Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Resetokig

Medlem
Jag knappade in biljettnummer. Bara error på alla biljetter 117xxxxxxxxxx :(

0e367807bc1a5472bdf5cd1a8179c229.jpg
Använder du följande länk när du söker?
Manage my booking - Saudia
Jag gjorde först felet att gå via startsidan till "My trip", men där tar det stopp.
 
Fick du även fram att du skulle skriva in 117 i separat ruta? Jag behövde gå mellan Booking reference och E-ticket för att få fram den nya rutan.
Ja det är precis så jag gör. Alltså det fungerar på alla mina bokningar som inte är ombokade. Men de bokningar som är ombokade så fungerar enbart det gamla e-ticket numret som då står som ombokad/reissued. Men på dessa bokningar, så får jag error när jag söker på det nya e-ticketnumret.
 

ramo

Medlem
Om du inte lyckas ”få tillbaka” din award, glöm inte att kolla på en t&r istället för en enkel. Ibland är det billigare att köp en sådan och vaska returen...

Tack för rådet. SAS svarade först med att de inte kan göra något, det måste finnas awards.
Trots att de råkade ta bort bokningen. Jag ringde pånytt och förklarade ärendet, efter 50min väntade återkom agenten och sa att han skickar ärendet pånytt till HQ.
Ett par h senare ringer agenten upp och meddelar att man lyckats återta första segmentet (DAC-IST) samt att jag får åka IST - FRA - ARN då det inte finns awards mellan IST-ARN.
Hoppas nu att allt stämmer bara. Ser dock bokningsklass D på sträckan DAC-IST, trodde awards var bokningsklass I?
Slutligen, någon som vet om man behöver uppvisa neg PCR test vid transit genom FRA? Agenten sa att man inte behövde det vid transit. Vet att uppgifterna ändras hela tiden, var hittar man info ang detta? Uppskattas, tack.
 

palmen

Moderator
Tack för rådet. SAS svarade först med att de inte kan göra något, det måste finnas awards.
Trots att de råkade ta bort bokningen. Jag ringde pånytt och förklarade ärendet, efter 50min väntade återkom agenten och sa att han skickar ärendet pånytt till HQ.
Ett par h senare ringer agenten upp och meddelar att man lyckats återta första segmentet (DAC-IST) samt att jag får åka IST - FRA - ARN då det inte finns awards mellan IST-ARN.
Hoppas nu att allt stämmer bara. Ser dock bokningsklass D på sträckan DAC-IST, trodde awards var bokningsklass I?
Slutligen, någon som vet om man behöver uppvisa neg PCR test vid transit genom FRA? Agenten sa att man inte behövde det vid transit. Vet att uppgifterna ändras hela tiden, var hittar man info ang detta? Uppskattas, tack.
Verkar som SAS gjort det enda rätta när de tabbat sig och fixat en revenue biljett på sträckan istället.
 
Jag råkade ju ut för ungefär sanma problem under pilotstrejken förra året. Hade bonusresa hem med SAS från Hongkong. När SAS ställde in blev jag ombokad med Turkish, men sen blev det nått fel hos TK och det slutade med att SAS bokade om mig med Thai istället. Minns inte exakt vad det berodde på, bara kaoset...
 
Toppen