Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

mha321

Medlem
Sedan skall det ju godkännas av konkurrensmyndigheterna också. Hur mycket blir man tvungen att släppa i London? i Spanien?
Det brukar väl oftast räknas per flygplats, och varken Ba eller Norwegian är ju speciellt dominerande på gatwick. Men efter att köp kan nog Ba definitivt tänka sig att släppa en del av sitt där - de skapade ju en del linjer där enbart pga Norwegian...

Hur det ser ut i Spanien har jag mindre koll på, men där har väl vueling, level och Norwegian samtliga fokus på Barcelona? Så där kan det nog bli trängre..
 

NotRyan

Medlem
Det brukar väl oftast räknas per flygplats, och varken Ba eller Norwegian är ju speciellt dominerande på gatwick. Men efter att köp kan nog Ba definitivt tänka sig att släppa en del av sitt där - de skapade ju en del linjer där enbart pga Norwegian...

Hur det ser ut i Spanien har jag mindre koll på, men där har väl vueling, level och Norwegian samtliga fokus på Barcelona? Så där kan det nog bli trängre..
Nja, jag skulle nog tro att London om inte hela UK räknas som en marknad..
 

squeezen

Medlem
Dumpade ut mina Norwegian vid IAG hypen.
Fick idag info om att jag har tecknisrätter i emissionen för 155 NOK.

Nån mer? Nån som har koll på när cut-off date för deltagande i emission (dvs erhållande av tecknigsrätter var?)

Känns sent att de kommer in nu. Bara att tacka och ta emot dock 35% under senaste avslut så det blir ju lite ”gratispengar”
 

squeezen

Medlem
Kul idag att de bokfört in posterna från emissionen, vilken givetvis tecknades till max.
155 nok i anskaff och direkt 12 min efter de bokförts på kontot sålde jag dem för 237.
53% plus på 12 min får anses bra.

Kan klart gå upp ännu mer men orkar inte hålla på i alla dessa turer så tack till Norsken för snabba cash
 

011430121

Medlem
Norwegian aktien har under en period legat stilla, sedan den gjorde ett ryck när IAG visade intresse.
De senaste månaden har dock aktien backat med 20%, dock ligger den på plus 20% under 2018.
Många flygbolag har fått se kursen falla den senaste tiden.
Höjda oljepriser, hög dollarkurs, det kommer att bli en spännande höst för aktieägare av flygbolagspapper.
 

011430121

Medlem
Känns lite fritt fall, under måndagen 8 oktober föll kursen 5% och nu har den fallit 25% på en månad.
Lufthansa fortfarande intreserade?
Vad händer med Argentina satsningen där landets ekonomi just nu är i stor kris.
Kraftiga prishöjning på oljan, ja det är många frågetecken runt bolaget.
 

011430121

Medlem
För er som följer Norwegians utveckling på Oslobörsen så har det varit en dramatisk nedgång under oktober, just nu minus 30%, hitils i år minus 2%.
Blir en spännande vinter med vad som händer på oljepriset fronten, den utvecklingen kommer att påverka Norwegians framtid, uppköpta, nyemission eller konkurs? Innan månadsskiftet mars,april borde vi veta svaret.
 

squeezen

Medlem
För er som följer Norwegians utveckling på Oslobörsen så har det varit en dramatisk nedgång under oktober, just nu minus 30%, hitils i år minus 2%.
Blir en spännande vinter med vad som händer på oljepriset fronten, den utvecklingen kommer att påverka Norwegians framtid, uppköpta, nyemission eller konkurs? Innan månadsskiftet mars,april borde vi veta svaret.
Slutade följa efter jag sålt dem men detta visar bara det var rätt timing att komma ur den.
Sen har väl iofa det mesta gått förhållandevis dåligt i år, i synnerhet sedan sommaren.
 
Toppen