Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

DanielKif

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Swiss, Lufthansa
Kabinklass: C, F
Avreseort: Stockholm
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 95.000 med Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 3326:-
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): December 2017
Bokad: December 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-ZRH, C
ZRH-FRA, C
FRA-HND, LH F B747-8
HND-FRA, LH F B747-8
FRA-ARN, LH C

Om fem dagar sitter jag i FCT (i lite drygt fyra timmar) för första gången. Det tog ett par år innan jag fick till det, men stort tack till forumet för all inspiration och hjälp! Satt i x antal timmar mån-tis med att försöka lösa nån variant med korta transfers under ett par få dagar nu under julhelgerna. Fick först till ANA F på hemresan men sen fick jag förhinder på datumen strax efter nyår så då fick det bli avresa på juldagen istället. Lite extra glad för att agenten i Tallinn lyckades se tillgänglighet på en LH-flight direkt hem från Frankfurt som inte ens dök upp när jag sökte hos United. Får ett drygt dygn i Tokyo innan jag åker hem i LH F igen. Short but sweet.
Alltså FCT är magisk. Var där 2h igår men det är för kort tid. 3 rätters tar en liten stund hos dem.
 

DanielKif

Medlem
Prata me besättningen om din resa så kommer ru få grym service!! När man har samma besättning ut och hem så tycker de flesta de e coolt o om man e trevlig bjuder de normalt till extra mycke
Fick present av dem igår när jag steg av :)
d7c1d24bbab0d4705b7303fe4096e911.jpg
 

Vaniljvodka

Medlem
Gå till FCL A, kan vara apron från ZRH så antingen hinner ni skumpa eller så körs ni ut ;) 45min på Kloten är en evighet :D

Refurbishment of the SWISS Lounges at Gates A at Zurich airport
SWISS is refurbishing for you. You will soon be able to enjoy your time at Zurich airport in the renovated SWISS Lounges A. During the refurbishment until April 2018, the SWISS Senator and Business Lounges A will remain closed.

Om jag ens hinner med nåt annat, vad borde jag ta istället?

 

jerixon

Medlem
Verkligen intressant.
Sedan har de familjekonto också om jag förstår rätt....


Earlier this year we reported about EgyptAir Plus, the frequent flyer program from EgyptAir. The main perk of using EgyptAir was the fact that it allows family members pool their miles into one account. While this is not unusual, what is truly unique is that you can also pool status miles, which makes easier to hit elite status with the airline. One example in the previous article showed how you could hit Star Alliance Gold with just one trip when traveling with a partner.

Skapa gärna en tråd om detta program, intjäningen verkar ganska bra från t ex SAS. Fler poäng än vad man får till Eurobonus på billiga Go / Plus biljetter longhaul.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: ANA, Thai, Air New Zealand, Asiana
Kabinklass: First, Business
Avreseort: Frankfurt
Destination: Auckland (hemresa från Sydney)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R (Open Jaw)
Antal poäng (per person): 120000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 4257:-
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Oktober 2018
Bokad: November 2017 (Ombokad December 2017)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Då är även hemresan till nästa års rundresa inbokad. Lyckades få till den routing jag kikat på så jag känner mig nöjd. Återstår att fixa positionering till Frankfurt som nog löses med en separat awardbokning.
Följande flighter är inbokade:

FRA-HND ANA First (Boeing 777-300ER)
NRT-BKK Thai First (Airbus A380)
BKK-SYD Thai First (Boeing 747)
SYD-AKL Air New Zealand Business (Boeing 777-200)

SYD-BKK Thai First (Boeing 747)
BKK-ICN Thai Business (Airbus A350)
ICN-FRA Asiana First (Airbus A380)
Du har bara nyttjat 7 segment, 8 segment ska ju inte vara några problem och du kan alltid fråga om du får klämma in 9 segment för att kunna få in allt på samma resa. Större konstigheter än så har ju gått igenom.
 

Martin Gren

Medlem
Du har bara nyttjat 7 segment, 8 segment ska ju inte vara några problem och du kan alltid fråga om du får klämma in 9 segment för att kunna få in allt på samma resa. Större konstigheter än så har ju gått igenom.

Ja, kan jag få igenom 9 segment så vore det ju perfekt. Med 8 blir det ju dubbel open-jaw och det är väl i alla fall inte tillåtet?
 

jerixon

Medlem
@Jonas C det blir alltså du och @palmen som kommer dricka bira i solen :p


Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: SAS Business
Avreseort: Stockholm Arlanda
Destination: Los Angeles
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 50 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 348 SEK
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): April 2018
Bokad: December 2017

Såg att det dök upp två platser i Business Class till Los Angeles över Valborg. Ett utmärkt tillfälle att fly landet för lite sol i Kalifornien. Fantastiskt bra värde för poängen.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen