Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

samet

Medlem
Min inställda SQ-flight ställer nu till problem för mig.

Behöver ju fixa anlutningarna. Men agenten i Tallin kunde inte se några tillgängliga biljetter, trots att det finns massor. De kunde se dem om de gjorde en ny bokning.

Efter två HUACA, där jag båda gångerna kommer till samma agent, så lackade jag lite och förklarade att detta är ditt problem att lösa, kan du inte be dina kollegor eller superviser om hjälp.

Lång pausmusik.

Pratat med supervisor nu, det går inte, vi får inte fram något.

Men vi kan boka om alla segmenten, då går det. MEN... då finns inte din First kvar utan bara business.

Så nu har jag:
GOT-FRA 05MAY 16.25 Biz
FRA-SIN 04MAY 22.10 First
SIN-BKK 06MAY 18.30 Biz

Å de kan inte hitta några anslutningar, trots att det finns massor... så tröttsamt. Så får väl ringa igen om någon vecka och försöka igen.

Svarar på hur det löste sig.

I fredags kontaktade jag Singapore Airlines i Sverige, de tog bort marrige-spärren.

Hann inte ringa Tallin innan de stängde i fredags, tänkte lösa det på måndag.

Idag, söndagsmorgon ringde Singapore Airline från Singapore, de ville bekräfta att jag sett deras ombokning. Då påtalade jag att mina connections inte var fixade. -Ok, jag kollar och återkommer var svaret.

En timme senare är connections fixade och nu har jag fått en revenue på GOT-FRA i bokningsklass J (2000poäng)...

Får köpa mig en Triss idag tror jag, längre semester och poäng därtill! Win-win för mig!
 

Punktpunkt

Ny medlem
Hej,

Bokade min och sambons första 241 awardbokning i Januari.
Ville gärna flyga SQ a380 business vilket det kommer bli. Undrar hur jag får reda på om det är den nya inredningen eller gamla?
Undrar även om någon vet när de platserna med längre och lite bredare benutrymme släpps? Har för mig att jag sett att det är rad 11,91 och 96?

Rutten är:
Dit:
Fre 13e november 2020
ZRH-SIN Business
Hem:
Mon 23:e november 2020
SIN-ZRH Business
 

LPC123

Medlem
Hej,

Bokade min och sambons första 241 awardbokning i Januari.
Ville gärna flyga SQ a380 business vilket det kommer bli. Undrar hur jag får reda på om det är den nya inredningen eller gamla?
Undrar även om någon vet när de platserna med längre och lite bredare benutrymme släpps? Har för mig att jag sett att det är rad 11,91 och 96?

Rutten är:
Dit:
Fre 13e november 2020
ZRH-SIN Business
Hem:
Mon 23:e november 2020
SIN-ZRH Business
Kan du flight nr på denna resan? Det är lättare att hjälpa dig då. Är osäker på om dom fortfarande flyger med gamla inredningen på ZRH eller om det bara är nya.
 

Punktpunkt

Ny medlem
Kan du flight nr på denna resan? Det är lättare att hjälpa dig då. Är osäker på om dom fortfarande flyger med gamla inredningen på ZRH eller om det bara är nya.


Kan inte hitta ett flight-nr någonstans, det enda jag har är dit: SQ 345 10:35-06:00 och hemresan SQ 346 01:30-07:50. Finns det något sett jag kan få fram flight-nr?
 

squeezen

Medlem
Zurich går mycket riktigt med nya kabinen. London är väl lite oklart, beror på avgång men de har ju roterat in en A380 men ny kabin nu 2 månaderna under sommaren.
London har de ju massa olika avgångar, skulle vilja påstå det varit 777 (som vi kunnat boka med award), samt A380 med ny och A380 med gamla. nu har väl en 777 bytts mot nya A380. Gött för dem som lyckades boka award i F på den utbytta 777
 

Johan Gott

Medlem
London har de ju massa olika avgångar, skulle vilja påstå det varit 777 (som vi kunnat boka med award), samt A380 med ny och A380 med gamla. nu har väl en 777 bytts mot nya A380. Gött för dem som lyckades boka award i F på den utbytta 777

Från 1 september är det B777 igen istället för ny A380 på morgonavgången SQ305 från London.
 
Toppen