Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Big Birger

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Turkish
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: SEZ
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 52500 (och 2- Amex-voucher)
Skatter&avgifter (per person): 651kr
Antal resenärer: 2 vuxna och 1 barn
När (avresans tidpunkt): Juni 2020
Bokad: Augusti 2019


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Åker exakt den i början av oktober, men valde hemresa med Ethiopian pga bättre flygtider för oss. Återkommer med rapport. :)
 

Tonton

Medlem
Detta år extra spännande för att Lufthansa ändrat i sin algoritm vad och när award blir tillgängligt för eurobonus.

Lust att utveckla detta lite - Vad är det som har ändrats? :) Mig veterligen så släpps biljetter fortfarande enbart upp till T14-dagar innan avgång, samt att ju närmare avgångsdatumet så tenderas det att släppas mer biljetter om det är väldigt tomt i kabinen.
 

Canadien

Medlem
Lust att utveckla detta lite - Vad är det som har ändrats? :) Mig veterligen så släpps biljetter fortfarande enbart upp till T14-dagar innan avgång, samt att ju närmare avgångsdatumet så tenderas det att släppas mer biljetter om det är väldigt tomt i kabinen.
Det släpps inte lika många vid T-14 som tidigare, framförallt ut från FRA/MUC. De kommer mycket närmre inpå avresa på de flesta linjer.
 
Lust att utveckla detta lite - Vad är det som har ändrats? :) Mig veterligen så släpps biljetter fortfarande enbart upp till T14-dagar innan avgång, samt att ju närmare avgångsdatumet så tenderas det att släppas mer biljetter om det är väldigt tomt i kabinen.
Tidigare så släppte Lufthansa i princip alltid 2 award vid 14 dagar kvar om det var F8. Nu är det inte alls lika säkert. Ut från Tyskland så släpps det färre platser och närmare inpå avresa än tidigare.
 

samet

Medlem
Stötte på ett udda bekymmer idag.

Sökte på SAS *A sökningen.
Fann tillgänglighet BKK-ARN och ARN-GOT i business och plus.

Men kunde inte finna den när jag sökte BKK-GOT. Så ringde Tallin, hon kunde precis som jag finna dem var för sig. Men när hon ville ihop dem kunde hon bara lägga på Go på ARN-GOT. Provade med två olika personer, men gick inte.

Något nytt?
 
Stötte på ett udda bekymmer idag.

Sökte på SAS *A sökningen.
Fann tillgänglighet BKK-ARN och ARN-GOT i business och plus.

Men kunde inte finna den när jag sökte BKK-GOT. Så ringde Tallin, hon kunde precis som jag finna dem var för sig. Men när hon ville ihop dem kunde hon bara lägga på Go på ARN-GOT. Provade med två olika personer, men gick inte.

Något nytt?
Prova boka baklänges. Börja med det benet som inte funkar först sen det andra.
 

Canadien

Medlem
Stötte på ett udda bekymmer idag.

Sökte på SAS *A sökningen.
Fann tillgänglighet BKK-ARN och ARN-GOT i business och plus.

Men kunde inte finna den när jag sökte BKK-GOT. Så ringde Tallin, hon kunde precis som jag finna dem var för sig. Men när hon ville ihop dem kunde hon bara lägga på Go på ARN-GOT. Provade med två olika personer, men gick inte.

Något nytt?

Lufthansa strular med sina awards en hel del nuförtiden. Jag har liknande då Tyskland-Sverige syns fint om man söker på den via United eller SAS verktyg, men Tallinn kan inte haka på den på en LH First från USA.
Såg även igår tillgänglighet LHR-FRA-YUL med _LH i Business, men inget på bara FRA-YUL. Mycket bortgifta segment således, eller annan typ av spärr.
 
Toppen