Senaste nytt

Diskussion om säkerhetsrisk av inhyrda kabinpersonal

lnixon

Medlem
I det sista påståendet har du en poäng. Antagligen är flygsäkerhetspåverkan inte så stor om man jämför anställningsformerna för kabinpersonalen. Men att du måste ha BEVIS blir lite fåningt till slut.

Om det funnes någon mätbar skillnad så borde det väl få mätbara konsekvenser i verkligheten?

Jag kan komma med jätteövertygande resonemang om hur luftmotstånd egentligen beror på små demoner som håller sig fast i flygplansvingarna (try me!), men om jag inte verkligen kan visa upp en sån demon förväntar jag mig inte att så många kommer att tro på mig.

Flygolyckor är så otroligt, otroligt sällsynta att jag är övertygad om att det inte går att se någon som helst systematisk skillnad mellan bolag med inhyrd respektive anställd personal.

Seså, cirkulera. Finns inget att diskutera här.
 

Tjaeng

Medlem
Jag kan komma med jätteövertygande resonemang om hur luftmotstånd egentligen beror på små demoner som håller sig fast i flygplansvingarna (try me!), men om jag inte verkligen kan visa upp en sån demon förväntar jag mig inte att så många kommer att tro på mig.

4014072_700b.jpg
 

jurgenb

Medlem
Börjar inte diskussionen te sig lite väl mycket för el emot inhyrd personal när tråden torde handla om SAS och deras sits!
 

jurgenb

Medlem
Något man kan starta en separat tråd om är ju hela diskussionen "vem är starkast, enskild el gruppen" - att en hel grupp anställda har några som förhandlar åt sig, några som är avlönade av facket och inte alls bryr sig om ifall de dom företräder har något jobb att gå till el ej i slutändan. Några som nu har makten att stjälpa hela SAS om dom håller sig på den styva linan! Vad tjänar SAS på att vika sig, ingenting då är vi ju i samma problem som innan om några månader igen!
 

Johan1

Medlem
Vad var det jag sa? Nyhetsartiklar som återger subjektiva påståenden är inte bevis. Och nej, kontraktsanställning av egenföretagande piloter är inte samma sak som att ta in flygvärdinnor via bemanningsföretag.

Lugna ner dig lite, ja det är nyhetsartiklar. Nej det är inga vetenskapliga bevis. Det lyckas varken hitta för eller emot i frågan. Men jag kvarstår med att det skapar en osäkerhet och kan i förlängningen ta livet av folk. Tills jag sett annat.
 

Tjaeng

Medlem
Lugna ner dig lite, ja det är nyhetsartiklar. Nej det är inga vetenskapliga bevis. Det lyckas varken hitta för eller emot i frågan. Men jag kvarstår med att det skapar en osäkerhet och kan i förlängningen ta livet av folk. Tills jag sett annat.

Ja, du får la tro och tycka vad du vill. Bara för att du har lätt att bli övertygad av dig själv betyder inte att folk som är kapabla till att tänka kritiskt skulle tycka som du baserat på de icke-bevis du fört fram för din tes. Det var för övrigt du som kom med något om "det dummaste du hört", då är det väl inte mer än väntat att jag blir nyfiken på vad du baserat uttalandet på. Synd att dina argument föll platt.
 
Last edited:

Johan1

Medlem
Ja, du får la tro och tycka vad du vill. Bara för att du har lätt att bli övertygad av dig själv betyder inte att folk som är kapabla till att tänka kritiskt skulle tycka som du baserat på de icke-bevis du fört fram för din tes. Och vet du vad? Jag kvarstår vid att dogmatiskt svart-vitt-tänkande och bunkerattityd inte bara kan ta livet av folk utan har gjort det med bravur sedan historiens gryning.

Jag har aldrig på något sätt försökt trycka på någon mina åsikter. Av det jag läst (det lilla jag hittat, mestadels vanliga artiklar) så finns det ingenting som talar emot det. Och att du spelar allmänt dryg gör bara att jag ignorerar dig hädanefter. Lycka till i livet :)
 
Toppen