Diskussion om bokade Award-bokningar

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av palmen, 28 Mars 2017.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Du blir av med ANA First och SAS Business (samt nedgradering till Business från Tokyo till bang) men får Lufthansa First istället.
    Litet nedköp om man vill flyga så mycket som möjligt men jag rankar ändå Lufthansa First riktigt högt. Hade nog gjort som du om jag inte hade andra saker att göra på vägen.

ldmnt gillar detta.
  2. ldmnt

ldmnt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då ses vi i luften! Lyckades också knipa två st Lufthansa F till tisdagen om två veckor :) Ringde Tallin på chans prick 09:00 o fick vänta i 40min. Fick även behålla min ANA First till LAX och Asiana First tillbaka till Asien och ser ut som att poängpriset fortfarande stannar på 150k poäng, så mycket nöjd!

3. mischadee

mischadee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Najs. Enligt Experflyer blir det i sådana fall just nu bara vi tre i First. Kan bli riktigt kul. Ses i First Class Terminal

Martin Johansson och Canadien gillar detta.
  4. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ouch... 2 vouchers på intra-EU...
    För 6700:- till plus skatter kunde ni kommit till t ex Miami hela familjen i Business (10 st AVIS-bokningar som ger 10k Eurobonus styck)

MrDollar gillar detta.
  5. lorimar

lorimar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer ju nya vouchers mest hela tiden tycker jag, och detta passade bättre för familjen. ;)

FFlash och Canadien gillar detta.
  6. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt resesällskap var bokade med Thai ekonomi från Seoul till Bangkok men missade anslutningen från Warszawa och blev ombokade till Asiana istället.
    Kan de tjäna poäng på denna sträcka till SAS?
    Det var en SAS award bokning från början med bokningsklass X.
    Jag kan inte se något biljettnummer på det ombokade boardingkortet.

7. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Egentligen ska det inte gå, men kan hända att de fått boka om i bokn klass som är ”icke-award” och då har konstigare saker hänt än att poäng ges...
    får de inte in poäng, kan de bara testa retroclaim. Förvänta inte att det funkar, utan se som en bonus om det går.

Martin Johansson, Dr. Miles och Glenn E gillar detta.
  8. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ...och hur ofta hittar man mer än 2 stolar i business? Har aldrig inträffat för mig, så blivit en del intra-europa för min familj också.

9. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går att boka med SAS om man är ute i god tid, och har lite tur. Men i annat fall finns det gott om tillgänglighet med Star alliance för 5 000 poäng mer per person (inkl voucher då)

Ludvig Skalme gillar detta.
  10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fel tråd, men jag har bokat flera gånger för 4 pers i Business.
    New York 1 vecka i Juli med SAS, bokad April
    Seychellerna sportlov med TK, bokad 10 mån innan
    Miami sportlov med LX, bokad 8 mån innan.

Du måste dock lägga lite tid på att leta. En kvart om dagen vid frukost är en lämplig start.

dala, Lounge Lizard, aruba1 och 3 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!