Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

ulagun

Medlem
Är det fler än jag som tänkt kolla NHL matcher säsongen 2020-21? Och i så fall hur resonerar ni i nuläget.?
Bakgrunden är att vi bokat en AMEX 2-4-1 med SAS till Chicago 2/11 med hemresa början av december. Bokades innan Coronan bröt ut på allvar.
I korthet var vår ide att kolla någon match med Blackhawks i Chicago. Ta oss söderut kolla Nashville och Tampa. Dessutom resa runt bl.a Texas, New Orleans där vi aldrig varit, samt någon veckas bad i Mexikanska Golfen. Avsluta åter Chicago med Blackhawks match.

Med tanke på;
Coronan
Blir det matcher och i så fall inför publik eller ej
Konsekvenser av presidentvalet
Våldsamma protester demonstrationer rörande BLM från båda håll
Rent allmänt hur säkert (och trevligt) att kuska runt södra USA i hyrbil i november.

Vi är väldigt tveksamma, bekantskapskretsen omyndigförklarar både oss och blotta tanken. Erfarenheten från i våras, då vi lyckades ta ett av sista flighterna från Malta avskräcker, inte minst ekonomiskt.
Så vad skulle ni göra i vårt ställe
Avboka. Poängen blir ju inga problem få tillbaks från SAS. Men vad händer med vår 2-4-1, blir den förverkad i så fall?
Eller avvakta situationen och fatta beslut senare till hösten?
Annat alternativ?
Självklart är jag medveten om att det inte finns något fait på dessa frågor, men vill få lite inputs från er som sitter i liknande situation
 

Mr Basic

Medlem
Är det fler än jag som tänkt kolla NHL matcher säsongen 2020-21? Och i så fall hur resonerar ni i nuläget.?
Bakgrunden är att vi bokat en AMEX 2-4-1 med SAS till Chicago 2/11 med hemresa början av december. Bokades innan Coronan bröt ut på allvar.
I korthet var vår ide att kolla någon match med Blackhawks i Chicago. Ta oss söderut kolla Nashville och Tampa. Dessutom resa runt bl.a Texas, New Orleans där vi aldrig varit, samt någon veckas bad i Mexikanska Golfen. Avsluta åter Chicago med Blackhawks match.

Med tanke på;
Coronan
Blir det matcher och i så fall inför publik eller ej
Konsekvenser av presidentvalet
Våldsamma protester demonstrationer rörande BLM från båda håll
Rent allmänt hur säkert (och trevligt) att kuska runt södra USA i hyrbil i november.

Vi är väldigt tveksamma, bekantskapskretsen omyndigförklarar både oss och blotta tanken. Erfarenheten från i våras, då vi lyckades ta ett av sista flighterna från Malta avskräcker, inte minst ekonomiskt.
Så vad skulle ni göra i vårt ställe
Avboka. Poängen blir ju inga problem få tillbaks från SAS. Men vad händer med vår 2-4-1, blir den förverkad i så fall?
Eller avvakta situationen och fatta beslut senare till hösten?
Annat alternativ?
Självklart är jag medveten om att det inte finns något fait på dessa frågor, men vill få lite inputs från er som sitter i liknande situation
Jag gav min bror, som aldrig varit i USA eller flugit business, en resa i 50-årspresent. Tanken var att försöka se NFL(1), NHL(2) och NBA(1-2).
ARN-CPH-BOS // EWR-ARN (tåg mellan Boston och New York) i november 2020. Nu verkar det bli uppehåll i NHL och NBA men även om de spelar är väl publikens vara eller icke vara högst osäker. :rolleyes:
Sannolikt kommer vi boka av/om. Poängen är ju inga problem och min voucher är giltig tom 31/12-20 så planen är att boka upp ngt under 2021 med den.
Presidentvalet och BLM-rörelsen hade dock inte avskräckt utan för oss är Corona/sporten styrande.
 

palmen

Moderator
Är det fler än jag som tänkt kolla NHL matcher säsongen 2020-21? Och i så fall hur resonerar ni i nuläget.?
Bakgrunden är att vi bokat en AMEX 2-4-1 med SAS till Chicago 2/11 med hemresa början av december. Bokades innan Coronan bröt ut på allvar.
I korthet var vår ide att kolla någon match med Blackhawks i Chicago. Ta oss söderut kolla Nashville och Tampa. Dessutom resa runt bl.a Texas, New Orleans där vi aldrig varit, samt någon veckas bad i Mexikanska Golfen. Avsluta åter Chicago med Blackhawks match.

Med tanke på;
Coronan
Blir det matcher och i så fall inför publik eller ej
Konsekvenser av presidentvalet
Våldsamma protester demonstrationer rörande BLM från båda håll
Rent allmänt hur säkert (och trevligt) att kuska runt södra USA i hyrbil i november.

Vi är väldigt tveksamma, bekantskapskretsen omyndigförklarar både oss och blotta tanken. Erfarenheten från i våras, då vi lyckades ta ett av sista flighterna från Malta avskräcker, inte minst ekonomiskt.
Så vad skulle ni göra i vårt ställe
Avboka. Poängen blir ju inga problem få tillbaks från SAS. Men vad händer med vår 2-4-1, blir den förverkad i så fall?
Eller avvakta situationen och fatta beslut senare till hösten?
Annat alternativ?
Självklart är jag medveten om att det inte finns något fait på dessa frågor, men vill få lite inputs från er som sitter i liknande situation
Vouchern får du tillbaka så länge den är giltig. Jag skulle vänta med avbokning tills man vet lite mer om läget i landet då. Poäng och voucher får man ju tillbaka.

Jag är dock ytterst tveksam till att det är någorlunda normal situation i landet då. Dock skulle jag inte oroa mig för att köra runt i landet om inget ändras
 

Tonton

Medlem
Nu är jag jäkligt taggad. Fick tag i billiga biljetter för att se när Henkes tröja åker upp i taket på The Garden i januari. Får inte bli några förseningar av USA:s återöppning nu.

Nice! Löste du biljetter via ticketmaster, eller på annat sätt?

Försökte få tag i biljetter, minuter efter att de annonserade det. Priser stack iväg direkt dock...

Nu har det dock visat sig att jag ändock kommer att vara i USA vid denna tidpunkten, så tänkte försöka lösa biljetter oavsett.
 
Nice! Löste du biljetter via ticketmaster, eller på annat sätt?

Försökte få tag i biljetter, minuter efter att de annonserade det. Priser stack iväg direkt dock...

Nu har det dock visat sig att jag ändock kommer att vara i USA vid denna tidpunkten, så tänkte försöka lösa biljetter oavsett.
Jag köpte via ticketmaster. Hade sån tur att jag lyckades gissa rätt fajt för uppskickandet av tröjan så jag köpte när de släppte biljetterna ett par veckor tidigare. Hade hört att han ville ha Zuccarello på plats så då tänkte jag att Minnesota Wild var given fajt. Så jag fick biljetter för 90 dollar styck.
såg att priserna sjunkit en del nu iaf och kan säkert gå ned en bit till tänker jag.
 

Tonton

Medlem
Jag köpte via ticketmaster. Hade sån tur att jag lyckades gissa rätt fajt för uppskickandet av tröjan så jag köpte när de släppte biljetterna ett par veckor tidigare. Hade hört att han ville ha Zuccarello på plats så då tänkte jag att Minnesota Wild var given fajt. Så jag fick biljetter för 90 dollar styck.
såg att priserna sjunkit en del nu iaf och kan säkert gå ned en bit till tänker jag.

Gött! Jag lägger kostnadsposten på "once in a lifetime opportunity"-kontot. $688 slutade hela kalaset på för mig...

Men härligt - nu blir det 3 NHL-matcher på 3 dagar!
 
Toppen