Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

LSH

Medlem
Grymt, påminner om min resa i påskas även om jag lyckades klämma in Asiana och Lufthansa F på den resan :) (start i Frankfurt för att få legs att räcka till)
Ja resan är inspirerad av din och andras liknande resor. När vi fått ihop alla segment sa hon (Kristina) "hmm that's an interesting trip". De har nog sett och hört en del så då vet man tänkt lite utanför boxen....
 
Efter att försökt boka USA - Thailand via europa, först bara på utvägen sen både ut och hem fick jag acceptera att den "mest direkta rutten" mellan USAs östkust och Thailand inte är via Frankfurt även om google.com/flights tycker det. :) Blev en rätt lyckad bokning ändå trots tight deadline. Får 3 first-segment, testa Asianas sviter i A380 och får besöka Thais underbara first-lounge i BKK igen. Enda som sticker i ögat nu är första segmentet i Uniteds ekonomiklass från New York till Los Angeles. Om någon har tips på hur jag kan hitta en bättre klass vore jag mycket tacksam!

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: United, Asiana, Thai
Kabinklass: First
Avreseort: New York
Destination: Koh Samui, Thailand
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 95 000 poäng (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2 875 kr
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Mars 2018
Bokad: January 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

EWR → LAX United ekonomi, 777
LAX → ICN Asiana first, A380-800
ICN → BKK Thai business, 777-300
BKK → USM Thai business, 737-400

USM → BKK Thai business, 737-400
BKK → KIX Thai first, 747
KIX → ICN Asiana business, A330-300
ICN → JFK Asiana first, A380-800

Nice bokning.

För att hitta nåt bättre än ekonomi med United mellan New York och los angeles är tipset bara att bevaka. Det släpps platser, enligt mig helt random, men det släpps platser.
 

Cattis

Medlem
Har idag bokat utresan för en jul&nyårsresa nästa vinter. Lite väntetid hos Tallinn, men sedan snabb och proffsig service från Kristina :)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai
Kabinklass: Business
Avreseort: Göteborg
Destination: Auckland
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel (just nu, ska lägga till returen när platser släppts)
Antal poäng (per person): 54000p + Amexvoucher
Skatter&avgifter (per person): 963 (taxes etc) + 1140 (intl surcharge) = 2103 SEK
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Dec 2018
Bokad: Jan 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Hej!
Jag var i kontakt med Tallinn för en resa med Thai Stockholm- Bangkok,men skulle få ge 70 000 poäng för business. Ser att du har använt 54 000 poäng. Beror det på att du åker via Frankfurt eller är det något annat som påverkar poängen? Tacksam för tips då det är vår första awardbokning.
 

palmen

Moderator
Hej!
Jag var i kontakt med Tallinn för en resa med Thai Stockholm- Bangkok,men skulle få ge 70 000 poäng för business. Ser att du har använt 54 000 poäng. Beror det på att du åker via Frankfurt eller är det något annat som påverkar poängen? Tacksam för tips då det är vår första awardbokning.
Det är en award med amex voucher enkel väg till Oceanien. Dvs 108k poäng innan vouchern appliceras för halva priset.
 
Resa bokad till sydamerika. Lite tråkigt med samma bolag både dit och hem så ska försöka boka om till Lufthansa när de släpper biljetter eller försöka få till något via Bogota. I alla fall kul att få åka premiärflyg med afrikanskt bolag i sydamerika!


Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Swiss, Ethiopian
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: EZE
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 70.000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3666 SEK
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2018
Bokad: Januari 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Är det en fifth freedom-flight i Sydamerika där?
 
Toppen