Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

toer00

Medlem
Kontakta TK direkt här i Sverige och be att få bli ombokad till annan flight!

Jag var med om samma sak 2018 fr. BKK då QR ställde in flighten ca 2 mån innan avresa. Efter satt ha kontaktat deras Sverigekontor så fick jag möjligheten att fritt välja en en ny avgång, bara det fanns platser i Business. Min bokning i R-klass blev C-klass men det löste de bra…

Nu var det faktiskt en reveneue biljett, men saken att det går om bara Sverigekontoret har mandat att utföra ändringen.
Så försöka duger…? Lycka till!!
 

JimmyH

Medlem
Fast som jag förstod det så hade du inte bekräftade platser på flyget, bara väntelistade?
Fick efter 70minuters väntan tala med X som sa att waitlisted inte var tillåtet på award bokningar , jag misstänker själv att vi blev bokade i businessclass mellan Istanbul och Stockholm men utan att det fanns award platser. Kunde själv bara hitta ekonomy när jag sökte.
Slutade hur som helst med en för oss bättre lösning.

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021 | Sida 31 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
  • Gilla
Reactions: ekf

Migato

Medlem
Hej! En award som jag har bokat till Singapore i höst har nu försvunnit från mina bokningar på SAS hemsida. Resan har vid 2 tillfällen fått legs avbokade och det är inte tydligt när (eller om) resan har avbokats. Poängen har jag inte fått tillbaka. Är detta något man behöver lösa manuellt genom att ringa SAS?

Enligt FAQ ska jag ju få tillbaka vouchern dessutom med 30 dagars graceperiod från det datumet att resan flighten avbokats.
 
Hej! En award som jag har bokat till Singapore i höst har nu försvunnit från mina bokningar på SAS hemsida. Resan har vid 2 tillfällen fått legs avbokade och det är inte tydligt när (eller om) resan har avbokats. Poängen har jag inte fått tillbaka. Är detta något man behöver lösa manuellt genom att ringa SAS?

Enligt FAQ ska jag ju få tillbaka vouchern dessutom med 30 dagars graceperiod från det datumet att resan flighten avbokats.
Ring in.
 

Migato

Medlem

Ringde in och bokningen hade försvunnit från mina bokningar och jag fick själv välja om jag ville avboka resan. 210 000 poäng får jag tillbaka tillsammans med voucher som börjar gälla från och med idag +30 dagar enligt kundtjänst. 450 kr får jag också tillbaka.

Har en annan resa bokning i oktober till San Francisco , tror ni att risken är hög för att även det flyget blir inställt? Detta är alltså två bokningar jag gjorde i stress i slutet av mars i år när mina förlängda vouchers höll på att gå ut.
 

palmen

Moderator
Ringde in och bokningen hade försvunnit från mina bokningar och jag fick själv välja om jag ville avboka resan. 210 000 poäng får jag tillbaka tillsammans med voucher som börjar gälla från och med idag +30 dagar enligt kundtjänst. 450 kr får jag också tillbaka.

Har en annan resa bokning i oktober till San Francisco , tror ni att risken är hög för att även det flyget blir inställt? Detta är alltså två bokningar jag gjorde i stress i slutet av mars i år när mina förlängda vouchers höll på att gå ut.
Risken för att flyg ställs in är väl inte jättehög, däremot väldigt osäkert om de öppnat sina gränser fram till dess.
 

Migato

Medlem
Risken för att flyg ställs in är väl inte jättehög, däremot väldigt osäkert om de öppnat sina gränser fram till dess.
Jag förstår, om gränserna inte är öppna, är det värt för bolaget att inte ställa in ett flyg?

Får helt enkelt vänta in den lite mer och se om flygen blir inställda.
 

mha321

Medlem
Jag förstår, om gränserna inte är öppna, är det värt för bolaget att inte ställa in ett flyg?

Får helt enkelt vänta in den lite mer och se om flygen blir inställda.
I detta fall med USA så har de ju inte stängt gränsen för alla utan bara vissa. Som amerikan kan du tex fortfarande resa, och eftersom vi i Europa släpper in amerikanare så funkar det. Det finns också gott om folk som av antingen familje eller arbetsskäl får resa. Så stängningen som sådan är nog inte stor nog för att det ska behöva ställas in för mycket. Men om tex Europa slutar släppa in amerikanare så kan det ju bli tvärnit
 

toer00

Medlem
Har sedan ett par dagar tillbaka diskuterat resa till Yellowstone 2022. Efter att letat runt lite i helgen så ringde jag SAS i förmiddags.

Första försöket, 1 timme och 10 min väntan, för att sedan komma till någon som hade noll koll och sedan bröts samtalet innan handläggaren hunnit kollat platser (HU inte CA fr SAS sida... ;) ).

Ringde tillbaka och fick nu bara vänta 50 min... Nu hade jag tur, en kompetent och trevlig handläggare bokade in FRA-YVR (Vancouver)-DEN (Denver) med Air Canada i Business den 12 juli 2022. Dock så blev anslutningen i YVR 7,5 timmar istället för 2 timmar... men det kanske man får ta...??

Dock finns tid att hoppas på att det dyker upp awards på tidigare flighter. Annars är vi inte främmande för att kapa sista benet till DEN och istället lägga in SEA och ta ett par dagar där, innan vi flyger vidare till Yellowstone.

Retur fr. SFO-ARN-LIS med TAP (Portugal) och A330-Neo den 27 juli 2022, var straight forward och jag fick även lite inside info att det man hittar på nätet om tillgänglighet i I-klass på TP stämmer ofta med vad SAS hittar...

Nu väntar jag bara på SAS släppen, ARN-FRA ev. ARN-CPH-ORD / SFO-CPH-ARN, Flypremium Business lockar. Men at spendera några dagar i Chicago vs. Denver eller Seattle, det är frågan... ?? Sedan gäller det att få plats också, SAS släpper 2 st...TP 9 st - wardsplatser...

Men nu är platserna på flygen säkrade...bara hoppas politikerna kommer överens... vi är fullt vaccinerade med pfizer och har inga kids...
 
Toppen