Diskussion om bokade Award-bokningar

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av palmen, 28 Mars 2017.

1. P-L

P-L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får ringa igen på måndag och se om jag har mer tur då! Det låter som att ANA släpper 350-360 dagar i förväg?

2. Johan Gott

Johan Gott Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    P-L gillar detta.
  3. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jaha där kom det man väntat på sen i våras! Suck! Vad tusan ska man göra nu!

23 DEC 2021

London LHR – Stockholm ARN

16:45 - 23:10 (1 stop)

CANCELED
    • Tokyo HND

Departure Terminal -
    • NH211 | Aircraft Boeing 777-300ER
    • Operated by All Nippon Airways
    • Booking class O
    • First

5. hendberg

hendberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där suger hårt. Har samma fast en månad senare, och bara väntar på samma besked...

Mr Basic gillar detta.
  6. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad har du för tankar om din blir inställd med? Man får väl tillbaka voucher och poäng då antar jag men det är väl bara 30 dagar man har på sig att boka nått nytt. Ska du försöka få till ett annat datum eller nått annat?

7. Osten

Osten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    upload_2021-9-17_10-58-6.png
    Blir lika förvånad varje gång... Hur kan det inte finnas inlagt en spärr i deras system som gör att ombokning måste vara görbar? Är ju svårt att hinna med flyget till Frankfurt när jag landar i Toronto ~2,5 efter avgång.

Mr Basic och Roseleaf gillar detta.
  8. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är mest troliga resmålet om man vill flyga biz i vinter utanför Europa istället för Japan som blev inställd?

9. Roseleaf

Roseleaf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag försöker via SAS.se att ändra datum samt Business till Plus på en flygning.
    När jag gjort mitt val säger den att biljetten kostar 120 000 poäng och jag kan inte gå vidare att ändra bokningen.

Varför säger den att det kostar 120 000 poäng för mig? (Har använt en 241-voucher)
    Måste jag ha ytterligare poäng för att ändra en bokning?

Skärmbild 2021-09-17 125827.png

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Systemet är kodat av konsulter i Indien. Du måste ha tillräckligt med poäng för att boka utan voucher, men sedan när du väl kommit förbi det steget så dras bara det rätta, halva poängbeloppet...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!