Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av palmen, 4 Juni 2017.

1. Tore Saether

Tore Saether Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har de flesta NHL-lag börjat försäljningen av single tickets.

Patrik Rosenlöv gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    MLB säsongen är från mars till oktober.
    NFL är från september till februari.

Med andra ord är nog inte dessa sporter några alternativ för er, möjligtvis har MLB hunnit starta. Baseball är ju en rätt sömnig sport kan jag tycka, men kul att ha upplevt. Är dock en perfekt highlight sport att se ett 1 minuters klipp på allt som hände i matchen ;)

Mr Basic, Patrik Rosenlöv och Tonton gillar detta.
  3. Patrik Rosenlöv

Patrik Rosenlöv Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tur vi skippade de sporterna då :) Bruins får de bli!

Charlie D gillar detta.
  4. Anton

Anton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är också riktigt sugen på College football! Har sett NFL live ett par gånger men vore coolt att åka college. Kan tipsa om NFL Supporters resa till Texas och New Orleans men kan själv inte åka den tyvärr.

5. Patrik Rosenlöv

Patrik Rosenlöv Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har sett Miami Dolphins på Sun Life Stadium, och sen snubblade vi in på en collegematch när vi roadtrippade i Monterey, CA och såg Monterey Peninsula College. Cheerleaders och marchingbands över allt :)

6. Anton

Anton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också sett Dolphins på Sun Life/Hard Rock ett par gånger. Även Bucs hemma i Tampa och Bears uppe i Chicago. Av dessa var Bears den bästa upplevelsen. Tror dock att stämning på de stora arenorna i College är något helt annat, ser en del matcher på ESPN och inramningen är grym.

7. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte svårt alls. Stora arenor så finns plats till många. Skulle det vara slutsålt så använd typ stubhub.

MTheC gillar detta.
  8. J S

J S Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som åker förbi Bay Area inom kort så kör San Jose Sharks sin årliga Swedish Heritage Night om ett par veckor. Brukar ingå en mössa eller halsduk och sjyssta platser för en riktigt billig peng. Tidigare år har man även fått gå in på isen efter matchen för gruppfoto med de svenska spelarna. Köp via handelskammrens länk nedan.

[San Jose] Swedish Heritage Night | The Swedish-American Chamber of Commerce in San Francisco & Silicon Valley

Bild från förra året:
    SwedishGroupPhoto1 - Forumbilder

palmen, aikelo och PRJml2ENIpiC1e3L gillar detta.
  9. anden007

anden007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grymt bra tips!
    Jag har bott i Edmonton och delvis utanför San Jose samt att jag faktiskt är i USA den 12 med.....men tyvärr nere i LA.

@J S vet du om de andra handelskammarna har liknande evenemang?

Tack!
    Anden007

10. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det så, när jag kollar har det varit dåligt med biljetter eller sjukt dyrt men får göra ett försök och kolla stubhub. Är de pålitliga? Man vill ju inte resa långt och sen råka ut för att ha inte få några biljetter (minns några kompisars köp av Super Bowl-biljetter för att se Seahawks som slutade i att de inte fick några biljetter alls)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!