Diskussion om Norwegians aktiekurs

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av 011430121, 13 Juli 2017.

  1. Homer

    Homer Medlem


    De flesta tillhör ju leasingbolag och återlämnas, inte bara 787or även andra plan
    Flera har redan återlämnats.

    Norwegian may move as many as 72 planes to Shannon to be repossessed by Irish leasing companies

    Diskussion om Norwegians aktiekurs | Sida 108 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
     
    Last edited: 14 Januari 2021
    Ricci gillar detta.
  2. Ricci

    Ricci Medlem

    Ort:
    CPH/Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    De äger väl 10st+ B787, som jag då tror att de vill behålla några av dem så länge som möjligt.
    Redan i Q2 i år OM USA-Europa öppnar upp (med Covidtest förstås) kan långlinjerna ta fart.
     
    Frisk78 gillar detta.
  3. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Svenska Dagbladet har idag en artikel om Norwegian en intervju flyganalytiker Jan Ohlsson finns med där han säger till TT att priserna på långflygningarna kommer att bli dyrare nu när Norwegian upphör med denna produkt.

    Källa SvD
    eSvD
     
    aruba1 och Ricci gillar detta.
  4. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    Beror på tidsperspektivet
    Jag har gjort en del i vinst, inte i närtid dock.
     
  5. Tomas E

    Tomas E Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Fast när det gäller långflygningar så är väl kunder, åtminstone priskänsliga sådana, mer beredda på ett byte på någon större hub i Europa? Så vissa flygbolag är väl tänkbara för sådana rutter, även om man inte skulle använda dem på flyg mellan Norden och valda delar av Europa. Jag hoppas alltså att det ska räcka med priskonkurrens från några av de större hubbarna i Europa för att påverka hela marknadens prisbild i resenärernas favör, även utan lågprisbolag som flyger longhaul från Norden. :) Men kanske är jag för optimistisk.
     
  6. mha321

    mha321 Medlem

    Framförallt på London-USA hade de ju rätt mycket påverkan på priset från även de andra, har jag för mig. Spontant tror jag det är betydligt färre som utgår från London som är intresserade av att ta ett byta i kontinentala Europa.

    Även med Norwegian gick ju de flesta långflygninar från Sverige t.ex. med byte, så det borde inte vara någon större skillnad mote Norwegian-via-LGW mot Lufthansa-via-FRA.
     
    Tomas E gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×