Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

palmen

Moderator
Vill någon kommentera skatter och avgifter på denna bokning (3 837 SEK)? Jag ringde en extra gång till Tallin för att fråga om de räknat rätt. De sa att det stämde, och att skatt/avg blir hög bla pga:

- Open jaw (som väl denna bokning rent tekniskt blir trots sitt lilla gap)
- Långa layovers med övernattning
(- Och förstås det stora antalet flighter)


Bonusprogram
: EB
Flygbolag: SAS, Singapore Airlines, Asiana
Kabinklass: Plus, First/Suites, Business
Avreseort: ARN
Destination: GMP
Enkelresa eller Tur&retur: Tur o Retur
Antal poäng (per person): 112 500 (med 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3 837 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Aug 2020
Bokad: Sept 2019



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Flighter:

ARN-LHR: SAS Plus A320
LHR-SIN: SQ First B777-300ER
SIN-PEK: SQ Suites (gamla) A380
PEK-GMP: OZ Business A330-300
//
ICN-PEK: OZ Business A330-300
PEK-SIN: SQ Suites (gamla) A380
SIN-LHR: SQ Business A380
LHR-ARN: SAS Plus A320
Om det är övernattning i London så triggar det UK-skatterna om jag kommer ihåg rätt och de är saftiga för First/Business. Om det är open jaw bör inte trigga något speciellt vad det gäller skatter mig vetelrigen, och som påtalats så är det co-terminals så det ska ha 0 påverkan på priset.
 

MrDollar

Medlem
Konstigt, jag har en ARN-OSL-LHR-SIN-ZRH-ARN med övernattning i London på vägen ut, mina skatter gick på drygt 1800:-
Då är LHR-SIN i First.

@Johan Gott du kan ju alltid pröva att ringa till Tallinn igen, kan ju blivit galet.

Kolla igenom tråden för postade bonusresor, kan inte se någon som betalat så mycket sedan dom ändrade poängpriset.
Om det är övernattning i London så triggar det UK-skatterna om jag kommer ihåg rätt och de är saftiga för First/Business. Om det är open jaw bör inte trigga något speciellt vad det gäller skatter mig vetelrigen, och som påtalats så är det co-terminals så det ska ha 0 påverkan på priset.

Aj då! Jag är fullt medveten om de höga skatterna i Storbritannien men hade ingen aning om att de kickade in vid övernattning. Tack för ditt svar!
 

JohnnyWilde

Medlem
Hej!
Har en award bokad i slutet på Januari som jag inte är riktigt nöjd med.
I brist på fantasi så har jag bokat CPH-BKK-HKT med Thai i business för mig och sambon.

Vi ska lämna barnen hemma för första gången och därför är tiden som vi kan vara borta begränsad.

Vi har utresa 29/1 och hemresa 3/2.

Någon som har förslag på ett bättre resmål än Thailand?
Åk till Malaysia istället. Bättre på det mesta och betydligt färre turister.
Langkawi är trevligt!
 
Toppen