Senaste nytt

Diskussion om värvning på forumet

Meazza

Medlem
Det tråkiga är ju att värvningar är en i grunden enkel sak som gynnar bägge parter - en klassisk win/win. Tyvärr har girigheten tagit överhanden, vilket påverkar BC negativt. Jag har själv värvat några personer som har efterfrågat det här på forumet men inser att när vissa missköter sig så drabbar det "alla".

Vissa av användarna är ju extremt frekventa i värvningstrådarna, och har till och med hunnit bjuda ut sig som värvare i samband med den senaste tidens diskussioner - "på skämt" så klart.

Nya användare på forumet blir uppenbarligen uppvaktade med erbjudanden om värvningar.

Ett färskt exempel är ju också en medlem som vill bli värvad och öppet deklarerar att denne vill ha uppemot tusen kronor för det. Och jag fick själv ett pm för en tid sedan av en annan medlem (som hade förväxlat mig) som helt enkelt ville höra efter vad man kunde förvänta sig för ersättning om man blev värvad.

Utvecklingen känns inte sund tyvärr.
 

Samosaguas

Medlem
Det tråkiga är ju att värvningar är en i grunden enkel sak som gynnar bägge parter - en klassisk win/win. Tyvärr har girigheten tagit överhanden, vilket påverkar BC negativt. Jag har själv värvat några personer som har efterfrågat det här på forumet men inser att när vissa missköter sig så drabbar det "alla".

Vissa av användarna är ju extremt frekventa i värvningstrådarna, och har till och med hunnit bjuda ut sig som värvare i samband med den senaste tidens diskussioner - "på skämt" så klart.

Nya användare på forumet blir uppenbarligen uppvaktade med erbjudanden om värvningar.

Ett färskt exempel är ju också en medlem som vill bli värvad och öppet deklarerar att denne vill ha uppemot tusen kronor för det. Och jag fick själv ett pm för en tid sedan av en annan medlem (som hade förväxlat mig) som helt enkelt ville höra efter vad man kunde förvänta sig för ersättning om man blev värvad.

Utvecklingen känns inte sund tyvärr.
Jag vet inte om girigheten har tagit över, men för mig är hela värvningsgrejen bara en rolig grej som är win-win för båda parter. Jag trodde innan hela denna soppa att alla kunde sköta värvningarna snyggt.

Att man sen ska bli kallad att "bjuda ut sig" för att man skämtar lite tycker jag är överdrivet och inte så roligt.
 

Meazza

Medlem
Jag vet inte om girigheten har tagit över, men för mig är hela värvningsgrejen bara en rolig grej som är win-win för båda parter. Jag trodde innan hela denna soppa att alla kunde sköta värvningarna snyggt.
Så borde det vara.

Att man sen ska bli kallad att "bjuda ut sig" för att man skämtar lite tycker jag är överdrivet och inte så roligt.
Det var flera som gjorde samma skämt och avsikten var väl helt uppenbar? Hursomhelst så var det bara en del i min spaning.
 

trskial

Medlem
Jag tycker det ska finnas en kategori som heter "köp och sälj EBG/EBD. Är själv intresserad av att köpa mig ett EBG och därför jag önskar mig en sån kategori, säkert många andra också.

En sån kategori ska vara förhandsmodererad, både vad gäller start av tråd och inlägg i trådar för att få det rent och bra.
 

RickardG

Medlem
All lösning som inte kräver andras tid (läs: moderatorernas tid) är välkommen. :)
Alla lösningar kräver moderatorernas tid. Såväl totalförbud som anarki och allt däremellan.

Personligen skulle jag inte ha något emot ett totalförbud och att moderatorer kunde läsa PM om dessa anmäls.
 

palmen

Moderator
Jag tycker det ska finnas en kategori som heter "köp och sälj EBG/EBD. Är själv intresserad av att köpa mig ett EBG och därför jag önskar mig en sån kategori, säkert många andra också.

En sån kategori ska vara förhandsmodererad, både vad gäller start av tråd och inlägg i trådar för att få det rent och bra.
Det hör inte till denna tråd, men det kommer nog aldrig ske att det blir en egen kategori i forumet. Starta en ny tråd om detta om du vill diskutera det, i denna tråd avhandlar vi amex värvningar.
 

adhoc76

Medlem
Jag tycker att @agehall var inne på rätt spår. Nya medlemmar borde besöka någon bc-träff så att man blir bekanta med varandra. Man kan bli lurad i verkliga livet också förstås, men att träffa någon bidrar iallafall lite till bedömningen av vem man väljer att lita på. Själv blev jag värvad till Amex av en bc-medlem som jag jobbat ihop med i tolv år så det kändes riskfritt.
 

flonken

Medlem
Har jag förstått det rätt att det är de eventuella pengarna som erbjuds vid värvning, som är problemet?
Eller mer specifikt; värvaren som inte håller vad hen lovar?
 

Brandten

Medlem
Det var ju två frågor.. Vad svarar du korrekt på?
Har jag förstått det rätt att det är de eventuella pengarna som erbjuds vid värvning, som är problemet?
Eller mer specifikt; värvaren som inte håller vad hen lovar?
Personligen struntar jag i VAD som erbjuds men att inte hålla vad man lovar och komma med undanflykter till flera användare som bevisligen är bluff tycker jag betyder avstängning från BC direkt!
 
Toppen