Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

palmen

Moderator
Om man bokar så på SAS hemsida och lyckas få dessa eftertraktade biljetter, går det då att slå ihop dem på nåt sätt så priset blir 100K?

Eller ska man på ett hemligt klockslag under natten avboka och boka på igen så det blir T/R på samma biljett.
Har förstått att det inte är säkert att de går tillbaka, så det är ju en stor risk att man står där med lång näsa :eek:
Har man överflöd med 241 så kanske det är värt de 20K extra och bränna en voucher till?

Hur gör ni???
Nej det går inte slå ihop 2 separata bokningar. Det folk gör är att boka utresa och en dummy hemresa som sedan går att ändra online. Eller boka 2 enkel
 

squeezen

Medlem
Vet inte om jag är korkad eller kollar fel men man får ju titt som tätt mail med ombokning pga schedule change, sedan en länk till bokningen, jag tycker det är oerhört svårt att på ett enkelt vis kolla vad som faktiskt ändrats? Borde inte detta markeras tydligt?

Ibland är det ju rött, oftast bara vid totalt cancelled flight. Förväntas jag själv kunna alla tiders original, eller måste kolla i den pdf jag fick vid bokningstillfälle? Ser inte nu om det rör sig om 5 min, eller 30 min eller vad, datumen är de samma och transit tider känns rimliga så undrar om något ens är ändrat alls?
Nån med bra tips?
 

Maja

Medlem
Vet inte om jag är korkad eller kollar fel men man får ju titt som tätt mail med ombokning pga schedule change, sedan en länk till bokningen, jag tycker det är oerhört svårt att på ett enkelt vis kolla vad som faktiskt ändrats? Borde inte detta markeras tydligt?

Ibland är det ju rött, oftast bara vid totalt cancelled flight. Förväntas jag själv kunna alla tiders original, eller måste kolla i den pdf jag fick vid bokningstillfälle? Ser inte nu om det rör sig om 5 min, eller 30 min eller vad, datumen är de samma och transit tider känns rimliga så undrar om något ens är ändrat alls?
Nån med bra tips?
När det varit mindre ändringar så har jag alltid fått tagit fram originalbokninen och sedan letat vad tusan som är ändrat. Det står bara med rött när det är ett inställt flyg. Inte helt lätt att hitta alla gånger som du säger. Har inget bra tips på hur man ska bära sig åt i dessa fall när det är minimala ändringar som kan vara svåra att hitta. Jag tänker som så att ser allting ut att stämma så är det väl bara att köpa ändringen och köra vidare. Då behöver man ju inte ringa in och ändra något. Större ändringar bör man väl reagera på även om inget flyg är inställt så att säga?
 
Vet inte om jag är korkad eller kollar fel men man får ju titt som tätt mail med ombokning pga schedule change, sedan en länk till bokningen, jag tycker det är oerhört svårt att på ett enkelt vis kolla vad som faktiskt ändrats? Borde inte detta markeras tydligt?

Ibland är det ju rött, oftast bara vid totalt cancelled flight. Förväntas jag själv kunna alla tiders original, eller måste kolla i den pdf jag fick vid bokningstillfälle? Ser inte nu om det rör sig om 5 min, eller 30 min eller vad, datumen är de samma och transit tider känns rimliga så undrar om något ens är ändrat alls?
Nån med bra tips?
När detta händer mig så öppnar jag direkt SAS appen på telefonen och skyndar mig att ta en print på den aktuell bokningen, innan appen (som är otroligt seg) har laddats om.

Då brukar jag hinna se och jämföra eventuella tidtabell-ändringar.
 

Lollet

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Turkish
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng: 82 500 per person (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1492 SEK/person
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Dec 2021-Jan 22
Bokad: 1 mars 2021

Ombokad resa som nu inte går rakaste vägen men glad att hitta 4 platser i business över jul och nyår.
Ditresa: ARN - PRG- IST- SIN
Hemresa: SIN- IST - SKG - ARN

Ska inte Singapore kosta enligt den nya dyrare zonen, dvs 105.000 per pers med voucher?
 

MTheC

Medlem
Jag tror @MTheC hade en tidigare bokning gjord med det billigare poängpriset och detta var en ombokning p.g.a inställda flighter. Det kanske kan vara så att man så behåller sitt tidigare poängpris?

Men @MTheC kan säkert bekräfta hur det förhöll sig just för honom.
Stämmer, ombokning så blev samma poöngpris som när den ursprungligen bokades (redan 2019 så har bokats om ett antal ggr).
 

Jonas C

Medlem
En tålmodig, lång förhandling med hotellet för att hitta datum när de kunde tänka sig släppa fem nätter började jag för över en månad sedan. Allt var slut fram till januari 2022 redan i början av februari. Vi kom fram till ett fönster i november som skulle passa oss båda.
Sorry för OT, men jag har bevakat tillgängligheten som en hök utan att hitta någon tillgänglighet alls för 5 nätter. Hjälper det att ta kontakt med hotellet direkt eller rörde det sig om ren tur?
 

Senator

Moderator
Sorry för OT, men jag har bevakat tillgängligheten som en hök utan att hitta någon tillgänglighet alls för 5 nätter. Hjälper det att ta kontakt med hotellet direkt eller rörde det sig om ren tur?

Som jag skrev så har jag varit i direktkontakt med hotellet för att diskutera NÄR det skulle kunna gå. Jag beskrev resans syfte och att jag var Lifetime Diamond som kan ha varit en bidragande orsak till att jag fick hjälp.
 
Toppen