Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

MrDollar

Medlem
Jag var och såg
Islanders hemma
Boston hemma
Rangers hemma.

Måste säga att jag rankar TD Garden högst av ovan, bäst stämning, riktiga fans & bra drag! Kan kanske beror på att det var bruins vs canadiens...
MSG kändes mer som en turistarena, inte lika mycket drag, mer fokus på att typ käka massa mat och dricka öl. Dock inte tråkigt på något vis.

Islanders var i nybyggda Barclays center, tyckte ändå det var bra, satt väldigt nära rinken. Inte fullsatt men ändå helt ok.
 

ulagun

Medlem
Försökte ta oss till Panthers i Sunrise från Miami utan hyrbil. Totalt omöjligt Gick bara inte.
Efter lång diskussion med concieren Hilton Bentley bokade vi privatchaffis via hotellet. Dyrt.
 

Mr Basic

Medlem
Blir NHL i år. Rangers i madison är trevligt, har varit där 1 gång tidigare, vilka andra arenor och lag är extra trevliga? Vart är det extra dyrt att gå kontra lite billigare blan dessa.
Bästa är att kombinera med trevlig stad också givetvis men det är sekundärt

Några som har erfarenhet kring dessa lags hemma matcher?

NY devils
NY islanders
Philadelphia
Pitsburgh
Anaheim
Washington
Las Vegas knights
Vancouver.
Nashville (läste att någon hade varit här och var rätt charmigt?)

Möjligt att man kombinerar med en till närliggande hockey match eller kombinera med typ lacrosse eller universitet basketball. Där får ekonomin styra.

Ni som har köpt utanför hur stor är inte risken att det är fake? Betala i cash sen sticker dem.
Devils - fräsch arena, trevliga fans, lätt att nå från Manhattan, bra pris på bra platser, laget upp och (mest)ner. Svag stämning.
NYR - Läget perfekt och arenan fräschare än jag förväntat mig, sålde craft beer, laget upp och (mest)ner, många turister på läktaren, svag stämning (både pga många turister och ”medgångssupportrar”), dyra biljetter.
Lite OT. Har sett Chicago och Toronto och stämningen är otroligt bra, går knappt att jämföra med NJD/NYR.
 
Jag har sett:
- Rangers i MSG 5 gånger. Mycket bra, dyra billjetter, bra käk och dryck, mycket sentralt läge.
- Capitals vs Rangers i Capital One Arena Washington (då Verizon Center). Oxå mycket bra, bra stämning
- Blackhawks vs Rangers i United Center Chicago. Inte min favorit, läget lite off, ok dryck och käk.
- Flames vs Oilers i Calgary. 35 år sen eller så, satt i nose-bleed section. Kommer ihåg bra stämning, inte mycket mera

På min lista över NHL-städer jag vill besöka står:
- Toronto
- Boston
- LA
 

Erik M

Medlem
Jag har sett Wizards hemma när MJ spelade, och Redskins.

Galet vad billigt det var med MLB-biljetter! Typ $5 per stol. Dyrare att parkera.
 

Lonelyflyer

Medlem
Har sett Toronto lira tre matcher hemma 2008
Mot Montreal. Ottawa och Buffalo
Även en ahl samma resa (mot lake erie)

Superstad och ett måste för alla hockeyälskare.

Såg även ahl 2013 då i milwaukee, spelas i basketarenan så halva var avstängt..
 

kander

Medlem
Har varit Red Wings-fan sedan födsel i princip och såg därför till att gå och se dem så mycket som möjligt när jag bodde i LA. Lyckades pricka in några riktiga höjdarmatcher mot Anaheim när de också var riktigt bra och t.o.m. vann Stanley Cup runt 2006. Western Conference finals två år i rad där Thomas Holmströms armbågar flög i luften, Z snurrade upp Pronger och Niedermayer på läktaren, och Teemu Selänne var helt magisk att kolla på (trots att han redan då börjat bli rätt gammal)... vilket legend Teemu är i staden förresten! Fansen praktiskt taget skrek sig hesa varje gång han hade pucken eller gjorde något fräsigt. Honda center är en riktigt trevlig arena, och kan bli riktigt högljudd under slutspel speciellt. Platserna som inkluderar matservering under match är mycket prisvärd, och framförallt känns det riktigt lyxigt att få allt serverat (ink. fika) medans man sitter kvar på platserna.

Såg även några Kings-matcher när Mattias Norström var kapten och defacto king i LA. Staples center är också trevlig och har framförallt lite trevligare omgivning där man kan strosa runt lite och pre-gamea innan match. Deras all-you-can-eat biljetter kändes inte speciellt prisvärda då maten var rätt kass. En rolig grej med matcher i LA är att det nästan alltid sitter någon kändis och hejar som under matchen alltid blir uppmärksammad. Ännu mer på Lakers-matcher som är att rekommendera mer än Kings matcher.
 

JockeR

Medlem
Hej,
Är i Los Angeles området 13-26/6 och försöker hitta något sportevenemang för att göra sonen glad. Helst vill han se LA Galaxy, men dom har ingen match då.
Vad skulle ni välja:
LA Galaxy II? För att i alla fall få se arenan?
LA Sparks?
LA Dodgers?

Eller kan det finnas något annat som jag missat? Förutom sonen är resten av familjen totalt ointresserad av sport, men tänker att det kan vara en upplevelse i alla fall :)
 
Toppen