Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

MartinH

Medlem
Avreseort: Kuala Lumpur (KUL)
Destination: Kota Kinabalu (BKI)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 33.000 Avios per person
FYI
Det där är sällsynt dåligt värde för dina Avios. Om man måste sitta i business (som är ganska ok! på Malaysian, bra säte, ingen vuxendryck) så går det att uppgradera till liten kostnad, eller boka C billigt från början.
 

Senator

Moderator
FYI
Det där är sällsynt dåligt värde för dina Avios. Om man måste sitta i business (som är ganska ok! på Malaysian, bra säte, ingen vuxendryck) så går det att uppgradera till liten kostnad, eller boka C billigt från början.

Mycket medveten om detta men vi sitter på nästan 650.000 Avios på familjkontot innan detta som har bara suttit på kontot sedan 2017 utan användning. Jag ville ha alla fem som reser på samma flyg fram/tillbaka och MH släpper bara 4 Y + 1 C på dessa avgångar. Så det blev två PNR med 4 + 1. Jag tror ekonomiplåtarna är 1.500kr per person, business 4.500kr så totalt 10.500kr men nu sitter dessa Aviosar bara där och det känns också bättre när svärisarna som är pensionärer skall med att inte lägga 3.000kr till på deras kostnadsmassa. Ibland fyndar man, detta var inte en av gångarna :)

Förövrigt sitter jag och tittar på en Avios-bokning med Qatar till Male för två. Jisses: 330.000 Avios + 12.500kr i skatter & avgifter! :eek: Möjligt att jag köper en revenue och en med Avios istället.
 

Homer

Medlem
Förövrigt sitter jag och tittar på en Avios-bokning med Qatar till Male för två. Jisses: 330.000 Avios + 12.500kr i skatter & avgifter! :eek: Möjligt att jag köper en revenue och en med Avios istället.



BA har ju öka frekvensen till Male kraftigt och flyger nu med en 777-300 från LHR

annars, har du inga Flying Blue miles? (det här var länge sedan och har kanske ändrats)
[Tips] Maldiverna i Business, bonusresa med låga avgifter | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
Last edited:

Senator

Moderator
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda ARN
Destination: Chicago ORD
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 50.000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 609 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): December 2021 - Januari 2022
Bokad: Januari 2021/ Februari 2021

Hann inte nypa ORD-ARN i businesss när de släpptes, men två dagar senare (!) släpptes ORD-CPH-ARN i business, var inga problem att ringa in och lägga till detta på min tidigare bokade enkelresa. Av tidigare inlägg var målet Cancun men nu har frun ändrat sig och Cancun är inte längre aktuellt. Siktar just nu på annan karibisk ö, om det är någon som tidigare lyckats boka award Chicago - Karibiska öarna under jul/nyår, feel free to contact me :)

ARN-ORD SAS Business
ORD-CPH-ARN SAS Business/Plus

Kolla lite på United.com men Kariben är en rätt trång sektor med United/Star Alliance. Jag hittar lite flighter till San Juan, Puerto Rico. Kolla också om det finns något via BOG/SJO och sen ut till någon ö. Jag hittar Aruba med UA/AC via YYZ den 29:e eller 30:e i ekonomi med det blir retur först den 12:e januari.

Värt att ha i åtanke att hotellpriserna är väldigt höga. Förra året bodde vi på Hilton Aruba på poäng när varje natt skulle ligga mellan $650-800.
 

Osten

Medlem
Kolla lite på United.com men Kariben är en rätt trång sektor med United/Star Alliance. Jag hittar lite flighter till San Juan, Puerto Rico. Kolla också om det finns något via BOG/SJO och sen ut till någon ö. Jag hittar Aruba med UA/AC via YYZ den 29:e eller 30:e i ekonomi med det blir retur först den 12:e januari.

Värt att ha i åtanke att hotellpriserna är väldigt höga. Förra året bodde vi på Hilton Aruba på poäng när varje natt skulle ligga mellan $650-800.
Tack för tipsen!
Har kikat runt i någon vecka på United.com för att försöka hålla koll på utbudet men verkar precis som dina sökningar ge dåligt utslag. :)
I värsta fall får det bli till att köpa biljetter från Chicago
 

Senator

Moderator

Senator

Moderator
Bonusprogram: EUROBONUS
Flygbolag: Lufthansa samt Turkish
Kabinklass: Ekonomi (till Frankfurt) samt Business (resten)
Avreseort: Arlanda (ARN)
Destination: Bali Denpasar (DPS)
Enkelresa eller Tur&retur: Openjaw, fanns tydligen inga flyg från Frankfurt hem till Arlanda
Antal poäng (per person): 105000 inklusive 2 x 2-4-1 Amex Voucher
Skatter&avgifter (per person): -
Antal resenärer: 4 stycken (hör och häpna)
När (avresans tidpunkt): December (över nyår 2021/2022 och hemresa någon dag efter trettondagsafton 2022)
Bokad: Februari 2021


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter:
ARN-FRA - Lufthansa – A320 - Ekonomi
FRA-IST - Turkish - 737 - Business
IST-DPS - Turkish - 787 - Business
DPS-IST - Turkish - 787 - Business
IST-FRA - Turkish - 737 – Business

Lyckades boka 4 platser till Bali över nyår 2021/2022

lite som min erfarenhet också. Det finns en del från Tyskland och sen var det svårt att klämma in sista leget hem.

Kolla om Turkish öppnar flera platser nu på IST-DPS-IST på dina datum. Jag hittade lätt 4 platser till på min KUL resa.
 
Toppen