Senaste nytt

Ditt reseår 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

nilsson

Medlem
Nu blev det till att ta fram alla logins och ett excel-ark.

*Hur många flygningar har du gjort?
92 stycken

*Hur långt har du totalt flugit under året?
138349 miles

*Vilka flygbolag har du flugit?
KL, AF, DL, AS, SK, TK, BA, DY, AI, GF, PS

*Nya flygplatser besökta under året?
BAH, RUH, YVR, DTW

*Nya flygbolag testade under året?
Gulf Air

*Annat "första gången" under året?
Hmm.. Första gången jag åkt bil fram till planet (IEV). Första gången med 80" lie-flat (dock på en 2h flight).

*Bästa reseminnet?
TK lounge på IST. Westin i Kuala Lumpur.

*Sämsta reseminnet?
Immigration i YVR (mot USA).
 

XXX

Medlem
I år blev det allt som allt 193 flygningar och 152,000 miles. 10 mindre än förra året.

Flugit har jag gjort med SAS, Lufthansa, Blue1, Swiss, United, Nextjet, Finnair, Austrian, Turkish Airlines, British Airways, Estonian Air, flyBe, Brussels, Air France och Gotlandsflyg.

Några nya flygplatser i år i form av Nassau, Århus, Tallin, Bucharest, Istanbul och Kapstaden.

Estonian och Turkish Airlines var enda nya bolagen.

Provade Finnair och Swiss i business class till Kina men konstaterade att det var inte mycket annat än SAS som jag brukar åka interkontinentalt med.

Bästa resminnet får nog bli Kapstaden/Stellenbosch och vårt första besök där. Hur vackert som helst med massor med god mat och vin. Vill tillbaks :)

Sämsta resminnet var nog en 3-timmars flygning mellan Nassau och New York där planet åkte berg och dalbana från början till slutet. En sen kvällslandning i Trondheim var inte heller och leka med i form av turbulens. Sen är det ju som vanligt ingen höjdare att betala 10,000:- för en SAS Economy Extra i Europa och bli inklämd som i ett skruvstäd och äta bulgur och dricka taskigt mouserrande i en 737:a på 2:a raden.

För 2013 ser jag fram emot att fira hustruns 50-årsdag på Seychellerna samt 25-årig bröllopsdag i San Francisco och där få uppfylla en av mina drömmar att spela golf på Pepple Beach. Får se om jag får behålla mitt Pandion också (vad jag nu ska med det till).
 

Igorius

Medlem
Sitter i loungen i ADD och kan inte tänka mig någon bättre sysselsättning än att få detta undanstökat. Så, 2012 i korthet:

*Hur många flygningar har du gjort?
58 stycken, varav:
- 3 inrikes;
- 44 intrakontinentala;
- 11 interkontinentala;
- 36 apklass, 18 business och 4 premium eco.

*Hur långt har du totalt flugit under året?
71 732 miles

*Vilka flygbolag har du flugit?
SK, AF, LX, A3, LH, AY, KL, ET, SN, AT

*Nya flygplatser besökta under året?
In order of appearance: PEK, MAN, HEL, DEL, ORD, YUL, CMN, RAK, OTP, ADD, SEZ

*Nya flygbolag testade under året?
AY, ET och AT.

*Annat "första gången" under året?
- Första longhaulresan i C (liksom andra t.o.m. femte)
- EBG (well, poängen från förra veckans flygningar måste registreras först, men moraliskt sett så är jag hemma!)
- FBS (EBG hade uppnåtts fortare om jag inte klämt in 15 segment med AF/KL under oktober/november)

*Bästa reseminnet?
Spontant får jag dra till med min och sambons långweekend i Peking över undertecknads 30-årsdag i maj. Nappade på LX-dealen (knappt 12kkr per person i C), och hade turen att bli uppgraderade till en riktigt trevlig suite om dryga 70 kvadrat på Hilton Wangfujing.

*Sämsta reseminnet?Skulle instinktivt vilja gå hårt åt alla indiska scams (pust!) men inser att mycket kan ha haft med kulturkrocken vid ankomsten i Delhi att göra. Årets mest besvärliga flygrelaterade upplevelse var annars när SAS någon timme före avgång ställde in mitt flyg till BRU, med en ordentlig försening som följd. Fick dock 10000 EB-poäng för olägenheten, bra plåster på såren.

*Största överraskningen?Att uppgraderas till C efter boarding completed på förra veckans flight mellan ARN och ADD (ekonomikabinen ordentligt överbokad, vilket uppenbarligen inte visade sig förrän hela havet stormade kring stolarna på rad 18-19). Aldrig tidigare fått en op-up i flygsammanhang, så det var helt klart en glad överraskning (hemresan är lyckligtvis helt i C-klass).

*Mål för 2013?
FBG!
 

erc

Medlem
*Hur många flygningar har du gjort?
Bara sex.

*Hur långt har du totalt flugit under året?
Lite drygt 10500 miles

*Vilka flygbolag har du flugit?
SK, LH och US

*Nya flygplatser besökta under året?
Faktiskt första gångerna på FRA.

*Nya flygbolag testade under året?
Inte ett enda. Försökte mig på Estonian Air. Men flygningen ställdes in...

*Annat "första gången" under året?
Hyrde hus för första gången i USA. I Atlantic Highlands, NJ. Första transatlantiska flygningen med två småbarn. Första gången med störta möjliga SUV i USA.

*Bästa reseminnet?
Här får nog Norge som land priset. Bilat runt en hel del där i år. Det är verkligen underbart vackert!

*Sämsta reseminnet?
ARN. Med barn. Jag avskyr den där flygplatsen.

*Största överraskningen?
Estonian Airs kundservice. Förbluffande värdelös. Ledtiderna medeltida.

*Mål för 2013?
Revideras ständigt. Transatlantiskt utan barn. Många intraeuropeiska weekendresor, med och utan barn. Gärna med start på min favoritflygplats OSL.
 
Hur många flygningar har du gjort?
Norwegian: 14 SAS: 67 Lufthansa: 2 Totalt: 83

Hur långt har du totalt flugit under året?
40 000 miles.

Vilka flygbolag har du flugit?
SAS, Norwegian, och Lufthansa.

Nya flygplatser besökta under året?
London Gatwick LGW, Amsterstam Schiphol, Frankfurt am Main, Barcelona El Prat, Skellefteå, Ronneby, Sundsvall, Luleå, Umeå, Paris Charles De Gaulle.

Nya flygbolag testade under året?
Lufthansa.

Annat "första gången" under året?
Blev Club Carlson och EuroBonus medlem och har idag dragit in över 360 000 poäng totalt på mindre än ett år. Genomförde även min absolut första resa i business class under 2012.

Bästa reseminnet?
Jumpseat OSL-ARN. Att lyckas med att bli EBG på under tre månader trots att jag hade mitt sista år i gymnasiet och tog studenten i juni. Basic i april och blev Gold i Juni. :)

Sämsta reseminnet?
När jag tog med Pappa på resa i augusti till Nice och han blev allt för bortskämd med fast tracks, lounger etc så när han stressade ut oss till ARN två timmar innan avgång till Nice så var inte gulddisken öppen och han blev helt förtvivlad över att behöva stå i kön för economy! ;)

Största överraskningen?
Att få glida igenom i fast track på ARN på under 35 sekunder medan den ordinarie kön är 100 meter lång. Tack EBG!:D

Mål för 2013?
Att bli en ännu bättre medveten resenär och tillbringa mer tid "on the road" :)
 
Last edited:

Mr.A

Medlem
*Hur många flygningar har du gjort?
ca 140 (segment)

*Hur långt har du totalt flugit under året?
räknar ej exakt men minst 100.000 miles det var ett djädra resande 2012!

*Vilka flygbolag har du flugit?AF, KL, LH, LX, SK, AY, TK, SQ, CX, TG, LA, OZ, DL, BA, FM

*Nya flygplatser besökta under året? Singapore, Chengdu, Fuzhou

*Nya flygbolag testade under året? Singapore Airlines för första gången, Shanghai Airlines

*Annat "första gången" under året? Thai 380 Business (lysande, vem behöver egentligen första klass med sådan bra business?) Finnair nya 330 Business bra

*Bästa reseminnet? 2 op-ups från Business till First med Air France, Asiana First Class, nya Senator-loungen i Frankfurt, Cathay Business

*Sämsta reseminnet? Sas intra Europe Business, SJ och de ständiga förseningarna, de flesta hotell i Japan som är alldeles för gamla och saknar trådlöst internet

*Största överraskningen? Swiss intra Europe Business Class mycket bra och värt pengarna - jag har dessutom lämnat flyer talk till förmån för businessclas.se :)
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen