Senaste nytt

Ditt reseår 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

Juancarlos

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 93 (4 First, 19 Business, 70 blandade i plus och minus (ca 70% i go smart o klass som ger 100 poäng)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : N/A
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Aegean, Lufthansa, Eva air, TAP, Norwegian, Air Baltic, Finnair, LOT, Brittish Airways och Brussels Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : LIS, IAH, DPS, TPE, ATH, JMK, och IBZ
  5. Nya flygbolag testade under året? : Aegan, TAP och Eva air
  6. Nya besökta länder? : Grekland, Portugal, Taiwan och Indonesien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 70+
  8. Bästa hotellvistelse? : Har haft mängder med bra hotell vistelser i år blandandet Curio gran Hotel montesol Ibiza, Bisma Eight i Ubud, Ametis Villa Bali samt The Line Hotel i Austin
  9. Sämsta hotellvistelse? : Ganska många mindre bra hotellnätter har det blivit också. Men hotel Ballerup Lautruppark tar nog priset i år igen för att vara riktigt dyrt och riktigt dåligt.
  10. Bästa reseminnet? : Årets absolut bästa resminne var när jag och min kompis körde en Ariel Atom i ett bilrally för supersportbilar genom Europa, med över 200 biltokiga, partystinna och riktigt stökiga personer. Under en vecka race:ade vi igenom Europa med party i varje stad. Körde även många av mina drömbilar i över 4 timmar på Formel 1 banan Cataluña. Kanske blir det en liten annorlunda reserapport? (om intresse finns).
  11. Sämsta reseminnet? : Var nog att bli sen hem från Athen och landa vid 03:00 på Arlanda för att sen hinna hem och byta semesterpackningen till jobbpackning och åka tillbaka till Arlanda för att ta sedan ta fakiren till Helsingfors.
  12. Största överraskningen? : Att Eva air verkligen levde upp till att vara bästa Business klassen i Star alliance och Att go smart på SAS skulle ge så oerhört lite poäng när man bokar i fel bokningsklass.
  13. Annat "första gången" under året? : Hamnade mitt i Orkanen Barrys framfart i Lafayette. Var tvungen att göra om Semesterplanerna i New Orleans och bila ner till Austin och San Antonio istället.
  14. Mål för 2020? : Att fortsätta flyga smart samt att äntligen bli Lifetime Eurobonus Gold.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Hade inte fått för mig att boka om min resa från Hong Kong till Taiwan. Tack BC.
  16. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Någon av @Flying Finn s fantastiska Reser rapporter.
  17. Bästa loungen: FCT är fortfarande min favorit lounge
  18. Sämsta loungen: Aspire loungen på Kastrup
 
Last edited:

XXX

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 44 (alla privata)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 71150
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Austrian, Ethiopian, Airlink, Mackair, Qatar, Singapore, Lufthansa, Thai, Vietnam,
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Ho Chi Minh, Danang, Kuala Lumpur, Khwai River, Maun, Victoria Falls
  5. Nya flygbolag testade under året? : Mackair, Airlink, Vietnam
  6. Nya besökta länder? : Vietnam, Zimbabwe, Botswana, Malaysia
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 128 (2 månader i södra Afrika hjälpte)
  8. Bästa hotellvistelse? : Machaba Camp i Botswana (tält mitt i ödemarken var magiskt), Great Northern i Danmark (golfhotell som var coolt)
  9. Sämsta hotellvistelse? : Scandic Svolvaer med ett rum som var i allra minsta laget. Bra frukost dock.
  10. Bästa reseminnet? : Safari i Botswana (min första men säkerligen inte sista) :)
  11. Sämsta reseminnet? : Tjafs med Avis Cape Town om en från dom påstådd skada som jag fortfarande inte fått några detaljer kring
  12. Största överraskningen? : Safari i Botswana. Förväntade mig mycket men fick mer :)
  13. Annat "första gången" under året? : Thai First (inser att jag har svårt att uppskatta premium förutom gott om plats), Safari på riktigt
  14. Mål för 2020? : Vår resa till Australien, Cooköarna och Nya Zealand i januari/februari - blir första gången.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? :
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Inget speciellt
  2. Bästa loungen: Gillar Lufthansas lounger generellt, Doha är alltid ett säkert kort
  3. Sämsta loungen: Thai och Singapores lounger tycker jag inte lever upp till samma standard som flygen
 
Så var det dags för årets sammanställning. Detta har varit det sämsta året sedan 2014, och trenden är nedåtgående. Turligt nog så är i alla fall antalet privatresor konstant.
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 31
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 41 297
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Shanghai Airlines, China Eastern Airlines, China Southern Airlines, Turkish Airlines, Singapore Airlines, Susi Air
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Shenyang (SHE), Vaasa (VAA), Gdansk (GDN), Cairo (CAI), Istanbul nya flygplats (IST)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Shanghai Airlines
  6. Nya besökta länder? : Egypten
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 49
  8. Bästa hotellvistelse? : Det får bli två olika hotell i år. Sofitel Abu Dhabi Corniche, som vanligt mycket god service och trevlig personal som känner mig vid det här laget och därför anstränger sig lite extra. Banyan Tree Bintan, första gången på den här resorten. Mycket trevligt med egen infinity pool, konstant påfyllning av frukt, mycket god mat, och framför allt, lugnt och avkopplande.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Radisson Blu Hotel Cairo Heliopolis, detta hotell har verkligen sett sina bästa dagar. Halvdan service, slitet och ingrodd skit. Maten var heller inget vidare. Aldrig mer.
  10. Bästa reseminnet? : Sommarens familjesemester till Indonesien och Singapore. ToR i business class med Singapore Airlines. Boende på Banyan Tree, loungetillgång på Novotel i Singapore. Äventyrlig flygning med Susi Air. Umgänge med vänner och bekanta. Allt igenom en fantastisk resa.
  11. Sämsta reseminnet? : När jag drabbades av världens förkylning med feber under en resa. Hur mycket jag än längtade hem så var hemresan riktigt plågsam. Det slog dessutom lock för öronen som det tog flera veckor att bli av med.
  12. Största överraskningen? : -
  13. Annat "första gången" under året? : -
  14. Mål för 2020? : Behålla Guld på SAS/Eurobonus och på Accor.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : -
Uppföljning av mål för 2019 : Målet var att återkvala till EBG för att inte bryta min kedja mot Lifetime Gold. Detta mål har uppnåtts.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla reserapporter.
  2. Bästa loungen: Turkish Airlines lounge på IST.
  3. Sämsta loungen: SAS Café lounge på MMX.
 

WF789

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 44 eller 42 avhengig av hvordan du teller transitt. (6 Business, 10 +)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 48000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Binter Canarias, Norwegian, Delta, United, Swiss, Lufthansa og Brussel Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : ROC, (Rochester NY), ZRH, STR, MUC, STN
  5. Nya flygbolag testade under året? : Swiss
  6. Nya besökta länder? : Nederland, kun besøkt flyplassen tidligere.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 70
  8. Bästa hotellvistelse? : Signature @ MGM Grand
  9. Sämsta hotellvistelse? : "Opt in" på housekeeping på Comfort Union brygge i Drammen.
  10. Bästa reseminnet? : 10 dager i Las Vegas flotte hotell og C-klasse på flyet. (Og inkludert gambling ble turen gratis)
  11. Sämsta reseminnet? : Swiss (Helvetic) E190 på OSL-ZRH må være det trangeste jeg har opplevd.
  12. Största överraskningen? :
  13. Annat "första gången" under året? : Første reise til USA uten å fly med SAS. (United premium og Lufthansa C) Første reise med A340-600 og B767, første år jeg har flere flyvninger med Airbus enn med Boeing
  14. Mål för 2020? : Oppleve First.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? :
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Usikker, men liker The Loft i Brussel
  3. Sämsta loungen: SAS café-lounge i Trondheim
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 34 (3 First, 25 Business, 6 Economy)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 72473 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS (SK), Singapore Airlines (SQ), All Nippon Airways (NH), Lufthansa (LH), SWISS (LX), Vietnam Airlines (VN), BRA (TF)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Osaka Itami (ITM), Okinawa (OKA), Denpasar (DPS), Ho Chi Minh (SGN), Phu Quoc (PQC), Belgrade (BEG)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Singapore Airlines (SQ), Vietnam Airlines (VN)
  6. Nya besökta länder? : Vietnam, Malaysia, Indonesien, Serbien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 91
  8. Bästa hotellvistelse? : I år blev det bra utdelning på underbara uppgraderingar till gigantiska sviter. Fortfarande är det ändå mitt favorit hotell som levererar bäst, Park Hyatt Tokyo.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Good Morning+ Nyköping, oerhört trött personal under min veckovistelse.
  10. Bästa reseminnet? : Rundturen i Asien med Familjen. Underbart!
  11. Sämsta reseminnet? : Jag som älskar att flyga, blev tvungen av resepolicy, att åka mera tåg istället.
  12. Största överraskningen? : Lyckades behålla både Eurobonus Diamond & Hyatt Globalist.
  13. Annat "första gången" under året? : Under två dagar var Familjen enda gästerna på fint hotell under vår vistelse på Phu Quoc. Bra service, "is an understatement".
  14. Mål för 2020? : Återkvalificera till Eurobonus Diamond. Börjar bli svårare med ändrade resmönster.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Tack vare bra tips från BC, lyckad bonusresa med Familjen.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Reserapporterna, har nått en ny nivå av "galenskap". Älskar!
  2. Bästa loungen: First Class Terminal, Frankfurt (FRA).
  3. Sämsta loungen: BRA Lounge, Bromma (BMA).


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Bästa reseminnet? : Årets absolut bästa resminne var när jag och min kompis körde en Ariel Atom i ett bilrally för supersportbilar genom Europa, med över 200 biltokiga, partystinna och riktigt stökiga personer. Under en vecka race:ade vi igenom Europa med party i varje stad. Körde även många av mina drömbilar i över 4 timmar på Formel 1 banan Cataluña. Kanske blir det en liten annorlunda reserapport? (om intresse finns).

OM intresse finns? Jag sitter här på stolen och hoppar av nyfikenhet!!
 

Sweden

Medlem
Så var det dags att summera mitt resår 2019... :). Önskar er alla ett Gott Nytt 2020!
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 104 stycken, 14 First, 65 Business, 20 SAS+ samt 5 Ekonomi.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ingen koll på detta...
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Thai Airways, All Nippon Airways, TAP, Singapore Airlines, Asiana Airlines, United Airlines, Austrian Airlines, Swiss Airlines, Eva Air, Wideroe, LOT, Croatia Airlines, Air China, British Airways, Iberia, Finnair, American Airlines, Royal Jordanien, Malaysian Airlines, Air France, KLM, Czech Airlines, Alitalia & Thai AirAsia.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Bergen, Manchester, Luang Prabang, Kathmandu, Fukuoka, Houston, Zagreb, Beijing (Capital), Seoul (Gimpo) & Fort Lauderdale.
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air China, Croatia Airlines, United Airlines.
  6. Nya besökta länder? : Laos & Nepal.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 53 st.
  8. Bästa hotellvistelse? : Conrad, Bali... uppgraderad till en svit.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Hotel AIRPORT vid Gimpo flygplats. Var billigt och standard därefter, typ 80-tal rakt igenom. Det enda positiva var gratis transfer till/från flygplatsen.
  10. Bästa reseminnet? : Min Jorden runt resa, 2 varv på 30 dagar. Blev min sommarsemester... :D. Varv 1 västerut, tillbaka till Stockholm... och sedan varv 2 österut. Blev totalt 24 flygningar, 2 award bokningar och resten separata bokningar. Månaders planering innan... förvånad hur smidigt allt gick och med bra planering (inte för tajta anslutningar och fokus på tillräckliga övernattningar) så klarade jag båda varven utan några problem.
  11. Sämsta reseminnet? : Well, inget superdåligt under året men... en utmaning var dock att få en ombokning (var i Bangkok redan...) av Thai på min andra awardticket (se ovan) en söndagkväll. Tog mig 3 timmars Skype-samtal att få SAS kundtjänst - och via ett antal olika "sommaragenter" som hade noll koll - att faktiskt ställa ut biljetten. Alla hänvisade till Tallin-kontoret då det var bokning via Amex! Den enda som förstod problemet var den sista killen jag pratade med på SAS kundtjänst, som insåg att jag inte kunde ringa Tallin måndag morgon kl 9 då min flight från Bangkok skulle avgå redan måndag morgon 03.00 (svensk tid).
  12. Största överraskningen? : Har inte haft några avsevärda förseningar på någon av mina 104 flighter under året. Har fått bra hjälp med ombokningar när det behövts. Till och med blivit ombokad till "ny" destination av KLM. Hade biljett till Linköping, men fick KLM (pga försening) att boka om mig till Stockholm istället. Agenten bad om ursäkt och frågade verkligen om det gick bra att flyga till Stockholm istället. Var tvungen att dämpa min glädje då jag bor i Stockholm och nu skulle jag slippa ta tåget från Linköping till Stockholm. Sprudlande glad för direktflyg hem till Stockholm och med en voucher som kompensation på 250 euro i fickan!
  13. Annat "första gången" under året? : First på British Airways, Miami - London. Uppgraderad i Miami från Business till First vid gaten!
  14. Mål för 2020? : Åka Air France, La Premiere. Ska tömma 1/3 av mitt konto hos AirFrance/KLM. Ska i sommar åka Los Angeles - Paris. Stop i Paris i ca 10 timmar. Åker sedan samma dag Paris - Singapore.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Alla Avis-bokningar, min sista hade jag sista dagarna i mars månad. Har fortfarande poäng kvar på kontot!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Tack för all information som dagligen tillförs detta forum 24/7, sedan alla Reserapporter...
  2. Bästa loungen: FCT Frankfurt, FCL Munich, Thai First Bangkok, The Wing HongKong, Flaggship JFK/Miami i all ära, men mitt val faller på Finnars nyöppnade Lounge i Helsingfors, Platinum Ving. Ny lounge för mig, besökt den 2 gånger och kan bara säga Grattis Vanda & Finnair. Tänk om Arlanda & SAS kunde ha en liknande Lounge...:)!
  3. Sämsta loungen: Kanske inte den sämsta loungen, men Swiss Lounge på JFK hade jag förväntat mig mer av. Ingen röst på Arlanda T4 då jag inte varit där!
 
Last edited:

Atom

Medlem
  • Hur många flygningar har du gjort? : 13 stycken
  • Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Betalda miles = 2929 miles. Bonusmiles: 14008 miles Totalt: 16 937 miles
  • Vilka flygbolag har du flugit? : Bara SAS
  • Nya flygplatser besökta under året? : 4
  • Nya flygbolag testade under året? : 0
  • Nya besökta länder? :2
  • Antal hotellnätter/övernattningar? :17
  • Bästa hotellvistelse? : Radisson Polar Longyearbyen.
  • Sämsta hotellvistelse? : Ingen var dålig, några var sämre.
  • Bästa reseminnet? : Svalbard helt klart.
  • Sämsta reseminnet? :Tjänsteresor är sällan kul, nuff said.
  • Största överraskningen? : Att SAS business är så bra.
  • Annat "första gången" under året? : Businessclass med SAS. Blivit nedgraderad från Grå-nivå till Vit på SJ-prio första gången sen start.
  • Mål för 2020? : Överväger ta samlandet till en ny nivå och gå för guld hos SAS. Samt att samla in en voucher igen, något jag avstod iår. Kommer nog testa ett nytt bolag inom alliansen.
  • Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Mina bonusresor, Mina hotelluppgrades, ja allt. För mig som är mer en travelhacker än en frekvent resenär är detta forumet guld värt.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen