Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag har en Amex 2-4-1 ARN-OSL-MIA // EWR-ARN bokad i SAS Plus/Business i slutet juli 2018. Nu verkar det vara så olyckligt att jag behöver vara hemma lite tidigare än jag trott och skulle behöva tidigarelägga resan till i början på juli.

Har hittat och bokat ARN-EWR tur och retur i SAS Business på datum som passar bättre. Däremot kunde inte Tallinn hitta några platser mellan EWR-MIA/FLL i varken ekonomi eller business. Hur tidigt brukar United släppa inrikes awardbiljetter? Finns det en chans att det kommer dyka upp platser längre fram?
 
Jag har en Amex 2-4-1 ARN-OSL-MIA // EWR-ARN bokad i SAS Plus/Business i slutet juli 2018. Nu verkar det vara så olyckligt att jag behöver vara hemma lite tidigare än jag trott och skulle behöva tidigarelägga resan till i början på juli.

Har hittat och bokat ARN-EWR tur och retur i SAS Business på datum som passar bättre. Däremot kunde inte Tallinn hitta några platser mellan EWR-MIA/FLL i varken ekonomi eller business. Hur tidigt brukar United släppa inrikes awardbiljetter? Finns det en chans att det kommer dyka upp platser längre fram?

Det finns en stor chans. United brukar iofs släppa ekonomiplatser omgående men min känsla är att det kommer och går platser lite hipp som happ.
 
Det finns en stor chans. United brukar iofs släppa ekonomiplatser omgående men min känsla är att det kommer och går platser lite hipp som happ.
Låter lovande, får hålla lite bevakning helt enkelt. Finns det något sätt att se vilka United ekonomibiljetter som är bokningsbara som Eurobonusaward? Jag hittar en drös United Economy (HN) (lowest) som dock Tallinn ej kunde se/boka.
 

mha321

Medlem
Låter lovande, får hålla lite bevakning helt enkelt. Finns det något sätt att se vilka United ekonomibiljetter som är bokningsbara som Eurobonusaward? Jag hittar en drös United Economy (HN) (lowest) som dock Tallinn ej kunde se/boka.
Det måste vara saver award. Det där låter som du tittat på vanliga betalda biljetter.

Jag tror inte United begränsar tillgången till Saver awards, så finns det sådana borde det funka att boka med eurobonus.
 

palmen

Moderator
När man tittar på economy ska det vara Saver award, finns ju ingen specifik kolumn för detta utan det står ovanför poängpriset.
Nedan ser du skillnaden på vanlig och saver award
upload_2018-1-31_9-40-19.png
 

Dr. Miles

Expert
Jag har en Amex 2-4-1 ARN-OSL-MIA // EWR-ARN bokad i SAS Plus/Business i slutet juli 2018. Nu verkar det vara så olyckligt att jag behöver vara hemma lite tidigare än jag trott och skulle behöva tidigarelägga resan till i början på juli.

Har hittat och bokat ARN-EWR tur och retur i SAS Business på datum som passar bättre. Däremot kunde inte Tallinn hitta några platser mellan EWR-MIA/FLL i varken ekonomi eller business. Hur tidigt brukar United släppa inrikes awardbiljetter? Finns det en chans att det kommer dyka upp platser längre fram?
Låter lovande, får hålla lite bevakning helt enkelt. Finns det något sätt att se vilka United ekonomibiljetter som är bokningsbara som Eurobonusaward? Jag hittar en drös United Economy (HN) (lowest) som dock Tallinn ej kunde se/boka.

Jag har skrivit förklaring i den här tråden.
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | Sida 40 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Berglund

Medlem
@Lars-Johan självklart skall du boka om!
Du befinner dig på ett forum där folk gladeligen lägger ned hundratals timmar för att boka och hämta ett stort antal hyrbilar från Avis - inte för att köra dem utan enbart för att få poäng nog för en First resa. Här finns också de som gladeligen flyger runt halva jordklotet i en avancerad manöver för att det fanns tillgängliga Firstbiljetter från en annan avreseort.

Så länge du ställer frågan här, kommer det rungande svaret vara att JA - du bör boka om!
 
Toppen