Diskussion om bokade Award-bokningar

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av palmen, 28 Mars 2017.

1. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad blev utfallet för dig? Blev du ombokad?

2. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, CPH-BOS som blev inställd. Ringde in så fort flighten ställdes in och bokade om till *A-resa med Swiss ut till JFK. Hamnade hos bra agent men självklart blev det strul där jag ”tvingades” bli arg (på annan agent). Efter samråd med supervisor slutade det med att SAS bad om ursäkt :eek: och jag behövde bara betala SAS-award poängpris trots att jag flög *A-resa.

Jim_, JPE, Tamas och 1 annan gillar detta.
  3. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för återkopplingen! Skönt att det löste sig :)

CPH-BOS är ju en linje som aldrig startat (även om planen är att i framtiden skall den gå), vilket de facto gör att det är svårt att bli ombokad till ex. nästa dag med ett SAS plan utan att blanda in annat *A-bolag för att du ska ankomma till BOS. Jag efterfrågar därför fortsatt om någon har erfarenhet av inställd ren SAS award gällande long haul om det blivit ombokning eller ej.
    Efter att ha tittat lite närmare är resan CPH-HND bokad med en voucher som gått ut, så jag kan inte vara proaktiv även om jag så önskat.

Mr Basic gillar detta.
  4. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt! Vi ankommer (förhoppningsvis) SJO den 24/1 men via IST och PTY. Vi ”tvingades” också till en övernattning på IST på utresan men det kommer det vara värt! :)

5. hendberg

hendberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Syns i Santa Teresa

Mr Basic gillar detta.
  6. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste erkänna att vi inte kommit längre än att ha flyget bokat. :oops::D

hendberg gillar detta.
  7. ZZZebra

ZZZebra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och Mrs ZZZebra kommer att ankomma SJO (via IST/JFK med TK+AV) den 28/1.

Om det nu blir av med tanke på Corona-läget. Hemvägen med AC till LHR där sedan SAS skall ta oss sista biten hem med en SAS 737-700 :eek:

Mr Basic gillar detta.
  8. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på Corona så känns vår resa hyfsat ok, bara sista biten hem (via MUC) där jag känner att det kan svänga fort. Turkiet, Panama och Costa Rica känns inte lika ”känsliga” när det gäller förändrad situation.
    Hoppas också att Sverige lättar lite (1 månad tack) på kravet för en tredje dos vaccin så jag hinner stoppa i mig den i god tid före avresa. :rolleyes:

9. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om dettta är korrekt, ring SAS. :rolleyes:

10. pswe

pswe Medlem

Låter härligt!
    Poängen låter lite mysko däremot?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!