Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Alx

Medlem
Är det någon som har någon erfarenhet av EZE och Star Alliance-loungen där? Kan man spendera 9h där utan att bli tokig?

Vårt andra alternativ är att ta ett dagsrum på Holiday Inn Buenos Aires airport. Någon som har varit på detta hotell eller har annat hotell i närheten av flygplatsen att rekommendera?

Vi reser med infant + att sambon blivit lite skrämd av personrånen som verkar bli mer vanliga i Buenos Aires så att ta oss in till stan och tillbaka känns inte som ett alternativ.

1. loungen är grymt trist. Tiden är bättre spenderad nästan vart som helst. Tänk ett fullsatt Menzies på Arlanda så har du en ungefärlig känsla.

2. För en månad sen bodde vi en natt på Holiday Inn som ligger en kort shuttle bus resa från flygplatsen. Hotellet är precis som vilket Holiday Inn som helst. OK rena rum och allmänytor. En intetsägande pool och absolut ingenting att göra i hotellets direkta närhet.

OBS! Riktigt opålitlig shuttle bus FRÅN flygplatsen och flygplatspersonalen är allt annat än hjälpsamma med att berätta vart man hoppar på den.

3. Jag kan inte säga emot någons upplevda rädsla för kriminalitet. Men att döma ut Buenos Aires som en farlig stad är lite väl orättvist när man reser i Sydamerika.

trevlig resa och God Jul!
 

Mr Basic

Medlem
Nej! Det kan man inte, riktigt tråkig lounge.

Personligen skulle jag ta en taxi till Mercado de San Telmo och käka lite gott innan ni vänder tillbaka mot flygplatsen. Fungerar utmärkt med uber/Cabify.

Tyvärr ingen erfarenhet av Holiday inn!
Instämmer. San Telmo är mkt trevligt (bodde där i november) och även Puerto Madero som ligger 15 min promenad bort. När det gäller personrån så förkommer det förstås men dagtid i ovan nämnda stadsdelar kändes det mkt säkert (utgår från att ni inte tänkt promenera runt efter mörkrets inbrott på några bakgator). *A-loungen var helt ok med bra frukost när vi var där MEN absolut inget ställe jag skulle spendera 9 timmar i.
 
Nej! Det kan man inte, riktigt tråkig lounge.

Personligen skulle jag ta en taxi till Mercado de San Telmo och käka lite gott innan ni vänder tillbaka mot flygplatsen. Fungerar utmärkt med uber/Cabify.

Tyvärr ingen erfarenhet av Holiday inn!

1. loungen är grymt trist. Tiden är bättre spenderad nästan vart som helst. Tänk ett fullsatt Menzies på Arlanda så har du en ungefärlig känsla.

2. För en månad sen bodde vi en natt på Holiday Inn som ligger en kort shuttle bus resa från flygplatsen. Hotellet är precis som vilket Holiday Inn som helst. OK rena rum och allmänytor. En intetsägande pool och absolut ingenting att göra i hotellets direkta närhet.

OBS! Riktigt opålitlig shuttle bus FRÅN flygplatsen och flygplatspersonalen är allt annat än hjälpsamma med att berätta vart man hoppar på den.

3. Jag kan inte säga emot någons upplevda rädsla för kriminalitet. Men att döma ut Buenos Aires som en farlig stad är lite väl orättvist när man reser i Sydamerika.

trevlig resa och God Jul!

Instämmer. San Telmo är mkt trevligt (bodde där i november) och även Puerto Madero som ligger 15 min promenad bort. När det gäller personrån så förkommer det förstås men dagtid i ovan nämnda stadsdelar kändes det mkt säkert (utgår från att ni inte tänkt promenera runt efter mörkrets inbrott på några bakgator). *A-loungen var helt ok med bra frukost när vi var där MEN absolut inget ställe jag skulle spendera 9 timmar i.

Toppen, tack för hjälpen! Då kan vi räkna bort häng i loungen som ett alternativ.

Har mailat Holiday Inn gällande day rates och får se vad de säger. Bra tips gällande deras shuttle bus, då ser vi till att boka privattransfer istället så kan vi även få en bilstol till mini.

Annars låter ju det som att det bästa alternativet är att ta oss in till stan. En kompromiss skulle kunna vara att ta ett rum över dagen på något trevligt hotell i San Telmo / Puerto Madero. Det borde jag kunna övertala sambon om och sen är ju inte steget långt till att ta sig ut på en promenad och lunch på stan.

Håller med gällande rädslan för kriminalitet men rädslor är ju dessvärre inte alltid rationella. Dessutom reser vi till familj och ställen vi varit till tidigare i Chile vilket ger en helt annan trygghet. Den senaste nyheten om den brittiska turisten som sköts ihjäl hjälpte utanför sitt hotell i Buenos Aires gjorde tyvärr inte saken bättre.
 
  • Gilla
Reactions: Alx

Alx

Medlem
Bra tips gällande deras shuttle bus, då ser vi till att boka privattransfer istället så kan vi även få en bilstol till mini.

Den senaste nyheten om den brittiska turisten som sköts ihjäl hjälpte utanför sitt hotell i Buenos Aires gjorde tyvärr inte saken bättre.

OBS! Shuttle bussen i sig var det inget fel på. Bara krångligt att få fatt på den FRÅN flygplatsen. Tillbaka till flygplatsen fungerar det utmärkt. Dock osäker på om de hade bilbarnstolar eftersom vi reser utan barn. Men det borde hotellet enkelt kunna svara på.

Som sagt rädsla är inte alltid rationellt. För egen del är min största ”upplevda fara” utomlands ALLTID ormar. Rånare och terrorister kommer på fullaste allvar i andrahand där.

Ha en trevlig resa och lycka till i Buenos Aires oavsett vad ni till slut väljer!
 
Ha en trevlig resa och lycka till i Buenos Aires oavsett vad ni till slut väljer!
Stort tack!

Nu har det faktiskt dykt upp ett annat intressant alternativ. Har hittat bonusbiljetter med LATAM mellan EZE och SCL i premium economy som skulle kosta 26 250 avios och 1 300 kr i skatter att boka. Flyget har avgång 3h40min efter att vårt flyg från Frankfurt anländer så minimerar väntetiden rejält.

Vad säger ni som varit på EZE tidigare, är 3h40min för litet tid med tanke på att de blir separata biljetter och vi kommer behöva hämta ut och checka-in bagaget ånyo?
 

Tonton

Medlem
Stort tack!

Nu har det faktiskt dykt upp ett annat intressant alternativ. Har hittat bonusbiljetter med LATAM mellan EZE och SCL i premium economy som skulle kosta 26 250 avios och 1 300 kr i skatter att boka. Flyget har avgång 3h40min efter att vårt flyg från Frankfurt anländer så minimerar väntetiden rejält.

Vad säger ni som varit på EZE tidigare, är 3h40min för litet tid med tanke på att de blir separata biljetter och vi kommer behöva hämta ut och checka-in bagaget ånyo?

Såklart alltid riskfyllt oavsett flygplats, men EZE är smidig. Här skulle jag vara beredd att ”chansa”.
 

Axxo

Medlem
Jag har bokat en resa till Bali för två i oktober och funderar lite på att boka om resan till över jul / nyår. Det är inget måste att fira jul och nyår på bali men åtminstone en av dom. Vi tänkte vara borta cirka 10-12 dagar.
Vet ni hur svårt det är att hitta en tur och retur resa i business över jul eller nyår 2020.

Har kikat lite på awardfares och just nu kan jag se att det eventuellt finns en del resor ner men dom har inte släppt hem än så jag vet inte om jag ska boka en väg en så länge..
 

tomle

Medlem
Stort tack!

Nu har det faktiskt dykt upp ett annat intressant alternativ. Har hittat bonusbiljetter med LATAM mellan EZE och SCL i premium economy som skulle kosta 26 250 avios och 1 300 kr i skatter att boka. Flyget har avgång 3h40min efter att vårt flyg från Frankfurt anländer så minimerar väntetiden rejält.

Vad säger ni som varit på EZE tidigare, är 3h40min för litet tid med tanke på att de blir separata biljetter och vi kommer behöva hämta ut och checka-in bagaget ånyo?
SAS & Lufthansa har interline agreement med LATAM så du ska kunna checka in baggaget hela vägen redan i Stockholm.
Var beredd på att visa din biljett där det måste framgå hur många väskor som ingår i biljetten och hoppas på det bästa :)
 
Toppen