Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Janne V

Medlem
Är det värt att omboka ditresa för att få First med Thai trots att resan blir ca 6-7h längre?

Skulle vilja höra era idéer kring detta. Det ska tilläggas att jag aldrig flugit First.

Har CDG-BKK-DPS bokad av precis samma anledning om någon månad som första First.
Något som jag verkligen, verkligen ser fram emot.
 

Dr. Miles

Expert
Blev en liten resa till Mellanöstern. Tanken var att åka förra året när Lufthansa fortfarande hade F till många ställen i regionen, men de har ju tagit bort det mesta nu. Och att Swiss råkar släppa fler platser i F är nog att hoppas på för mycket! Men men, blir nog bra ändå. Mellan Iran och Oman kommer även Armenien, Georgien samt Nagorno-Karabach besökas.

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa (B744), Swiss (A330)
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: IKA, MCT
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 45.000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3400 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Maj 2018
Bokad: Januari 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Så länge det handlar om bonusresor med SAS EuroBonus poäng, kan du inte boka SWISS First class award.
 

Buffon

Medlem
140k poäng plus amex voucher.
35k poäng går ut juli 2018.
Ska snart boka resa till Bali (business) i november och hemresan med övernattning i Singapore och 15 timmars stopp i bangkok.
OM jag vill göra en ändring i min bokning efter att mina 35k poäng har gått ut i juli, är det möjligt? Misstänker att jag har fullt ok att ändra min bokning men om jag avbokar den och bokar en ny så har jag gått miste om mina 35k?

Nästa fråga, vill ha 180 graders lieflat stolar på dom långa resorna. Planen är att att mellanlanda i BKK på vägen ner, måste då landa på morgonen då flyget till DPS går vid 09:00.

Nedan är mina alternativ, vilket hade ni rekommenderat och vilka har lie-flat stolar?
Thai A380 frankfurt
Lufthansa B747 munchen
Thai B777-300 wien
Thai A380 Paris
Thai A350-900 Brussel

Hem blir det Lufthansa B747 till munchen.
 

Ghoose

Medlem
Jag har ju precis bokat liknande resa och har gjort research sedan i somras. Vi valde BRU och Thai A350 som alla lyfte till skyarna. Känner mig trygg med det valet. Sedan är jag lite töntig med att jag gärna på denna typen av resor (Award, ingen status på Thai) vill flyga i bästa klassen på planet. Dvs då faller 747 och A380 bort. Sedan har jag fått för mig att service är bättre när det är 30-40 stolar i C än 80-100...

Vidare skulle jag välja Thai C före LH C på de flighter du anger.
 

MartinH

Medlem
kör på Malaysia och kombinerar stad och beach.
I sann anda så har jag endast betalat för skatterna på denna resa och hotellen täcks av den ringa summan på 90k Hilton points.
Tillkommer även en Air Asia bokning t/r Penang från Kuala lumpur på cirka 400kr / person.
Jag antar att det är Doubletree Penang som kommer besökas? Har vart sugen på detta ställe ganska länge och nu har det äntligen öppnat. Kommer vara där nästa vecka. Om det faller mig i smaken (har inte vart på Penang innan) så lär jag återkomma några gånger kommande 2 månaderna.
 
Toppen