Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Nu när vi är framme i conference finals i NFL så råkar det infalla så att jag har möjlighet att se en av matcherna på plats. Frågan är ju dock hur man får tag på biljetter.
Tittade lite på stubhub och där verkar biljetterna starta på strax över 300$ men att det sen tillkommer en service fee på över 100$ till det. Tittade även nattens matcher och priserna där hade startat strax över 200$ sista dagarna.

Är det stubhub man ska gå efter, eller finns det andra tjänster som är bättre lämpade för detta?

Seatgeek har jag bara sett youtubers göra reklam för och inte själv använt : NFL Playoff Tickets | SeatGeek

Ticketmaster har andrahandsförsäljning också, tror jag köpt biljetter så från dom utöver att köpa av ticketmaster som direkt återförsäljare: 2019 NFL Tickets | NFL Teams, Schedule, Season Info on Ticketmaster

Osäker på vad dom tar för fees men gissar att de alla håller sig rätt jämna tyvärr :( hoppas du hittar biljetter och får en grym upplevelse :D
 

J S

Medlem
Nu när vi är framme i conference finals i NFL så råkar det infalla så att jag har möjlighet att se en av matcherna på plats. Frågan är ju dock hur man får tag på biljetter.
Tittade lite på stubhub och där verkar biljetterna starta på strax över 300$ men att det sen tillkommer en service fee på över 100$ till det. Tittade även nattens matcher och priserna där hade startat strax över 200$ sista dagarna.

Är det stubhub man ska gå efter, eller finns det andra tjänster som är bättre lämpade för detta?

Ticketmaster är officiella resale/ticket exchange plattformen för NFL så finns gott om biljetter där också. Priserna mellan Stubhub och Ticketmaster brukar dock vara väldigt lika, kanske något lägre serviceavgifter på Ticketmaster.

2019 NFL Tickets | NFL Teams, Schedule, Season Info on Ticketmaster

edit: oj, missade de två sista inläggen i tråden där detta redan varit uppe.
 

palmen

Moderator
Ticketmaster är officiella resale/ticket exchange plattformen för NFL så finns gott om biljetter där också. Priserna mellan Stubhub och Ticketmaster brukar dock vara väldigt lika, kanske något lägre serviceavgifter på Ticketmaster.

2019 NFL Tickets | NFL Teams, Schedule, Season Info on Ticketmaster

edit: oj, missade de två sista inläggen i tråden där detta redan varit uppe.
Service Fee var rejält mycket billigare på Ticketmaster när jag bara testade att boka en billig biljett, men ändå 70$ service fee, detta kommer man ju inte komma undan tyvärr. Har dock ingen lust att sitta högst upp i ena hörnet för den summan, förhoppningsvis går priserna ner lite ju närmre matchstart man kommer. Behöver inte bestämma mig förrän på lördag egentligen, hotell och allt är redan bokat.
 

J S

Medlem
Service Fee var rejält mycket billigare på Ticketmaster när jag bara testade att boka en billig biljett, men ändå 70$ service fee, detta kommer man ju inte komma undan tyvärr. Har dock ingen lust att sitta högst upp i ena hörnet för den summan, förhoppningsvis går priserna ner lite ju närmre matchstart man kommer. Behöver inte bestämma mig förrän på lördag egentligen, hotell och allt är redan bokat.

Min erfarenhet är att biljettpriserna för slutspelsmatcher i de nordamerikanska sporterna inte går ner särskilt mycket fram till matchstart men kanske om du kan vänta ut till absolut sista minuten att det finns någon som är desperat att bli av med en biljett. Hoppas det löser sig!
 

Senator

Moderator
Nu när vi är framme i conference finals i NFL så råkar det infalla så att jag har möjlighet att se en av matcherna på plats. Frågan är ju dock hur man får tag på biljetter.
Tittade lite på stubhub och där verkar biljetterna starta på strax över 300$ men att det sen tillkommer en service fee på över 100$ till det. Tittade även nattens matcher och priserna där hade startat strax över 200$ sista dagarna.

Är det stubhub man ska gå efter, eller finns det andra tjänster som är bättre lämpade för detta?

Grattis till den möjligheten. #avundsjuk
StubHub har alltid funkat bra för mig. Generellt är ju NFL dyraste sporten i USA, så ja det kommer att kosta.

Jag har väl satt ett maxtak på 500$ men det svider rejält när det är 150$ fee på bokningen.
Men man lever bara en gång och vet ju inte när man får möjlighet att se conference final igen.

Seatgeek har jag bara sett youtubers göra reklam för och inte själv använt : NFL Playoff Tickets | SeatGeek

Ticketmaster har andrahandsförsäljning också, tror jag köpt biljetter så från dom utöver att köpa av ticketmaster som direkt återförsäljare: 2019 NFL Tickets | NFL Teams, Schedule, Season Info on Ticketmaster

Osäker på vad dom tar för fees men gissar att de alla håller sig rätt jämna tyvärr :( hoppas du hittar biljetter och får en grym upplevelse :D

Ticketmaster är officiella resale/ticket exchange plattformen för NFL så finns gott om biljetter där också. Priserna mellan Stubhub och Ticketmaster brukar dock vara väldigt lika, kanske något lägre serviceavgifter på Ticketmaster.

2019 NFL Tickets | NFL Teams, Schedule, Season Info on Ticketmaster

edit: oj, missade de två sista inläggen i tråden där detta redan varit uppe.

Service Fee var rejält mycket billigare på Ticketmaster när jag bara testade att boka en billig biljett, men ändå 70$ service fee, detta kommer man ju inte komma undan tyvärr. Har dock ingen lust att sitta högst upp i ena hörnet för den summan, förhoppningsvis går priserna ner lite ju närmre matchstart man kommer. Behöver inte bestämma mig förrän på lördag egentligen, hotell och allt är redan bokat.

Min erfarenhet är att biljettpriserna för slutspelsmatcher i de nordamerikanska sporterna inte går ner särskilt mycket fram till matchstart men kanske om du kan vänta ut till absolut sista minuten att det finns någon som är desperat att bli av med en biljett. Hoppas det löser sig!

Det här för mig är det klassiska exemplet när man hänger utanför arenan och köper en biljett sådär 10min innan avspark när desperationen från säljaren är hög, eller så kommer Box Office ha några biljetter kvar. Är man ensam brukar detta lösa sig i 99 av 100 fall. Det skulle jag ha gjort.

#isimagen
 
Det här för mig är det klassiska exemplet när man hänger utanför arenan och köper en biljett sådär 10min innan avspark när desperationen från säljaren är hög, eller så kommer Box Office ha några biljetter kvar. Är man ensam brukar detta lösa sig i 99 av 100 fall. Det skulle jag ha gjort.

#isimagen

Är de inte lätt att bli blåst för att någon säljer fejk biljetter? Jag har bara köpt så en gång men den säljaren var sjysst,tyckte jag, och hängde med till grinden och först de blev grönt tog han pengarna. Det är kanske så de ska gå till ?
 

oxxax

Medlem
Är de inte lätt att bli blåst för att någon säljer fejk biljetter? Jag har bara köpt så en gång men den säljaren var sjysst,tyckte jag, och hängde med till grinden och först de blev grönt tog han pengarna. Det är kanske så de ska gå till ?

Inget direkt svar, men en mindre erfarenhet iaf:
Under 2018:s Vegasresa så noterade jag att det vaggade runt en hel del folk i cowboyutstyrsel som boots, hattar, bältesspännare stora som dasslock, etc. Det visade sig att PBR (Professional Bull Riders) hade sin final dagen efter, och jag tänkte att det kunde ju vara kul att ha sett hur det gick till. När eventet skulle börja så gick jag mot T-Mobile för att köpa en biljett i luckan eftersom det inte funkade via diverse appar. Vid övergångsstället mellan T-Mobile och Park MGM så mumlar en gubbe något om "Do you need tickets...?". Jag var långt ifrån inställd på att köpa av någon på gatan, men frågade ändå vad för slags biljett han pratade om. Han erbjöd mig då front row för 300 dollar styck. Jag förklarade att jag bara skulle kolla i nån timme, och att det inte var riktigt aktuellt för mig för 300 dollar när de billigaste kostade typ 30-40. Han ändrade sig då till 100 dollar för en biljett, och jag tänkte att tja varför inte. Jag gav honom en hundring och tillbaka fick jag en liten torftig biljett som såg ut att vara tillverkad i hans bil. Jag räknade därmed med att få vända i dörren, men det blinkade grönt och jag fick mycket riktigt sitta längst fram.
+ Jag fick se hur galna killarna som gör det här är.
- Jag torskade 20k eftersom jag pga PBR-besöket inte var med i den pokerturnering som min kompis vann, och som jag normalt sett delar vinster med i de turneringar vi båda spelar.
 

Fredde_G

Medlem
Ska till US på möten första veckan i Feb. Bokade flyg till Miami helgen innan då jag tänkte gå en runda på Blue Monster innan jag måste till Houston på tisdagen. Döm om min förvåning när jag letade hotell i Miami 1-4 Feb.....fullt på de flesta ställena och dyrt som satan på övriga.
I går fick jag för mig att kolla om det var något speciellt i Miami den helgen...hahahaha

Nu är frågan om jag både hinner med golf OCH Super Bowl :)
 
Toppen