Distansoptimering i förhållande till poängkostnad

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av emailsson, 2 September 2018.

1. emailsson

emailsson Medlem

Knåpade ihop en liten snurra med tillhörande hemsida för att kolla förhållandet mellan distans (centroiderna av avreseland-->destinationsland) och i detta fallet eurobonuspoängkostnad. Detta går att göra för alla bonussystem om man så vill. Målet är att få fram längst resa för minst poäng. Hade gärna gjort sidan publik men saknar nödvändig kunskap för webbsäkerhet.

Exempellbilderna nedan är med avreseland Danmark och i businessklass. Det är *A-tabellen som används. Den nyliga eurobonuszonharmonisering petade bort större delen av Afrika från topp tio. Visualiserar resultatet med en karta och den visar entydigt att poäng ska spenderas utanför Europa. Supermakterna USA och Ryssland bröt jag upp med Sibirien och Alaska var för sig.
    award table.png awardmap-denmark-business.jpg

Topp tio länder att åka mellan om man reser på eurobonuspoäng:

Seychelles <-> Cape Verde
    Uruguay <-> United States, Alaska
    United States, Alaska <-> Argentina
    Argentina <-> United States, Alaska
    Oman <-> Cape Verde
    Cape Verde <-> Papua New Guinea
    Paraguay <-> United States, Alaska
    United States, Alaska <-> Panama
    Seychelles <-> Western Sahara
    Cape Verde <-> United Arab Emirates

Saknar eurobonuszoner för nedan länder/stater/områden för att göra snurran komplett:
    American Samoa
    Solomon Islands
    Bhutan
    Comoros
    Falkland Islands (Malvinas)
    Korea, Democratic People's Republic of
    Kiribati
    Palestine
    Mayotte
    Cocos (Keeling) Islands
    Bouvet Island
    French Southern and Antarctic Lands
    Heard Island and McDonald Islands
    British Indian Ocean Territory
    Christmas Island
    United States Minor Outlying Islands
    Vanuatu
    Nauru
    Reunion
    Tokelau
    Tuvalu
    Wallis and Futuna Islands
    Timor-Leste
    Pitcairn Islands
    Saint Pierre and Miquelon
    Saint Helena
    South Georgia South Sandwich Islands

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul hack men tyvärr är den praktiska betydelsen ganska liten. Att bara optimera på flyglängd utan hänsyn till produkt är ganska meningslöst. Jag har tex väldigt svårt att se att det skulle vara attraktivt att åka mellan Alaska och Panama bara för att det är ett bra pris - produkten man utsätts för är inte bra nog att det ska väga upp för att man får flyga många miles/poäng.

3. Tonton

Tonton Medlem

Roligt!

Som @agehall skriver så fyller det inte jättemycket praktiskt funktion - Men nörderiet är på topp och jag själv har suttit och räknat på liknande manuellt tidigare av rent egenintresse. Speciellt när jag försökt räkna ut hur många länder man kan få in till en så billig peng som möjligt. Skönt att vissa har bättre kunskaper än jag och kan koda ihop något likt detta hyfsat snabbt och enkelt :)

jerixon gillar detta.
  4. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur står sig Svalbard i konkurrensen, den har ju alltid varit flest miles/poäng inom Europa

5. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hej, ni missar det absolut största läget att hitta fynd här! Tips1: Läs noga första inlägget och tänk om ni har intresse att åka till nedannämnda flygplatser. Tips2: "Lifemiles deja vu". Tips3: jag vet inte om det funkar men insåg genast att det kan finnas hopp ;) ;)

jumbooze gillar detta.
  6. LSH

LSH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dr. Miles, Berglund och palmen gillar detta.
  7. LSH

LSH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Behövs väl ingen säkerhet eller certifikat för det här typen av tjänster? Annars erbjuder ex Azure kostnadsfria sajter med https.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!