Senaste nytt

Diskussion om värvning på forumet

Impendill

Medlem
Men hur trevligt blir det för nya medlemmar om BC blir som en marockansk bazaar där alla kastar sig över dem med "bästa erbjudandet"?

Tycker att nuvarande regler är fullt rimliga.

Å andra sidan så är det inte heller så kul för nya medlemmar ( eller medlemmar över huvudtaget) att bli "utskällda" för att man skriver fel förkortningar och/eller ställer fel frågor på ett "felaktigt" sätt av andra medlemmar bara för att man inte har tillräckligt mycket Asperger och rabblar flygplatskoder i bokstavsordning i sömnen.

Forumet bör hållas renare, snyggare och det borde ställas mer krav på användarna generellt!

Ibland undrar man om det är ett dagis man är på. I många fall hade jag gärna låtit bli att posta eftersom att man många gånger kan ana vad som komma skall i form av reprimander m.m.

Nya medlemmar hälsas välkomna i sitt första inlägg och sedan blir man tillrättavisad i vanlig ordning!
 
Jag tyckte det var en väldigt intressant och lärorik diskussion här faktiskt men håller helt med moderatorerna om att det inte ska ske öppen pajkastning på forumet egentligen. Värvning bör kanske helt förbjudas i forumet? Den som vill bli värvad kan ju lätt höra av sig via PM till nån den litar på, och så är det en sak helt mellan dem.
 

dino_81

Medlem
Allt detta får tas i PM, bc har inget med dessa värvningar att göra och är inget name and shame forum.
Med största sannolikhet måste vi sätta upp regler för detta för att vi ska slippa medla mellan medlemmar, det har vi varken tid eller lust med.
Värvningar görs på "egen risk" från bådas sidor.

/Moderator

Med reservation för vad som avhandlas i tråden (tolkar det som att en del inlägg har tagits bort) låter det som en bra idé att införa någon form av regel kring värvningar.

Kanske som ett eget underforum?

Tycker dock att information om att någon medlem på forumet ständigt missköter sig på ett sätt som kan drabba andra medlemmar negativ bör/får komma fram utan att det ska tolkas som smutskastningen (name and shame).

Att endast avhandla detta via pm kan leda till att ännu fler drabbas negativt och då tycker jag att det kan finnas fog för namngivning om det gubbar majoriteten.
 

Brandten

Medlem
Jag tyckte det var en väldigt intressant och lärorik diskussion här faktiskt men håller helt med moderatorerna om att det inte ska ske öppen pajkastning på forumet egentligen. Värvning bör kanske helt förbjudas i forumet? Den som vill bli värvad kan ju lätt höra av sig via PM till nån den litar på, och så är det en sak helt mellan dem.
Fast det är svårt att veta (Edit: som ny medlem) vem man kan lita på innan man gjort affär.

Om vi som försökt göra affär inte får påpeka det öppet för att varna andra så blir det ännu mer problematiskt. Vet att flera anmält till moderator och action borde tas omedelbart! Vet att det finns flera snabba ärliga bra BC medlemmar som värver på ett ärligt och schysst sätt så ser hellre att dessa får dealen!

Edit: Ändrade lite i andra stycket.
 

Samosaguas

Medlem
Fast det är svårt att veta (Edit: som ny medlem) vem man kan lita på innan man gjort affär. Om man dessutom inte får påpeka det öppet för att varna andra så blir det ännu mer problematiskt. Vet att flera anmält till moderator och action borde tas omedelbart! Vet att det finns flera snabba ärliga bra BC medlemmar som värver på ett ärligt och schysst sätt så ser hellre att dessa får dealen!
Vi skulle ju kunna göra så att alla värvningar går genom mig ;) Jag håller vad jag lovar! Smidigt och tryggt och alla blir nöjda och glada eller?
 

palmen

Moderator
Som sagt, vi har ingen möjlighet att moderera detta och medla mellan personer. Vi kan inte läsa vad som skrivs medlemmar emellan.

Om ni ser någon försöka värva en person som inte bett om det, anmäl den posten. Utan en anmälan ser vi inte detta iom att vi inte läser allt på forumet.

Enda sättet att få detta att fungera utan att folk blir lurade är att förbjuda det helt och om någon bryter mot det och värvar är det en direkt ban på personen. Är det så ni vill ha det?

Jag har fått lägga 2 timmar av min semester i USA nu på allt detta, något jag inte får något för. Är det rätt tycker ni för att ni ska tjäna värvningar på forumet?

/Moderator
 

Impendill

Medlem
Som sagt, vi har ingen möjlighet att moderera detta och medla mellan personer. Vi kan inte läsa vad som skrivs medlemmar emellan.

Om ni ser någon försöka värva en person som inte bett om det, anmäl den posten. Utan en anmälan ser vi inte detta iom att vi inte läser allt på forumet.

Enda sättet att få detta att fungera utan att folk blir lurade är att förbjuda det helt och om någon bryter mot det och värvar är det en direkt ban på personen. Är det så ni vill ha det?

Jag har fått lägga 2 timmar av min semester i USA nu på allt detta, något jag inte får något för. Är det rätt tycker ni för att ni ska tjäna värvningar på forumet?

/Moderator

Finns det ingen annan som inte har semester som skulle kunna moderera under tiden du är upptagen?

Så att du kan njuta av din ledighet istället.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Finns det ingen annan som inte har semester som skulle kunna moderera under tiden du är upptagen?
Det är semestertider och vi är alla upptagna, vi håller dock kontakten med varandra i moderatorteamet och alla är väl medvetna om senaste dagens händelser i denna fråga. Vi gör alla detta på vår fritid.

När vi inte går in och agerar på en del anmälningar på mindre än 2h får vi en massa skit för det också att vi är för långsamma på att agera, därav min något syrliga kommentar i swiss vs sas tråden för någon dag sedan.

Vi varken kan eller vill medla mellan medlemmar som på egen risk värvar eller låter sig värvas. Vi kan inte läsa era pm ned vem som lovat vad eller se om någon har rätt till att bli värvad enligt amex osv.
 
Toppen