Senaste nytt

Ditt reseår 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

Big Birger

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 23
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 44 794
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Turkish, Ethiopian
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Rapid City, Sioux Falls, Istanbul Airport, Kharkiv, Addis Abeba, Mahe
  5. Nya flygbolag testade under året? : Ethiopian
  6. Nya besökta länder? : Seychellerna, Ukraina
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 38
  8. Bästa hotellvistelse? : Le Domaine de L'Orangerie Resort & Spa, Seychellerna
  9. Sämsta hotellvistelse? : Bodde i glamour-tält i närheten av Mt. Rushmore i maj, men det snöade. Fick elda hela natten.
  10. Bästa reseminnet? : Seychellerna
  11. Sämsta reseminnet? : Inställt flyg från Orlando till Chicago, så jag missade min uppgradering till Business
  12. Största överraskningen? : Att jag lurade in morsan i Business på hemvägen från Newark. :)
  13. Annat "första gången" under året? : Polaris Loungen på Newark
  14. Mål för 2020? : Familjeresa till Japan för fem personer i Business fram och tillbaka
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Japan-bokningen. Varken poängmässigt eller hur jag skulle hitta biljetter.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Stockholmsträffarna
  2. Bästa loungen: Polaris Loungen på Newark!
  3. Sämsta loungen: Kharkiv i Ukraina var ingen direkt höjdare

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Mikado

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 35 (blir 36 innan året är slut) (14 inrikes, 22 internationella, 22 i ekonomi, 3 i ekonomi+, 11 i business)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 40 453
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : BRA, SAS, Lufthansa, Swiss, Singapore Airlines, Air Asia, Jet Blue, Turkish Airlines, LOT, Copa Airlines, Austrian Airlines, Croatia Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : 21
  5. Nya flygbolag testade under året? : 6
  6. Nya besökta länder? : USA, Kroatien, Costa Rica, Indonesien, Portugal
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 56
  8. Bästa hotellvistelse? : The Royal Santrian, Bali
  9. Sämsta hotellvistelse? : Country Inn & Suites by Radisson, San Jose
  10. Bästa reseminnet? : Att komma tillbaka till MacPehrson BBQ i Singapore för en riktigt god lunch
  11. Sämsta reseminnet? : Att irra runt på Wiens flygplats vid ett kort byte under SAS-strejken
  12. Största överraskningen? : Att jag fick åka business med LOT hem från Kroatien under SAS-strejken och fick hela businesskabinen för mig själv.
  13. Annat "första gången" under året? : Första gången i business class!
  14. Mål för 2020? : Ge min kära mor en businessclass-resa i 60-årspresent.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Inte bara en utan två longhaul i business. Så otroligt tacksam för det. Vilka magiska resor det blir när till och med flygresan är ett mål i sig.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Att få följa alla härliga reserapporter
  2. Bästa loungen: Blev fascinerad av Turkish lounge i Istanbul. Men godast mat fick jag på Changi.
  3. Sämsta loungen: Loungen i Split var verkligen ingen höjdare... pytteliten, full av ett stort gäng gapiga män och bara nötter att äta.
 

Bengalen

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 8 + 3 (1 First, 5 Business, 2 Economy + 3 Economy som återstår)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 14.001 Miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Norwegian, Lufthansa, ANA, SAS, British Airways
  4. Nya flygplatser besökta under året? : MUC, HND, PEK
  5. Nya flygbolag testade under året? : ANA
  6. Nya besökta länder? : Japan
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 28
  8. Bästa hotellvistelse? Chateau d'Isenbourg, Rouffach Alsace
  9. Sämsta hotellvistelse? : Panorama Inn, Hamburg
  10. Bästa reseminnet? : Lufthansa First
  11. Sämsta reseminnet? : Punktering i Danmark, bärgningsbil m.m
  12. Största överraskningen? : Vinprovning och visning av produktionen och källaren med ägaren av Champagnehuset Deutz i Ay
  13. Annat "första gången" under året? : Japan med allt det innebär
  14. Mål för 2020? : Ny bonusresa troligen till Asien, besök på nya vingårdar i Tyskland och Frankrike
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : ?
 

Mr Basic

Medlem
Årets mål att flyga lite bättre får anses uppfyllt. Blev endast 1 leg i eco (fanns inget annat på direktflighten SCL-MVD).
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 17 (noll i tjänsten)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Vet ej
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Avianca och LATAM
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Bogota(BOG), Santiago(SCL), Montevideo(MVD), Buenos Aires(EZE)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Avianca och LATAM
  6. Nya besökta länder? : Chile, Uruguay, Argentina och Colombia
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 25
  8. Bästa hotellvistelse? : My Suites Boutique hotel, Montevideo
  9. Sämsta hotellvistelse? : Viscay Hotel, Miami Beach (dock ingen besvikelse, läget var bra, inte mkt annat)
  10. Bästa reseminnet? : Rundresan i Sydamerika (bra väder och mat samt lite tårgas :D)
  11. Sämsta reseminnet? : Inget
  12. Största överraskningen? : Hur pass bra jag tyckte Aviancas ”reverse herringbone” var i business
  13. Annat "första gången" under året? : Business med Lufthansa (MUC-ARN)
  14. Mål för 2020? : Fortsätta flyga ”lite bättre” samt prova SAS ”nya” business
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : All hjälp och alla tips man får är ovärderlig, förhöjer hela reseupplevelsen.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: All inspiration och bra tips.
  2. Bästa loungen: Funderade på detta och insåg att jag trivs alldeles utmärkt i Lufthansas business lounger (LHR och MUC)
  3. Sämsta loungen: Ingen
 

LPC123

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 32
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :19422
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, SWISS
  4. Nya flygplatser besökta under året? : ALC
  5. Nya flygbolag testade under året? : -
  6. Nya besökta länder? : Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 29
  8. Bästa hotellvistelse? : Hyatt House Jersey City
  9. Sämsta hotellvistelse? : -
  10. Bästa reseminnet? : New York med hela familjen för att fira frugan 50år
  11. Sämsta reseminnet? : alla turer till Stockholm över dagen
  12. Största överraskningen? : -
  13. Annat "första gången" under året? : Bokat första award resan i business
  14. Mål för 2020? : njuta av alla bokade award resor
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? :Bokat alla 6 i familjen till Carlifornien nästa sommar i business class på poäng
 

Attachments

  • upload_2019-12-3_21-59-44.gif
    upload_2019-12-3_21-59-44.gif
    42,4 KB · Visningar: 263
Last edited:

trekker

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 75 när året är slut (2 i First, resten blandat mellan Biz, Plus och Eco short haul)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ingen aning
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : BA, JAL, LH, SAS och SAS Ireland
  4. Nya flygplatser besökta under året? : NRT, HND, FUK och ITM
  5. Nya flygbolag testade under året? : JAL
  6. Nya besökta länder? : Japan
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 76
  8. Bästa hotellvistelse? : Hilton Seahawk Fukuoka - blev uppgraderade till Panoramic Svit
  9. Sämsta hotellvistelse? : Inga dåliga egentligen men många budget, Comfort Express vid Centralen var nog sämst (men billig)
  10. Bästa reseminnet? : Resan till Japan i Augusti - en helt annan värld alltså
  11. Sämsta reseminnet? : SAS Plus inom europa
  12. Största överraskningen? : Att jag hittade 2 rewardplatser i First med BA samtidigt som jag lyckades hitta barnvakt
  13. Annat "första gången" under året? : First first (med BA), Japan och blev HHD
  14. Mål för 2020? : Att resa mer, behålla BA Gold och HHD samt bli bättre på att maximera poängintjäning
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Utan BC hade jag fortfarande varit normal
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: De vänner jag skaffat och har kontakt med
  2. Bästa loungen: JAL First Class lounge Narita vinner tätt följt av Cathay Pacific First på LHR T3 och Concorde room
  3. Sämsta loungen: Premium Plaza arrival lounge LHR T3 (Bussstations lounge)
 

jumbooze

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? :
    41 ( varav 5 i First )

  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
    79.000 miles

  3. Vilka flygbolag har du flugit? :
    Singapore Airlines, SAS, ANA, Norwegian, AirAsia, Brussel Airlines, Lufthansa, Bangkok Airways, VietJet, Vietnam Airlines, Japan Airlines

  4. Nya flygplatser besökta under året? :
    Hanoi, Saigon, Koh Samui

  5. Nya flygbolag testade under året? :
    VietJet, Vietnam Airlines, Japan Airlines

  6. Nya besökta länder? :
    Vietnam

  7. Antal hotellnätter/övernattningar? :
    60+

  8. Bästa hotellvistelse? :
    Conrad Koh Samui

  9. Sämsta hotellvistelse? :
    Scandic Århus

  10. Bästa reseminnet? :
    Privat Infinity pool på CKS

  11. Sämsta reseminnet? :
    Matförgiftning Bali

  12. Största överraskningen? :
    Att jag har haft känslan att jag inte rest så mycket i år

  13. Annat "första gången" under året? :
    Ombokad till direktflyg pga tyfon.

  14. Mål för 2020? :
    Mera flyg till USA

  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? :
    SQ NYC-SIN Längsta flygningen i Business
 

Tur-Ture

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 59 (när året är slut)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 89.475
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Qatar, SAS, Austrian, Air Baltic, Norwegian, Air China, Brittish Airways, Sichuan Airlines, Air France, Brussels Airlines, Thai, Eva Air, Virgin Atlantic, United, Delta, Alaska, Air Canada.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Doha, Taipei, Paris/CDG, Phuket, Portland, Raleigh, Atlanta, Detroit, Cedar Rapids.
  5. Nya flygbolag testade under året? : Eva Air, Qatar Airways, Sichuan Airlines, Air France, Virgin Atlantic, Alaska Airlines
  6. Nya besökta länder? : Taiwan
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : Ca 50
  8. Bästa hotellvistelse? : Många bra men ingen som sticker ut rejält men gillar Park Hotell i Singapore.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Eco Lodge i Cedar Rapids, Eco stod inte för Ekologisk om man säger så…som hämtat ur en B-film-skräckis komplett med creepy familj som driver stället och badrum som inte blivit städat på ett par månader. Dock inte läge att kolla efter annat eftersom jag kom vid 22-tiden, det var is-storm och hotellutbudet är minst sagt begränsat i Cedar Rapids
  10. Bästa reseminnet? : Upgrade till Business (vid gate) på Qatar Airways
  11. Sämsta reseminnet? : Ingen bra idé att ta AirTrain från SFO till downtown en sen Fredagkväll, jag var nog den enda ombord som inte gick på tyngre droger.
  12. Största överraskningen? : Virgin Atlantic Premium Economy var mycket trevligt
  13. Annat "första gången" under året? : Jordbäving, riktigt läskigt (Taipei)
  14. Mål för 2020? : Resa bekvämare, börjar bli för gammal för long-hauls i Eco på natten (är 196cm…)
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Skrivit den här listan
 

OSj

Ny medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 43
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : -
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :SAS (15), Swiss (12), Lufthansa (4), KLM (5), Eurowings (2), Ryanair (2), Norwegian (1), Easyjet (2)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : LTN, STR, TPA, FAO, MMX, EDI
  5. Nya flygbolag testade under året? : Easyjet & Ryanair
  6. Nya besökta länder? : USA
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 48
  8. Bästa hotellvistelse? : Sauerländer Hof, Hallenberg
  9. Sämsta hotellvistelse? : Scandic no 53
  10. Bästa reseminnet? : Inflygningen till Edinburgh var fantastiskt vacker
  11. Sämsta reseminnet? : Lufthansastrejk som innebar 13 timmar på Frankfurt efter en nattflight över Atlanten
  12. Största överraskningen? : Hur gult det var ombord på Ryanair
  13. Annat "första gången" under året? : Blev medlem i Eurobonus!
  14. Mål för 2020? : Att till en högre grad flyga medvetet
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Jag hade nog bränt mina poäng på muffins istället för att spara till något roligare...
 

FF#1

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : SAS 49, LOT 9, Lufthansa 3, Norwegian 1 samt 1 med Air Baltic dvs 59 blir det innan året är slut
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Har inte räknat ihop, men hyfsat långt men inte nått rekord. Bara en interkontinental resa.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, LOT, Norwegian, Lufthansa, Air Baltic
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Malta (MLA), Prag (PRG)
  5. Nya flygbolag testade under året? : LOT och Air Baltic
  6. Nya besökta länder? : Tjeckien och Malta
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 57
  8. Bästa hotellvistelse? : Le Meridien i Seoul, var riktigt bra. Sen några bra på Grand Hotel i stockholm har det blivit dessutom
  9. Sämsta hotellvistelse? : Jag har haft tur, inga riktiga bottennapp. Sämst var nog Stadshotellet i Hudik.
  10. Bästa reseminnet? : Att jag äntligen han turista i Sydkorea, efter en handfull jobbresor utan nämnvärt slack.
  11. Sämsta reseminnet? : Har haft ett bra år, inga katastrofala minnen från årets resor ( peppar peppar ta i trä.. inte nyår ännu)
  12. Största överraskningen? : La Valette club på Malta flygplats var årets överraskning i förhållande till mina förväntningar.
  13. Annat "första gången" under året? : 8 segment LOT business
  14. Mål för 2020? : First till USA, var tre år sen sist så nu är det nog dags igen, hoppas jag
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? :
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: LOT Elite lounge Warsawa, gedigen lounge med bra utbud. Synd bara att den inte har utsikt. Loungen på Le Meridien i Seoul var också riktigt trevlig.
  3. Sämsta loungen: SAS Arlanda T4, nu har det dessutom varit fullt ett antal ggr. En ut en in... (!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen