Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av palmen, 4 Juni 2017.

1. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svaret på min fråga var att priserna trendade svagt uppåt fram emot match ända till ungefär en vecka innan match. Nu kostar de billigaste biljetterna till Vikings-Packers under $150 vilket är $50 mindre än vad vi betalade.
    Men vad spelar det för roll? Det är Game Day!!!

Ohjay, Mr Basic, Guiden och 1 annan gillar detta.
  2. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är plastig :)
    Men jag gillade att gå när jag bodde i USA, hänga på läktaren med foot-long hotdogs och kall bira var alltid nice. Är som sagt underhållning, skall inte jämföras med tex vanlig fotboll.

Ricci och Agö gillar detta.
  3. Ohjay

Ohjay Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad tyckte du om matchen?

4. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var väldigt kul att få gå på en match i US Bank Stadium. Att det var just ett divisionsmöte mot Green Bay Packers gjorde det dessutom extra speciellt.
    Sedan blev det lite av ett antiklimax när Aaron Rodgers bröt nyckelbenet tidigt i första kvarten. Med reservquarterback tenderar det att bli mer springspel, vilket inte är Packers främsta anfallsvapen normalt sett. De kom ingen vart.
    Vikings offense fick istället mycket tid på banan och kunde trötta ut Packers defense och till slut vinna ganska välförtjänt.

Så till din fråga. Matchen som sådan får 3 av 5, men totalupplevelsen blir ändå 5 av 5.

Ohjay, Mr Basic och Guiden gillar detta.
  5. Guiden

Guiden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men en vinst är en vinst ;)

Var på Bears-Vikings förra veckan i Chicago men tänkte försöka se Vikings spela hemma men blir nog till nästa år så bra med tips om vilka platser man ska köpa. Var satt ni?

palmen gillar detta.
  6. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska se Bears-Panthers på söndag. Har sett en del matcher på västkusten (49ers) med högt biljettryck men här fanns det gott om vanliga biljetter kvar. Köpte andrahandsbiljett under listpris via Ticketmaster. Senast jag såg Bears var i Göteborg, ni som kan er NFL-trivia vet mer...

7. Guiden

Guiden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bears vs Vikings, 1989 var det har jag för mig? Fick mig att börja spela fotboll!

taxvalp gillar detta.
  8. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    14 augusti 1988. Jag förstod inte riktigt allt som hände, men jag var inte ensam om det på Ullevi...

9. Guiden

Guiden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Attans, var så tidigt alltså. Hoppas det blir en bra match och att Bears slår Panthers.

taxvalp gillar detta.
  10. Anton

Anton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    årets resa bokad, blir Dolphins-Bucs 19 nov. Vore kul om något av lagen började spela bra tills dess ;)

palmen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!