Diskussion om bokade Award-bokningar

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av palmen, 28 Mars 2017.

1. ola grävling

ola grävling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gifter mig den 27e och bröllopsresa den 1-20 september, två dagar i Panama och har sedan köpt separat one way PTY-CUR.

Utöver en extra reseförsäkring (GOUDA) och att ta ett PCR-test på arlanda innan avgång är det något annat vi bör tänka på i dessa tider? Vi har 4 timmar i Frankfurt och 7(!) i Istanbul på utresan. Har vi tillgång till fler lounger eller är det bara Turkish som gäller?

2. pswe

pswe Medlem

Stämmer poängen?

3. Priset stämmer om en Amex voucher har använts. 82,5+65=147,5/2=73,75

pswe gillar detta.
  4. siralos

siralos Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer med voucher, ber om ursäkt för otydligheten.

Mattias Holmén gillar detta.
  5. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte det gamla poängpriset "82.5k" per person och inte "65k" per person till Bali?

chazzie gillar detta.
  6. aikelo

aikelo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt riktigt. Använde copy/paste av ett tidigare inlägg och missade det.
    165 utan ettan i början ser ju bra ut när man har bråttom

Axxo och pswe gillar detta.
  7. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varning för lite bitterhet här. Upplever det som väldigt tröstlöst att boka EuroBonus *A-Award just nu, mer så än under någon punkt i de ca 15 år jag varit medlem.

Jag kan leva med att det finns begränsat med awardplatser. Det som gör situationen oerhört frustrerande är att insynen i vad för awardplatser som faktiskt finns endast kan urskönjas genom att sitta 60+ min telefonkö, för att sedan förlita sig på vad en mer eller mindre kunnig kundtjänstpersonal kan se på sin skärm (om dem ens återger tillgängligheten korrekt/sanningsenligt). Under tiotalet samtal de senaste två veckorna har jag inte fått något från SAS att stämma med det jag ser på United/Aeroplan/Lifemiles/Ana. HUACA i all ära men man famlar helt i mörkret med sin egen planering när korrelationen mellan research och verkligheten är lika med noll.

Detta har ju varit fallet under större delen av programmets existens (tiden då man kunde boka *A award online känns flyktig nu) så denna friktion är knappast en nyhet men upplever det som pandemin gjort att SAS dragit åt svångremmen ännu mer i insyn och tillgänglighet. Den sura känslan förstärks när man knappt kan gå förbi en busskur utan att se en Amex EuroBonus reklam som lovar resor till intet ont anande normalresenärer. Om jag med min erfarenhet upplever det trögt att boka så vågar jag inte tänka på hur det måste vara för gemene man som går på reklamen.

/Rant

Last edited: 20 Augusti 2021
    squeezen, Davvelavve, Ultra Magnus och 9 andra gillar detta.
  8. Banbul

Banbul Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror bristen på möjlighet att helt enkelt bara söka själv och boka på katastrof IT-lösningar eller är det medvetet val för att undvika att kunder utnyttjar sina poäng?

Känns inte som en svår teknisk lösning då både datapunkter och API bör finnas

/Cynikern

9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    P g a för många ombokningar/avbokningar som måste hanteras manuellt = kostnad.

Banbul gillar detta.
  10. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det fanns ju dessutom en sök online, reservera online och ring sedan in för att boka-lösning innan det gick att även boka online själv.
    Rimligtvis finns den koden kvar, så det bör vara ett medvetet beslut att strypa möjligheten att se tillgänglighet för att minska mängden bokningar…

toer00 och Banbul gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!