Diskussion om bokade Award-bokningar

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av palmen, 28 Mars 2017.

1. Mathias Olsson

Mathias Olsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sorry, kanske borde varit C där... Men ja, menade Business

jerixon, Jonas C och Martin Johansson gillar detta.
  2. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt snygg bokning! Jag ville också flyga via USA men fick tvärnej. Ska försöka igen nästa gång.

3. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt nyfiken på vad du tycker om Brussels och Air Canada. :)

4. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög Brussels och Air Canade Rouge för 2 veckor sedan.
    Brussels airlines var otroligt bra faktiskt.
    Den bästa business produkt jag testat förutom IFE't som var kass.
    Trist på en annars bra skärm.
    Mat, service och öl var kanon, men så var vi bara 4 pers i kabinen med :)

Brandten gillar detta.
  5. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Va? Är du säker på att du inte blandar ihop något nu. Helt skild mening mot min SN resa. Konstigt (men bra för dig såklart!) Men lite OT så fortsätter någon annanstans. Hade du en live tråd om det?

jerixon gillar detta.
  6. Mathias Olsson

Mathias Olsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite uppdateringar om min resa FRA-ORD-NRT-ICN-JFK...

Jag hade ju bara UA ekonomi på NRT-ICN. Dagen efter så öppnades det upp Business platser på alla Asianas plan (de visades inte alls när jag bokade). Snabbt på telefonen för att boka om. Då jag ändå bara kommer att stanna på flygplatsen och sova över i Seoul så ville jag byta till det sena flyget som avgick 20:05. Dels för att jag får mer tid inne i Tokyo, dels kan ta det lite lugnare i loungen på Narita. Där blev det dock stopp då de tyckte att jag inte fick göra ett stop over på mer än 24 timmar. Hon dubbelkollade men sa att Seoul var inlagd som min destination. Jag upplyste henne då att jag hade 27 timmar i Tokyo och endast 15 tim i Seoul på min första bokning. Hon tyckte också det var konstigt och skulle kolla. Det blev nej från chefen som menade att det varit ett undantag i första bokningen så jag fick ta ett som gick någon timme tidigare. Tilläggas kan ju också att min första bokning blev 9 legs (5+4)...

Idag har jag 14 dagar från hemresedatum så jag låg på för att kolla Lufthansa First. Tyvärr så visade inte United-söket någon plats. Däremot visades First på sökning hos copaair.com. Det visade också Lufthansa First om man sökte på JFK-CPH på benet mellan JFK och FRA... Oerhört frustrerande. Testade ändå att ringa och kolla men hon såg inga lediga platser. Drog en rövare och undrade om hon kunde boka om mig till det sena planet mellan NRT-ICN. Inga problem....

Många som skrivit om HUATA (?) och det verkar ju funka. Bara att hoppas att de släpper på den där bonusplatsen som copaair och connection-vägen visar...

7. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    HUACA ska det vara = Hang Up And Call Again

Fast det kanske bara var en Sk trycknisse?

8. Mathias Olsson

Mathias Olsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mer ett hjärnsläpp. Fick bara Hang Up And Try Again i huvudet. Men nu lär jag inte glömma. Tackar :)

Glenn E gillar detta.
  9. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som den där låten.
    If at first you don't succeed;)

10. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, lite OT. "Don't mention the war":D Jag har en rapport liggande på datorn från Air India F DEL-LHR förra sommaren, måste bara fixa fotona. Tack för du gav mig dåligt samvete, nu måste den ut:confused:

RonnieK, jumbooze, Abbs och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!