Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Myllys35

Medlem
Jag åker till Miami senare i år och funderar på att gå på min första NFL-match. Att det dessutom är Patriots som gästar gör det inte sämre. Matchen verkar dock vars slutsåld och biljetter finns på andrahandsmarknaden från ca 1500 och uppåt (de billigaste biljetterna är inte till särskilt bra platser heller). Är det normala priser? Kan det bli bättre om man väntar, eller finns det några andra möjligheter?
Hur är NFL att se på plats för er som har erfarenhet? :)
 

palmen

Moderator
Let's go HAWKS!
20170924_110637.jpg 20170924_110822.jpg
 

palmen

Moderator
Vad fick ni betala för biljetterna?

Go Patriots!!

Edit: Måste varit en kanon match att tittat på:).
Betalade 220 + avgifter. Fanns på matchdag för ca 160.

Bra match men mer än hälften av tiden spenderades under läktaren. Utan skugga var det för varmt för att sitta på läktaren. 6 liter dryck har gått åt och ölen gav vi upp direkt. Vatten och Gatorade sålde slut typ halvvägs in i matchen och de slutade servera alkohol efter halva matchen. Sjukvårdare fick ta hand om massor av folk som inte klarade värmen.
 

Nicasp

Medlem
Var också och såg Miami Dolphins för ett par år sedan och delar Palmens upplevelse. Vansinnigt varmt på läktaren. Fanns inte en möjlighet sitta på läktaren hela matchen. Det kan man tänka på när man beställer biljett, finns vissa läktare som är lite mindre exponerade för solen.
 

palmen

Moderator
Var också och såg Miami Dolphins för ett par år sedan och delar Palmens upplevelse. Vansinnigt varmt på läktaren. Fanns inte en möjlighet sitta på läktaren hela matchen. Det kan man tänka på när man beställer biljett, finns vissa läktare som är lite mindre exponerade för solen.
De som satt på andra långsidan hade solen i ryggen och fick skugga en stund in i matchen så där kunde man utan problem sitta hela andra halvlek. Kan som sagt vara värt att titta på i vilken riktning arenan är byggd så man har solen "på rätt sida" om det är risk att bli riktigt varmt. Att det skulle vara över 30 grader och inte ett moln i New England i slutet på September var ju dock inget vi hade räknat med direkt.
 

Agö

Medlem
De som satt på andra långsidan hade solen i ryggen och fick skugga en stund in i matchen så där kunde man utan problem sitta hela andra halvlek. Kan som sagt vara värt att titta på i vilken riktning arenan är byggd så man har solen "på rätt sida" om det är risk att bli riktigt varmt. Att det skulle vara över 30 grader och inte ett moln i New England i slutet på September var ju dock inget vi hade räknat med direkt.
Är inte hela poängen med amerikansk idrott att äta och dricka så mycket som möjligt under matchen? Minst lika underhållande som sporten i sig tycker jag.
 

palmen

Moderator
Är inte hela poängen med amerikansk idrott att äta och dricka så mycket som möjligt under matchen? Minst lika underhållande som sporten i sig tycker jag.
Jo, och det ska man ju göra på läktaren och samtidigt kunna skrika något som man inte har en aning om vad det betyder :)
I USA har de inga löjliga regler om att man inte får ta ut dricka på läktaren eller liknande. Är man väldigt känslig för att någon skulle dricka alkohol i sin närhet så brukar de flesta arenor ha alkoholfria sektioner.
Som det var nu fick jag gå ner under läktaren i över en timme för att det var för varmt på läktaren, finns massor av TV-apprater vid alla kiosker så man kunde följa matchen i alla fall men lite B att göra det på en TV när man är på plats.
 
En kanske liten offtopic fråga, men vad är det som lockar med dessa matcher förutom själva sporten? Är det publiken? Upplevelsen i sig?

För mig känns Amerikansk sport väldigt plastigt.
 

palmen

Moderator
En kanske liten offtopic fråga, men vad är det som lockar med dessa matcher förutom själva sporten? Är det publiken? Upplevelsen i sig?

För mig känns Amerikansk sport väldigt plastigt.
Det är en upplevelse tycker jag, sporten i sig är ju oftast den bästa du kan se på klubblagsnivå, i alla fall om vi pratar baseball, amerikansk fotboll, hockey eller basket.
Det är ungefär samma sak att se en match i amerikansk fotboll med regerande superbowlmästarna mot ett av ligans bästa lag som att du skulle se på Barcelona mot Real Madrid i fotboll i Spanien, eller Arsenal mot Tottenham i england.

Supporterkulturen finns inte i USA på samma sätt, de flesta där går för att det är show, inte för att de är inbitna hardcore fans som skulle göra allt för sitt lag och sjunga och skrika för att heja fram sitt lag. Det börjar dock ändra sig, framförallt inom fotbollen där en del lag nu faktiskt har en läktarkultur.
 
Toppen