Diskussion om bokade Award-bokningar

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av palmen, 28 Mars 2017.

1. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, märkte det. Hann med ett kort besök.

2. AndersSt

AndersSt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Misstänkte nog att det var så, tack för svar.

3. Inlägg från: http://www.businessclass.se/forum/t...bonusresor-här-2017.36076/page-78#post-680402

Hoppas att din Amex 2-4-1 voucher (som du har använt för den här bokningen) är giltig även nästa år.
    Annars får du betala normal antal av poäng eller applicera en ny voucher vid ombokning.

4. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag frågade om just detta igår när jag bokade en resa genom Tallinn, d.v.s. vad händer om jag vill boka om en resa där jag använt en voucher som inte längre är giltig. Svaret blev att de inte kunde göra ändringar i en sån resa ö h t. Hon jag pratade med hävdade att det enda som var möjligt var att avboka resan och boka en ny. Har någon fått ett annat besked?

5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är det besked jag fått från pålitliga Kristina och även andra i Tallin. Helt rimligt eftersom giltighetstiden på vouchern gått ut. Vill man ändra så försvinner vouchern och man får betala fullpris eller applicera en ny voucher som är giltig.

Möjligen kan namnändring på rena SAS-bokningar fungera eftersom det har gått vid poängkampanjer att ändra namn efter kampanjens utgångsdatum utan att behöva betala fullpris. Är det andra Star Alliance inblandade går det aldrig att ändra namn.

agehall gillar detta.
  6. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det som var nytt för mig är att det inte går att betala fullt poängpris eller applicera en ny voucher. Det går endast att avboka.

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar underligt men kan givetvis stämma även om det känns lite stelt av dem. Jag har bytt voucher på en bokning, från en gammal till en ny, dock innan den gamla gick ut.

8. Taggen

Taggen Medlem

Du vet om att du kan boka award platser separat med TK mellan GRU och EZE men det kanske inte passade din tidtabell eller så hittade du kanske inga platser.

tomle gillar detta.
  9. tomle

tomle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, det fanns platser men Tallinn var väldigt hårda på 8 segment och med TK mellan GRU och EZE så hade det blivit 9 segment.
    Det jag syftade på, aningen otydligt, var att det inte fanns platser med Lufthansa FRA-EZE direkt.

Taggen gillar detta.
  10. mischadee

mischadee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske inte borde posta detta här men kör ändå. Många här kommer säkert tro att jag inte är riktigt funtad men men, gjort är gjort.

Hade denna härliga bokning:
    ARN-FRA Lufthansa Business
    FRA-HND ANA First
    HND-BKK Thai First
    //Destination//
    BKK-ICN Thai First
    ICN-LAX Asiana First
    LAX-ARN SAS Business

Dock så hade jag alltid som ambition att flyga Lufthansa First så ville byta. Alla dagar har det funnits tillgänglighet men just den dagen jag vill åka, onsdag om två veckor är det 7 bokade säten av 8 möjliga. En omöjlighet med andra ord. Dock fanns det god tillgänglighet på tisdag om två veckor så gjorde kanske den ödesdigra förändringen till följande eftersom jag har lovat hemmavid att inte vara borta mer än åtta dagar:

ARN-FRA Lufthansa Business
    FRA-HND Lufthansa First med drygt 8 timmar i First Terminal
    23 timmar i Tokyo
    NRT-BKK Thai Business (United listar A350-900 men alla andra siter 777-300ER????)
    En extra dag på destinationen vilket inte är fel.
    BKK-ICN Thai First
    ICN-FRA Asiana First
    FRA-ARN SAS Plus

Finns det andra som skulle gjort som jag eller är jag helt pantad som slängt bort en jorden runt resa? ;)

Lounge Lizard, ldmnt och AndersSt gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!