Diskussion om bokade Award-bokningar

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av palmen, 28 Mars 2017.

1. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Korrekt. :)

Matore gillar detta.
  2. Autonom

Autonom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringde upp för att boka en resa för 2 till Dubai och hon som svarade sökte febrilt för att hitta något just de datum jag var ute efter och det som fanns var det som syns på United.
    Flygbolag: Sas till Frankfurt och resten av sträckan med Egypt Air.

Stockholm-Frankfurt-Cairo-Dubai

Jag skippa den då jag inte vill bli strandsatt i Egypten om det plötsligt beslutas om det pga hot av virus eller liknande.

Var mer ute efter Stockholm-Frankfurt-Dubai med Lufthansa,
    Alt Stockholm-Istanbul-Dubai med
    Turkish airlines.

3. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @HansO
    Utgår från att totalpriset (och inte pp) blev 165.000p. Nu till min fråga, var det du eller bolaget som initierade ändringen (eller gjordes den före prishöjningen för ”SE Asia Maritime”)? :rolleyes:

FilipJ gillar detta.
  4. Jonkandonkan

Jonkandonkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dum fråga men vilken/vilka sökmotorer använder ni nu för att kolla på resor? Främst kikat själv via SAS/Star Alliance tidigare..

Innan samtal till Sveg..

5. Firetee

Firetee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Awardfares tycker jag är smidigast, kostar dock en liten slant om man ska söka mer än 60 dagar (?) i framtiden. Väl värt det dock!

För ren SAS finns SAS Business award flights - Travel hacks

Jonkandonkan gillar detta.
  6. RosenMicke

RosenMicke Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försökte avboka en awardresa till USA över påsken. När jag ringde så fick jag meddelandet att serviceavgiften på 450:- inte kommer att återbetalas då flyget inte var påverkat ännu. Enligt hemsidan tycker att det är tydligt att serviceavgiften ska återbetalas om UD avråder resor till USA. Kollade med SAS på facebook och fick som svar att det som står på hemsidan är korrekt och avgiften ska återbetalas. SAS fortsätter att inte vara speciellt konsekventa i sina svar.

martin.agren gillar detta.
  7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    United och Air Canada. Bägge gratis och det är därifrån Awardfares hämtar sitt data bl a.

8. Jonkandonkan

Jonkandonkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack!

9. AC är en klar favorit nu. Sen dubbellkollar man med ANA. United visar inte så långt in i 2022 som en del bolag har släppt platser på.

10. sbbn017

sbbn017 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åkte med Colonia express över Rio de la plata när jag var där februari förra året. Billigt och bra, bussarna som gick mellan Colonia och Montevideo höll bra standard. Det finns direktbåt mellan Buenos Aires och Montevideo men jag valde bort den (antingen för priset eller om det var för mycket vågor där:confused: minns inte vilket)

Cristoffer Cedergren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!