Diskussion om bokade Award-bokningar

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av palmen, 28 Mars 2017.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Du har inte funderat på att köpa biljetter istället? Med så mycket ekonomi på en award blir värdet inte direkt bra, du har ju visserligen en flexibilitet som kan vara värd mycket då man inte vet om världen är öppen eller ej om ett år.

Tittade bara på billigaste alternativ och får då detta
    upload_2022-1-26_13-29-26.png
    Jag hade personligen hellre betalat 16k sek och fått allt på samma bokning än att lägga 120k poäng och en voucher plus avgifter och extra separata ben.

jerixon och samet gillar detta.
  2. Philip G

Philip G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, funderar fortfarande på det, men som du säger vet ju ingen hur läget är om ett år så avbokningsfriheten är guldvärd. Nya Zeeland är fortsatt osäkert om de öppnar upp för internationell turism utan karantän (i nuläget tror jag 10 dagar mandatory quarantine). Skulle det fortsätta vara så blir det avbokning.

Samma gäller även om vi hittar några bra priser. Jag vill minnas att det till och med fanns Singapore Airlines i premium eco för drygt 14k T&R förra året, så om detta dyker upp är det även ett mycket bra alternativ.

Slutligen är det star alliance för fulla muggar som gäller för mig, noterade Finnair-alternativet där uppe som blir suboptimalt i poängskramlandet :)

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Award ger ju 0 poäng också så ingen skillnad på Finnair flighterna.
    Låter ju vettigt att hålla denna bokning då den är flexibel, när man vet mer och det närmar sig kan man se över köpalternativen.

4. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är fruktansvärt långt att flyga i Eco. Tänk över det en gång till.

Vi flög GOT-FRA-SIN-SYD ToR i Business 2018. Kostade 22.000 SEK. Fantastiskt bra värde. Men långt även i Business...

I takt med att världen öppnar lär ju flygbolagen igen försöka fylla sina maskiner. Lufthansa hade ju en väldigt trevlig kampanj nyligen.

Förväntar/hoppas att fler bolag gör likadant.

Så många poäng för Så mycket Eco... håller med @palmen, finns bättre alternativ.

squeezen och Philip G gillar detta.
  5. chaudi

chaudi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter också och letar platser till nz i Jan 2023 har dock bara hittat 1 plats i biz åt båda hållen icn,hnd - syd, tur du fick plats för 2!

6. Philip G

Philip G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har säkert gjort det, men testa med utresa från OSL, CPH också. Turkish har släppt en del till Tokyo, så de kan du ju låsa redan nu och sedan hålla ögonen öppna för Tokyo till Sydney, eller kanske via HKG/SIN... Det är verkligen klurigt!

7. chaudi

chaudi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jupp, till Tokyo är fixat det är den sista sträckan som är klurig men som du säger bara fortsätta spana. Vi får väl köpa biljetter i värsta fall men ett tag kvar.

8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Va? Du bokar väl inte SAS?

jerixon gillar detta.
  9. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du vill ta diskussionen om mitt hat för SAS MC här så visst. Sen beror de väl också på hur många vouchers jag sitter på? Frågan är hur många du haft som brunnit inne under Covid? Sen sparar jag 20 000 poäng på att dra voucher kontra SAS Premium, såååattee BRING IT ON!

10. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hehe! Vi kan spara det, men jag bränner inga vouchers, använder dem. Ev måste jag vaska 2 st.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!