Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

Homer

Medlem
Full fart nedåt idag, 39öre, märkligt att alls finns köpare för alla dessa aktier


Aercap fortsetter å kvitte seg med Norwegian-aksjer
Leasingselskapet Aercap har solgt 47,8 millioner aksjer i Norwegian gjennom datterselskapet Ballyfin Aviation.
Det kommer frem i en børsmelding mandag morgen.
Selskapet eier nå 3,1 prosent av aksjekapitalen i Norwegian – eller i underkant av 114,8 millioner aksjer.
I tillegg har Aercap eierskap i evigvarende obligasjoner som kan konverteres til 219,5 millioner Norwegian-aksjer. Det representerer 5,9 prosent av aksjekapitalen i selskapet.
Aercaps eierskap i Norwegian falt under ti prosent tidligere denne måneden, og var den gang på rundt 331 millioner Norwegian-aksjer.
 

mha321

Medlem
Ja, någon köper de ju uppenbarligen. Man läser ju om och om om stora ägare som sålt av. Men det är ingen som flaggat för att de ökat innehav. Många småsparare som köper kanske?

Kanske det som till slut puttar norska regeringen över kanten och fixar stöd -- för många norrmän som köpt aktier i dem sista året? Men nä, det tror jag knappast...
 

Xpressen

Medlem
Ja, någon köper de ju uppenbarligen. Man läser ju om och om om stora ägare som sålt av. Men det är ingen som flaggat för att de ökat innehav. Många småsparare som köper kanske?

Kanske det som till slut puttar norska regeringen över kanten och fixar stöd -- för många norrmän som köpt aktier i dem sista året? Men nä, det tror jag knappast...

Har också funderat på vilka köparna är. Men sen har jag haft två stycken bekanta som senaste veckan berättat för mig om sina Norwegian köp. Gemensamt för båda dessa är att de tidigare aldrig köpt en aktie. Min slutsats har därför blivit att det är just denna typen som köper, de som har noll koll på aktier och noll koll på marknaden men har hört någonstans från någon att Norweigan ska man köpa nu, falskinformation sprider sig snabbt.
 

011430121

Medlem
Ner knappt 9% idag.

05F11914-EA1C-4F91-B95A-0171D28F9FBD.png
 

Homer

Medlem
Norwegian vil hente fire milliarder i ny egenkapital | DN

Norwegian skriver torsdag i en børsmelding at selskapet ønsker å hente fire milliarder kroner i ny egenkapital. Kapitalinnhentingen vil bestå av aksjer og/eller hybridaksjeinstrumenter fra eksisterende og nye aksjonærer, samt ny gjeld og eventuell ny statlig støtte.

– Det er hensikten at med alle disse tiltakene, vil dagens aksjonærer, sammen med dagens långivere, være en betydelig minoritetsaksjonær i selskapet.

Vilkårene i kapitalinnhentingen vil bli presentert senere.
 
Toppen