Senaste nytt

Diskussion om säkerhetsrisk av inhyrda kabinpersonal

Tjaeng

Medlem
Jag har aldrig på något sätt försökt trycka på någon mina åsikter. Av det jag läst (det lilla jag hittat, mestadels vanliga artiklar) så finns det ingenting som talar emot det.

Negativ bevisprövning? "Jag påstår något, jag har inget bevis för det jag påstår men ni kan inte motbevisa det, därför har jag rätt". Snyggt. Om du bara hade haft någon konkret, inträffad Ryanairkatastrof att sätta ett post hoc, ergo procter hoc-resonemang på...

Och som sagt, du får göra precis vad du vill. Du kan däremot räkna med att jag ger svar på tal närhelst jag känner fört. Och jag upprepar: Det finns inget som helst som tyder på att flygpersonal från bemanningsföretag som enskild och isolerad faktor skulle äventyra flygsäkerheten. Fast du kan ju lägga fram din version till SAS. Det finns säkert några tjommar i CAUs bunkergäng (heelt opartiska, precis som alla de som citeras i dina "källor") som skulle hålla med om din syn på saken.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jaja. Men vi får ta till storsläggan istället: Danskar i sig är en säkerhetsrisk i luften pga kommunikationsproblem eftersom ingen, inte ens danskarna själva, förstår danska. [länk] Ergo borde SAS bara anställa från Sverige och Norge :rolleyes:

Jag håller med denna skämt(;)). Jag flög SAS flyg från London till Stockholm häromdagen och kaptenen var en dansk.
Jag fattade i stort sett ingenting vad han sa. Tänk om kaptenen och svensk kabinpersonal konverserade endast med sina språk och inte på engelska. Det kan bli svårt att bli förstodd.
 
Toppen