Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

fly4fun

Medlem
Rea på rea? Nu fick jag mail om en rea till idag

upload_2019-3-20_21-27-59.png
 

Attachments

  • upload_2019-3-20_21-27-19.png
    upload_2019-3-20_21-27-19.png
    333,9 KB · Visningar: 259

johansch

Medlem
Jag flög Stockholm-Oslo och tillbaka med Norwegian förra veckan.

Första flighten var onsdag, DY817, ARN-OSL, 16:30-17:30.

Andra flighten var lördag, DY814, OSL-ARN, 14:00-15:00.

För ARN-OSL: En flight kring 13-14-tiden blev inställd, och passagerarna blev ombokade på min flight några timmar senare istället. Trots detta var planet maximalt cirka 60-70% fullt.

För OSL-ARN: Det var inga inställda flights på den här sträckan på lördagen. Cirka 50% av sätena var fyllda.

Det är antagligen annorlunda på andra rutter, men jag tror inte Norwegian förlorar några pengar på rutten mellan Stockholm och Oslo pga Boeing 737 MAX.
 

011430121

Medlem
För ARN-OSL: En flight kring 13-14-tiden blev inställd, och passagerarna blev ombokade på min flight några timmar senare istället. Trots detta var planet maximalt cirka 60-70% fullt.

För OSL-ARN: Det var inga inställda flights på den här sträckan på lördagen. Cirka 50% av sätena var fyllda.
Det är antagligen annorlunda på andra rutter, men jag tror inte Norwegian förlorar några pengar på rutten mellan Stockholm och Oslo pga Boeing 737 MAX.
Det kommer att bli intressant när trafiktalen för mars kommer, ännu intressantare bli april då tror jag att dels 737MAX och rädslan för en eventuell KK kommer att synas i talen.
Nu är ju Norwegian stora utanför Norden, tror inte Spanjorer, Engelsmän, Argentinare, Fransoser o.s.v. har följt med om hur Norwegians finansiella situation ser ut, tror nog många Svenskar inte har en susning heller.

Hörde från en person som jobbar på resebyrå med grupper, att de informerar kunderna om Norwegian situation , dock avråder de inte kunden att boka med Norwegian!
 

mha321

Medlem
Jag flög Stockholm-Oslo och tillbaka med Norwegian förra veckan.

Första flighten var onsdag, DY817, ARN-OSL, 16:30-17:30.

Andra flighten var lördag, DY814, OSL-ARN, 14:00-15:00.

För ARN-OSL: En flight kring 13-14-tiden blev inställd, och passagerarna blev ombokade på min flight några timmar senare istället. Trots detta var planet maximalt cirka 60-70% fullt.

För OSL-ARN: Det var inga inställda flights på den här sträckan på lördagen. Cirka 50% av sätena var fyllda.

Det är antagligen annorlunda på andra rutter, men jag tror inte Norwegian förlorar några pengar på rutten mellan Stockholm och Oslo pga Boeing 737 MAX.
De har ju varit en del spekulation i att de faktiskt kan komma att tjäna på grounding, särskilt om de får upp flygen igen lagom till sommarens högsäsong.

De får då anpassad kapacitet som passar marknaden och förhoppningsvis betalt av Boeing för den förmånen. Jag vet inte exakt hur det fungerar men med deras relativt flexibla anställningsavtal så kostar det antagligen inte jättemycket i personal.
 

fcx

Medlem
737Max står ju för runt 10% av norwegians flotta, en grounding nu i lågsäsong borde varken vara katastrofalt eller extraordinärt.
 
Toppen