindre med Amex
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Krug och rysk kaviar:)
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Hem

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Haha… Jag såg nog.:cool:
 

intuition

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 26
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 7 504
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, AY
  4. Nya flygplatser besökta under året? VBY
  5. Nya flygbolag testade under året? 0
  6. Nya besökta länder? 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar?
  8. Bästa hotellvistelse?
  9. Sämsta hotellvistelse?
  10. Bästa reseminnet?
  11. Sämsta reseminnet?
  12. Största överraskningen? Fick 40 000 status-poäng från Amex. Varför händer sån't bara efter att man redan kvalificerat sig till Diamond?!
  13. Annat "första gången" under året? Eurobonus Diamond
  14. Mål för 2022?
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021?

Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället?
  2. Bokade resor som fått ställas in? LHR-ATH, FRA-SKG x2, CPH-HEL
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum?
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19?
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"?
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin?
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19?
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Japan, Australien
 

Mr Basic

Medlem

hco

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? Vet inte. 25 kanske?
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Vet ej.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Delta, United, Norwegian
  4. Nya flygplatser besökta under året? SEA
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? Inga nya (höll på att bli Portugal men inställt)
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Vet inte
  8. Bästa hotellvistelse? Inget stack ut som extra bra. Generellt nöjd med NC i Sverige och Norge (recognition och uppgraderingar).
  9. Sämsta hotellvistelse? Inget som stack ut som extra dåligt. Generellt onöjd med recognition på Thon i Norge.
  10. Bästa reseminnet? (Jobb) Två veckors Covid-karantän på Clarion Trondheim i januari 2021. Innan vaccinen gjorde resandet enklare. Ändå unik upplevelse. (Privat) USA med Ms_hco.
  11. Sämsta reseminnet? Det är alltid nånting men så här nära slutet på året har jag redan förträngt det. Out of sight out of mind.
  12. Största överraskningen? SAS 4x-kampanj --> Diamond (i jan 2022), utan MR eller dylikt.
  13. Annat "första gången" under året? Presentkort på Ving
  14. Mål för 2022?
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Presentkort på Ving. Hänga med på NCC-kampanjer (lyckas ej få promo-mail).
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? ?
  2. Bästa loungen? Inga fantastiska. Troligen SAS Guld på CPH...
  3. Sämsta loungen? Antagligen Uniteds inrikes på SEA men ändå helt OK.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Efter Covid...?
  2. Bokade resor som fått ställas in? Portugal
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Inte så annorlunda ändå.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? ?
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? ?
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Precis nu: att inte behöva blåsa av alla julfiranden pga diverse släktingar med misstänka Covid-symptom.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Troligen åka och hälsa på vänner i Thailand.
 

mha321

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 16
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 23,300
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Austrian, Air Canada, Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? Nope
  5. Nya flygbolag testade under året? Nope
  6. Nya besökta länder? Nope
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 19
  8. Bästa hotellvistelse? Vienna Marriott Hotel
  9. Sämsta hotellvistelse? Ingen riktigt dålig i år
  10. Bästa reseminnet? Att det överhuvudtaget gick att resa igen!
  11. Sämsta reseminnet? Nedgraderad till Lufthansa Economy till New York.
  12. Största överraskningen? Hur smidigt det ändå var när man väl var på plats även i länder med ordentliga restriktioner
  13. Annat "första gången" under året?
  14. Mål för 2022? Vågar knappt sätta något för att inte jinx:a det.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Status-match från Avis till hotels.com och sedan en faktiskt "uppgradering" (bästa rummet på hotellet, men de hade bara en klass) på den enda bokning jag faktiskt gjorde.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Ingen :(
  2. Bästa loungen? United Polaris Newark. Runner-up går till Air Canada Maple Leaf Domestic Montreal för deras servera-snacks-vid-stolen-service, men på alla andra punkter vinner Polaris med stor marginal.
  3. Sämsta loungen? Ingen dålig i år faktiskt (ARN T4 slipper undan för en gångs skull, men det är ju bara för att den varit stängd hela året)
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Många...
  2. Bokade resor som fått ställas in? Göteborg x 3 :) En kund som envisats med att boka mitt i det som sedan blev pandemitoppar. 1 x Ottawa. 1 x New York.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Stockholms Skärgård!
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19?
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"?
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin?
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Alla vänner runt om i världen som man inte kunnat träffa på snart 2 år. Och lite mer förutsägbarhet i planeringar.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Tillbaks till goda vänner i Japan
 
Toppen