Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Tonton

Medlem
Brukar de släppa singel tickets samtidigt som spelschemat kommer ut eller får man vänta ytterligare? Har en resa inbokad till NY och det skulle va nice att kunna nypa några bra NHL biljetter.

Skiljer sig mycket mellan olika lag tror jag - och just New York-lagen är inget jag riktigt håller koll på. Jag kan tänka mig att de lagen släpper biljetter direkt, men att singelbiljetter, speciellt för Rangers, är väldigt dyra långt i förväg.

Mitt lag, St Louis Blues, släpper alltid alla direkt. Jag brukar dock mestadel se Blues på bortais :)
 

ulagun

Medlem
Yes,
Nu bokat årets NHL-resa.
Om någon BC:are är på samma plats enligt nedan vore det trevligt att råkas.
Blir Amex 241 Air Canada till Vancouver economy (tyvärr) 11/10
Hem 21/10 Lufthansa business från Vancouver.
Matcher
15/10 Vancouver- Detroit
17/10 Calgary -Detroit
18/10 Edmonton-Detroit
Inte lätt vara gift med hockeytokig 67-årig hustru ;)
Blir mycket Detroit, men med detta har vi sett samtliga "original six" = gammal dröm uppfylles.
Västra Kanada är helt nytt för oss så alla tips och råd ang boende, restauranger sevärdheter mm tar vi tacksamt emot
 

MrDollar

Medlem
Kul! Hoppas att älskade Detroit får ordning på laget denna säsong...
Yes,
Nu bokat årets NHL-resa.
Om någon BC:are är på samma plats enligt nedan vore det trevligt att råkas.
Blir Amex 241 Air Canada till Vancouver economy (tyvärr) 11/10
Hem 21/10 Lufthansa business från Vancouver.
Matcher
15/10 Vancouver- Detroit
17/10 Calgary -Detroit
18/10 Edmonton-Detroit
Inte lätt vara gift med hockeytokig 67-årig hustru ;)
Blir mycket Detroit, men med detta har vi sett samtliga "original six" = gammal dröm uppfylles.
Västra Kanada är helt nytt för oss så alla tips och råd ang boende, restauranger sevärdheter mm tar vi tacksamt emot
 

Mr Basic

Medlem
Yes,
Nu bokat årets NHL-resa.
Om någon BC:are är på samma plats enligt nedan vore det trevligt att råkas.
Blir Amex 241 Air Canada till Vancouver economy (tyvärr) 11/10
Hem 21/10 Lufthansa business från Vancouver.
Matcher
15/10 Vancouver- Detroit
17/10 Calgary -Detroit
18/10 Edmonton-Detroit
Inte lätt vara gift med hockeytokig 67-årig hustru ;)
Blir mycket Detroit, men med detta har vi sett samtliga "original six" = gammal dröm uppfylles.
Västra Kanada är helt nytt för oss så alla tips och råd ang boende, restauranger sevärdheter mm tar vi tacksamt emot
Fin resa! :)
Nu blev ju det där med ”original six” en grej också. :confused: Har inte sett Canadiens/Bruins.
 

Valley

Medlem
Finns någon månad när man skulle kunna dunka en 3-4 olika sporter på lika många dagar?

I några städer har man ju lagen för det mesta.
Men. Skulle det gå att kombinera t ex hockey, baseball, basket å football på 4 dagar?
 

Mr Basic

Medlem
Finns någon månad när man skulle kunna dunka en 3-4 olika sporter på lika många dagar?

I några städer har man ju lagen för det mesta.
Men. Skulle det gå att kombinera t ex hockey, baseball, basket å football på 4 dagar?
Jag kikar på november månad. Då har NFL, NHL, NBA och NCAA dragit igång. MLB är dock slutspelat.
 

GOTBound

Medlem
Jag kollade NHL schemat nu, Bruins spelar borta mot Tampa den 12/12 vi landar i Orlando den 18/12 surt sa räven!

Det får bli fingrar korsade att jag lyckas lösa någon Bowl game istället.

EK
 

Resetokig

Medlem
Måste säga att jag är sjukt förvirrad. Har rangers släppt presale tickets för singel games eller är allt resale av säsongsbiljetter? När man går via rangers sida kommer man ingenvart, men det finns biljetter hos ticketmaster. Har även fyllt i formulär på rangers sida för att få info om biljettsläpp, men inte fått något mail än. Hade hoppats på bättre priser om man var ute i god tid.
 

Mr Basic

Medlem
Måste säga att jag är sjukt förvirrad. Har rangers släppt presale tickets för singel games eller är allt resale av säsongsbiljetter? När man går via rangers sida kommer man ingenvart, men det finns biljetter hos ticketmaster. Har även fyllt i formulär på rangers sida för att få info om biljettsläpp, men inte fått något mail än. Hade hoppats på bättre priser om man var ute i god tid.
Min erfarenhet är att priset beror mer på vilket hemmalag du ska se (och i viss mån vilka som står för motståndet) än hur tidigt man köper biljetten. Självklart finns det bättre tillgång till billigare biljetter ju tidigare man köper.
 

Resetokig

Medlem
Min erfarenhet är att priset beror mer på vilket hemmalag du ska se (och i viss mån vilka som står för motståndet) än hur tidigt man köper biljetten. Självklart finns det bättre tillgång till billigare biljetter ju tidigare man köper.
Ok tack för svaret! Får fundera på om vi ska köpa biljetter nu eller avvakta till nära inpå. Prickar lyckligtvis in fler matcher under vår vistelse.
 
Toppen