Senaste nytt

Ditt reseår 2015

Igorius

Medlem
Inget särskilt intensivt år, men jag är nöjd. Så här blev det:
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 50
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 42,556
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Air Canada rouge, Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa, SAS, Swiss, Turkish Airlines, Ukraine International Airlines, United Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Aqaba, Bristol, Chisinau, Florens, Newark, Orlando, Toronto, Vilnius
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air Canada rouge, Air Dolomiti
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ungefär 42
  7. Bästa hotellvistelse? : Förmodligen Jumeirah Dar Al Masyaf, Dubai (Boutique Hotels in Dubai - Jumeirah Dar Al Masyaf | Madinat Jumeirah)
  8. Sämsta hotellvistelse? : Lägst standard (men kanske högst underhållningsvärde) hade Hotel Cosmos, Chisinau (Главная)
  9. Bästa reseminnet? : Tuff konkurrens, men att traska runt i the Quantocks (Quantock Hills - Wikipedia, the free encyclopedia) var minnesvärt
  10. Sämsta reseminnet? : Att missa LPGS och tvingas nöja mig med Taittinger på årets samtliga tre resor i Lufthansa First (inga större missöden under året, med andra ord)
  11. Största överraskningen? : Att inte bli utsläppt ur Transnistrien (vilket resulterade i några extra timmar i taxi genom utbrytarrepubliken för att komma till ”rätt” gränsövergång)
  12. Annat "första gången" under året? : Air Canada rouge C, Air Dolomiti C, Brussels Airlines C, United Airlines F och C, Turkish Airlines C, Ukraine International Airlines C
  13. Mål för 2016? : Att helt undvika ekonomiklass (det var målsättningen även 2015, men tyvärr gick det inte att undvika en tur till Bryssel i SAS Go)
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
  2. Bästa loungen: First Class Terminal, Frankfurt
  3. Sämsta loungen: Florens
 
Har inte haft tillgång till all min data pga semester med bara iPad men här kommer iaf fall mitt sena bidrag.

  1. Hur många flygningar har du gjort? : 62 (675 totalt)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 89854miles samt kört 3500mil med bilen och åkt säkert åkt 500mil med tåg.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : TG, SK, LH, CA, OS, TK, SN, LX, WF, UA, 4U(German Wings)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : MEM, SYD, VIE, BIO, CGN, DTM, ZRH
  5. Nya flygbolag testade under året? : OS, LX
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 88st (varav 8 nätter på flygplan)
  7. Bästa hotellvistelse? : Conrad Dubai, var bäst men ändå inte imponerande.
  8. Sämsta hotellvistelse? :Radisson Hotel Corpus Christi Beach, renoveringsdags.
  9. Bästa reseminnet? : Roadtrippen i Texas.
  10. Sämsta reseminnet? :Någon av de långa körningarna med bil till Smålands djupa skogar.
  11. Största överraskningen? : OS Business var riktigt bra.
  12. Annat "första gången" under året? : Duschat i lounge fick annan mening på min fem dagars trip till SYD. Passerat över 100 besökta flygplatser.
  13. Mål för 2016? : Minimera antal helger som jobbresor påverkar för mer tid hemma. Några nya flygplatser.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Business till SYD med OS. OSL-WIE-BKK-SYD-PEK-WIE-OSL

Bonusfrågor:

  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Deal med OS till SYD.
  2. Bästa loungen: Air New Zeeland på SYD
  3. Sämsta loungen: Då jag sluppit små flygplatser i Kina och Indien under året så är det Thai domestic på BKK.
 

Mr Basic

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 5 ToR
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ingen aning
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : TuiFly, SAS, Austrian, Lufthansa, Air Canada
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Toronto Pearson, Salzburg, Krabi, Moskva Sheremetyevo
  5. Nya flygbolag testade under året? : Austrian, Air Canada
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 20-25
  7. Bästa hotellvistelse? : Läge/pris på Hotel Regno i Rom
  8. Sämsta hotellvistelse? : Sjukt mjuka sängar på Hotel Victoria i Toronto
  9. Bästa reseminnet? : N Lidström valdes in i NHL Hall of Fame före matchen Toronto-Detroit
  10. Sämsta reseminnet? : Missade flighten LHR-YYZ(AC B788 i C) pga dimma, och fick åka B763 i eco istället(där lyckades jag välja sämsta platsen i hela kärran)
  11. Största överraskningen? : Moskva
  12. Annat "första gången" under året? : Bokat första bonusresan utanför *A
  13. Mål för 2016? : Prova SAS nya kabin på long haul(redan bokat, PVG)
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Inspiration, tips och råd som förhöjt själva resandet avsevärt
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: mina bagage-taggar :)
  2. Bästa loungen: Maple Leaf Lounge Toronto
  3. Sämsta loungen: -
 

doc

Medlem
Äntligen har jag kunnat sammanställa listan för 2015.
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 49
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 64007
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : BA, SK, MH, TF, US, IB, DY, HG, AY
  4. Nya flygplatser besökta under året? : KUL, HND, KGS, MAD, CLT, PIT, PHL, VCE
  5. Nya flygbolag testade under året? : MH, US, IB, DY, HG, AY
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : cirka 30 nätter
  7. Bästa hotellvistelse? : Conrad Hong Kong är alltid favorithotellet.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Litet hotell på Kalymnos
  9. Bästa reseminnet? : Resan till Japan
  10. Sämsta reseminnet? : Tjänsteresa med TUIfly 767 med avgång 01 på en lördag
  11. Största överraskningen? : AY business class HEL -JFK
  12. Annat "första gången" under året? :
  13. Mål för 2016? : Besöka Machu Picchu och Galapagos. Behålla BAEC Gold.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Galleries First-resan, julbordet, åka till USA via Helsingfors.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Julbordet i Köpenhamn
  2. Bästa loungen: The Wing First Class Lounge
  3. Sämsta loungen: Admirals Club Pittsburgh
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 56
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK, DY, OS, LH, OV, AY
  4. Nya flygplatser besökta under året? : TLL, RVN, MAD, CHQ
  5. Nya flygbolag testade under året? : OV
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 60
  7. Bästa hotellvistelse? : Sheraton Berlin
  8. Sämsta hotellvistelse? : Inget överdrivet dåligt
  9. Bästa reseminnet? : Kick-off i Lappland, där resan inte var målet för än en gångs skull.
  10. Sämsta reseminnet? :
  11. Största överraskningen? : Några fina op-ups
  12. Annat "första gången" under året? :
  13. Mål för 2016? : Återskaffa EBD
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Diamond matching i HH!
 

palmen

Moderator
Hur går det med sammanställningen? Som en liten stilla påminnelse, från alla oss som väntar.
Jag är kass, jag erkänner ;)
Det har varit lite mycket annat som jag prioriterat på sistone. Jag kan ju publicera siffrorna i sig men det kanske inte ger så mycket... I bästa fall har jag lite tid över ikväll :)
 
Toppen